هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 745

اخبار کوتاه جهان

  یمن
ادعای قاچاق سلاح از ایران «یاوه
گویی» است: معاون وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن: آن‌چه وزیر اطلاع‌رسانی شورای ریاستی یمن درباره قاچاق سلاح از ایران با استناد به ادعای نیروی دریایی انگلیس گفته، یاوه‌گویی است و بیانگر تمایل ‌نداشتن آن‌ها و کارشکنی انگلیس و غرب در مذاکره و اجرایی‌شدن توافقات است. ما خودمان سلاح داریم.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
قانون اعدام فلسطینیان در کنست به تصویب رسید! کمیته امور قانونگذاری کنست رژیم صهیونیستی، قانون اعمال مجازات اعدام برای مبارزان فلسطینی را به تصویب رساند. نتانیاهو جزو حامیان تصویب این قانون است.
طغیان در ارتش صهیونیستها: روند طغیان در ارتش رژیم‌صهیونیستی به دلیل سیاست‌های نتانیاهو همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مورد ۱۸۰ افسر یگان ذخیره نیروی هوایی گفته‌اند در محل کار حاضر نمی‌شوند. هفته گذشته نیز ۱۰۰ نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» اداره اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی اعلام کردند در صورت تصویب کامل طرح «اصلاحات قضایی» نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد.
شمار معترضین در تلآویو از ۲۰۰ هزار نفر گذشت: روزنامه هاارتص اعلام کرد: شمار معترضین در تل‌آویو از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشته است. صدها نفر از نظامیان و افسران ارتش این رژیم هم به تظاهرات‌ پیوسته‌اند.
روزی دو میلیارد دلار از «اسرائیل» خارج میشود: شلومو دورات از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در صنایع پیشرفته (های‌تک) درباره وخامت اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «هر روز دو میلیارد دلار از اسرائیل خارج می‌شود و این را بانک‌ها اعلام می‌کنند. من فکر می‌کنم خطر این‌جا واقعی است.»

  چین
ارتش چین به حالت آمادهباش درآمد: در پی پرواز هواپیمای گشتی و شناسایی ضد زیردریایی P-۸A Poseidon آمریکا در تنگه تایوان ارتش چین آماده‌باش نظامی اعلام کرد.

  آمریکا
زوال عقل بایدن تهدیدی برای جان آمریکاییها: پزشک سابق کاخ سفید: برای کشور ما هراس‌‌آور است که بایدن فرمانده کل باشد. او نیمی از زمان را نمی‌داند کجاست. هرروز ما را به جنگ همه‌جانبه با روسیه و چین نزدیک‌تر می‌کند. زوال شناختی او باعث کشته‌ شدن مردم خواهد شد.
ترامپ و بایدن عامل پیشرفت برنامه هستهای ایران: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی: سیاست‌های ترامپ و بایدن در قبال تهران، محرک اصلی توسعه سریع برنامه هسته‌ای ایران است. در واقع واشنگتن فقط می‌تواند در این خصوص به خود تبریک بگوید. هیچ درسی آموخته نشد.
دزدی آمریکا از مردم زلزلهزده سوریه: در شرایطی که مردم سوریه در حال دست‌و‌پنجه نرم‌ کردن با پیامدهای زلزله هستند، خبرگزاری «سانا» خبر داده، اشغالگران آمریکایی ۳۴ تانکر نفت سوریه را به عراق منتقل کرده‌اند.
سامانههای قدرتمند ایران، جنگنده معروف به شبح آمریکا را شکار میکند: خالد الغرابلی، تحلیلگر "فرانس 24": ایران قادر به انتقال سامانه 15 خرداد به سوریه است؛ سامانه‌ای که جنگنده، پهپاد و موشک را رهگیری و همزمان به شش هدف شلیک می‌کند؛ جنگنده اف35 آمریکایی که به شبح معروف است، توسط این سامانه رهگیری می‌شود.
رئیس سیا: غنیسازی ایران مشخصا بسیار پیشرفت کرده است: رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس: تا جایی که ما می‌دانیم، اعتقادی نداریم که سران ایران تصمیمی برای از سرگیری برنامه تسلیحاتی اتمی که در پایان سال ۲۰۰۳ تعلیق کرده بودند، گرفته باشند. ویلیام بِرنز گفته: اما دو پایه‌ این ابزار برنامه هسته‌ای، یعنی غنی‌سازی که مشخصا بسیار پیشرفت کرده و اگر بخواهند فقط در عرض چند هفته می‌توانند به غنی‌سازی ۹۰ درصدی برسند و سامانه‌های موشکی که قابلیت حمل سلاح اتمی را دارند نیز بسیار پیشرفت کرده‌اند.
لرزه بر اندام آمریکا، با پهلوگیری ناوهای جنگی ایران در برزیل: تد کروز، سناتور آمریکایی: پهلوگیری ناوهای جنگی ایران در برزیل تحولی خطرناک است و امنیت آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.
کاسبی نجومی مسیح علینژاد با فعالیتهای ضدایرانی: در جدیدترین مورد، مسیح علی‌نژاد، کاسبی ۱۰۰ هزار دلاری برای یک سال فعالیت ضدایرانی خود را منعقد کرده است. در ستون هزینه‌های آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده آمده، آمریکا قرارداد سالانه جدیدی به ارزش پایه ۹۹ هزار دلار برای سال مالی ۲۰۲۳ با علی‌نژاد منعقد کرده است.

  سوریه
بیشاز ۵ میلیون سوری نیازمند کمکهای فوری هستند: معاون دبیرکل سازمان ملل: زلزله، محله‌های کاملی را در سوریه و ترکیه از بین برد و امروز بیش از ۵ میلیون سوری نیاز مبرم و مستقیم به کمک‌های فوری دارند. این سازمان صدها محموله به سوریه ارسال کرده است، اما این واکنش نسبتا دیرهنگام و با تاخیر انجام گرفته است.

 روسیه
مرگ مشکوک مخترع واکسن اسپوتنیک: رسانه‌ها گزارش دادند که پلیس روسیه جنازه آندری پوتیکوف، مخترع واکسن کرونا «اسپوتنیک V» را در آپارتمان خود واقع در مسکو پیدا کرده است. رسانه‌های محلی فاش کردند که مخترع ویروس کرونا بعد از مشاجره با شخصی که سعی داشت وارد آپارتمان او شود، کشته شد.

​​​​​​​   ترکیه
کاسبی هلالاحمر ترکیه با چادرهای زلزلهزدگان! رسانه‌های ترکیه فاش کردند، هلال‌احمر این کشور برخی چادرهای اسکان زلزله‌زدگان را برای سودجویی به یک مؤسسه خیریه به مدیریت یک خواننده فروخته است.

  انگلیس
ترس انگلیس از خشم ایران: پایگاه نشنال: انگلیس از ترس بسته‌شدنِ سفارتش در تهران تمایل ندارد سپاه را در لیست تروریستی قرار دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه