هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

قدردانی پاپ از تلاش‌های انسان‌دوستانه آیت‌الله‌العظمی سیستانی 

قدردانی پاپ از تلاش‌های انسان‌دوستانه آیت‌الله‌العظمی سیستانی 

پاپ فرانسیس در نامه‌ای از تلاش‌های بشردوستانه حضرت آیت‌الله سیستانی در کمک به مردم عراق قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ابنا، به‌نقل از واتیکان‌نیوز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه‌ای از «آیت‌الله‌العظمی سیستانی» تقدیر کرد.
پاپ در این نامه با اشاره به دیدار پربار دو سال پیش خود با حضرت آیت‌الله سیستانی در عراق، از ایشان خواست تا برادری میان مؤمنان را به‌عنوان پاسخی ملموس به چالش‌های امروزی ترویج کند.
پاپ فرانسیس، آیت‌الله‌العظمی سیستانی را «برادر عزیز» خود خواند و نوشت: بر رهبران دینی از همه مذاهب است که افراد مسئولیت‌پذیر در جامعه مدنی را به حمایت از حقوق اساسی افراد و ترویج برادری و پذیرش متقابل، به‌عنوان پاسخی ملموس به چالش‌های امروزی تشویق کنند.
پاپ دیدار دو سال پیش در نجف اشرف را، نقطه عطفی در مسیر گفت‌وگوی بین ادیان و تفاهم بین مردم توصیف کرد.
پاپ در این نامه که روز سه‌شنبه توسط دفتر مطبوعاتی واتیکان منتشر شد، از آیت‌الله‌العظمی سیستانی به‌خاطر تعهد ایشان در کمک به کسانی که تحت ظلم قرار گرفته‌اند و خدمت به حفظ وحدت مردم عراق تقدیر کرد.
پاپ همچنین نوشت: همکاری و دوستی بین مؤمنان مذاهب مختلف، نه‌تنها برای برانگیختن احترام متقابل لازم است؛ بلکه مهمتر از همه آن، برای حفظ وفاقی که به خیر بشریت کمک می‌کند، چنانچه در عراق شاهدیم، کمک می‌کند.
پاپ ادامه داد: جوامع مبتنی بر ایمان، باید نمونه ممتاز همکاری و نماد همزیستی مسالمت‌آمیز باشند که ما از آن برای ساختن آینده‌ای توأم با وحدت در روی زمین استفاده می‌کنیم.
وی افزود: ما هر دو معتقد هستیم که احترام به کرامت و حقوق افراد و جوامع، به‌ویژه آزادی مذهب، اندیشه و بیان، منبع آرامش فردی و اجتماعی و هماهنگی بین مردم است.
پاپ ادامه داد: ضروری است که خانواده انسانی، حس برادری و همزیستی متقابل را به‌عنوان پاسخی ملموس به چالش‌های امروزی دوباره زنده کند.
پاپ فرانسیس در پایان ابراز امیدواری کرد که مسیحیان و مسلمانان با هم در جهانی که زخم‌های متعددی از درگیری‌ها دارد و نیازمند شفقت و شفاست، همیشه الگوی حقیقت، عشق و امید باشند.
گفتنی است،‌ در دومین سال سفر پاپ به عراق، کنفرانسی با عنوان «کاتولیک‌ها و شیعیان در برابر آینده» به همت جامعه سنت اگیدیو و مؤسسه الخویی نجف، در نجف اشرف برگزار شد. در این مراسم هیئتی متشکل از اعضای سنت اگیدیو و همچنین اسقف اعظم وینچنزو پاگلیا، کاردینال‌ها آیوسو، کوتس و لوئیس ساکو، اسقف کلدانی در بغداد حضور داشتند.

ارسال دیدگاه