هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 747

اخبار کوتاه جهان

  روسیه
گلولههای اورانیومی انگلیس در راه اوکراین: رئیس دومای روسیه: ارسال گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می‌تواند به فاجعه جهانی منجر شود. پیش‌تر انگلستان اعلام کرده بود گلوله‌های اورانیومی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

  فرانسه
پاریس غرق در زباله شد: همزمان با اعتصاب کارکنان خدمات شهری پاریس در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی، خیابان‌های پاریس، پایتخت فرانسه، شاهد انباشت هزاران تن زباله شهری است.
۲۴۰ شهر فرانسه شاهد تظاهرات ضد دولتی: رسانه‌ها اعلام کردند که تظاهرات در ۲۴۰ شهر فرانسه در حال برگزاری است و برخی شهرهای بزرگ مانند مارسی و لیون شاهد حضور گسترده مردم است.

  یمن
یمنیها خرید کالاهای غربی را تحریم کردند: شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به تداوم هتک حرمت قرآن در کشورهای غربی مثل دانمارک، ورود کالاهای ساخت این کشورها به یمن را ممنوع اعلام کرد.

 رژیم اشغالگر صهیونستی
برای نابودی اسرائیل خودمان کافی هستیم: رئیس سابق موساد: برای تجزیه اسرائیل نیازی به ایران نداریم خودمان در حال ایجاد فاجعه‌ایم.
فرار صهیونیستها از فلسطین اشغالی شتاب گرفت: یدیعوت آحارانوت: شمار درخواست کنندگان کسب تابعیت و شهروندی کشورهای دیگر در میان (مهاجران صهیونیست) به شدت افزایش پیدا کرده است.
وزارت خارجه رژیمصهیونیستی نیز به اعتصابات پیوست: کارمندان وزارت امورخارجه رژیم‌صهیونیستی و کارکنان سفارتخانه‌های این رژیم در سایر کشورهای جهان نیز به اعتصاب سراسری علیه کابینه «نتانیاهو» پیوستند.

  آمریکا
تعطیلشدن دومین بانک بزرگ آمریکا: رویترز: بانک سیگنِچر دومین بانک بزرگ آمریکا تنها دو روز بعد از ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی در کالیفرنیا تعطیل‌ شد.‌ ورشکستگی و تعطیلی بانک سیگنچر نیویورک، سومین فاجعه بانکی بزرگ در تاریخ آمریکاست.
راز چادرهای چینی نظامیان آمریکایی برملا شد: تصویری از نظامیان ارتش تروریست آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد از چادرهای چینی استفاده می‌کنند. نهایتا مشخص شد که آمریکا تنها به سرقت نفت و منابع طبیعی و ثروت‌های ملت سوریه بسنده نمی‌کند، بلکه کمک‌های بشردوستانه کشورهای دیگر برای مردم زلزله زده سوریه از جمله از سوی چین را هم به سرقت برده‌اند.
شکست گزینههای روی میز آمریکا: مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در جدیدترین گزارش خود به شکست تمامی راهکارهای دولت‌های متعدد آمریکا اعم از «تحریم‌های جامع، اقدامات محدود نظامی و تعامل دیپلماتیک» با ایران در مهار ایران اعتراف کرده است. در ادامه این گزارش آمده است: «تا سال ۲۰۲۳، حکومت ایران از نفوذ قابل‌توجهی در منطقه خاورمیانه برخوردار است و در حال توسعه روابط جدید با روسیه و چین است و کماکان قادر است منافع آمریکا در منطقه و فراسوی آن را به چالش بکشد».
موشکهای ایرانی قادرند حملات ویرانگری علیه اسرائیل رقم زنند: مدیر بخش دفاع و امنیت انديشكده "واشینگتن" در گفتگو با شبکه سعودی "العربیه": موشک‌های ایرانی قادرند با شلیک از ایران تمام بخش‌ها و اهداف تعیین شده در اسرائیل را هدف حمله قرار دهند؛ ایران در صورت استفاده از موشک‌هایش دارای توان تخریبی و ویرانگری بالایی علیه اسرائیل است.
پیشرفت توان نظامی ایران در ۴۰ سال گذشته بیمانند است: فرمانده سنتکام: ایران بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه و هزاران موشک بالستیک و کروز دارد. حکومت ایران در حال حاضر بزرگ‌ترین قوای پهپادی را در منطقه دارد. پیشرفت توان نظامی ایران در مدت ۴۰ سال گذشته در منطقه بی‌مانند است.
بدهیهای سرسامآور آمریکا صدای همه را درآورد: سناتور آمریکایی: ایران، روسیه، چین یا کره شمالی بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا نیستند بلکه بدهی ۳۱ تریلیون دلاری دولت بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا است. در چند روز گذشته 3 بانک آمریکایی ورشکست شدن و ده بانک دیگر هم در آستانه ورشکستگی هستند. اقتصاد آمریکا در ضعیف‌ترین حالت ممکن است.

  اروپا
هشدار درباره فقر کودکان در اروپا: صندوق نجات کودکان از اضافه شدن بیش از ۲۰۰ هزار کودک دیگر در کشور‌های اتحادیه اروپا به مرز فقر خبر داد تا تعداد کل کودکان در معرض فقر به بیش از ۱۹.۶ میلیون نفر برسد. این رقم نگران کننده معادل یک چهارم از کودکان در اروپاست که از ثروتمندترین مناطق جهان به شمار می‌رود.
"اعتصاب" و "اعتراض"، یک رویداد روزانه در اروپا: روزنامه اومانیته درباره جنبش اعتراضی در سراسر اروپا نوشته است: اخبار اجتماعی اروپا نشان داده که قدرت خرید مردم در اروپا کاهش یافته و این مسئله در کانون بسیاری از درگیری‌های اجتماعی قرار دارد. اعتصابات بزرگ و بی‌سابقه در بسیاری از کشورهای اروپایی جریان دارد. اینها نشان می‌دهد که در همه کشورهای اروپایی "اعتصاب" و "اعتراض" به یک رویداد روزانه تبدیل شده است.

  آلمان
​​​​​​​
آمار مهاجرت از آلمان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱: فقط در سال ۲۰۲۱، ۹۹۴۳۰۳ نفر از آلمان مهاجرت کرده‌اند که این عدد تقریبا ۳ برابر کل مهاجران ایرانی است که در طی ۴۴ سال به آلمان آمده‌اند، در کل از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ مجموعا حدودا ۱۲ دوازده میلیون و پانصد هزار آلمان را ترک کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه