هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

  ما هو الاجتهاد

معرفی کتاب - شماره 751

  ما هو الاجتهاد

کتاب «ما هو الاجتهاد» تبیینی از مباحث اجتهاد، ابعاد و آفاق آن به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ملک‌زاده، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم می باشد  که از سوی انتشارات دار الوفاء للثقافه و الإعلام بحرین به زیور طبع آراسته گردیده است..

​​​​​​​«ماهیت ملکۀ اجتهاد و چگونگی تحصیل آن»، «قوّۀ قدسیه در اجتهاد»، «اطلاق و تجزّؤ در اجتهاد»، «مبادی اجتهاد و مقدمات فقاهت»، «علم اصول و روش ‌ شناسی اجتهاد»، «ساختار کلان علم اصول الاستنباط و منهج الاجتهاد»، «اجتهاد مناسب برای تفقّه جامع در دین»، از جمله مباحثی است در اثر بررسی شده است.

همچنین، «اجتهاد و نظریه ‌ پردازیِ اسلامی»، «اجتهاد برای دستیابی به مفاهیم، قضایا، إنشاءات، روش‌ها، اسالیب و ساز و کارها»، «اجتهاد تمدنی»، «اجتهاد دفاعی‌ و اجتهاد ابتدائی‌» و … از دیگر مباحث این کتاب می‌باشد.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند فروشگاه بوستان کتاب در قم و یا شعبات آن مراجعه نمایند.

«نواندیشی دینی و نوآوری فقهی»، «عناصر مشترک در استنباط شریعت»، «فلسفه فقه الحکومه»، «ولایت فقیه؛ چیستی، گستره، دیرینه»، «فقیه در قامت حاکم جامعه اسلامی»، «اصول نظام‌سازی اسلامی»، «برنامه درسی کوتاه‌مدت، کاربردی و کارآمد»، «شیوه کشف پاسخ‌های قرآن به پرسش‌های معاصر انسان» «روابط جنسی و ازدواج در سبک زندگی اسلامی و غیراسلامی»، «دورنمایی از مکتب اعتدال» و … برخی دیگر از تألیفات این استاد حوزه علمیه قم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه