هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 مصابیح ‌العلماء

معرفی کتاب - شماره 751

 مصابیح ‌العلماء

کتاب «مصابیح ‌العلماء»، جدیدترین منشورات مرکز اسناد نجف اشرف (مرکز النجف الاشرف للتألیف والتوثیق والنشر) به‌قلم حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد انبوهی روانه بازار نشر گردید.

کتاب حاضر، مجموعه‌ای از رویدادهاى تاریخى و چگونگی مواجهه علماى بزرگ اسلام با آن پدیده‌ها و بیانگر سیره عملی و مواضع قهرمانانه عالمان بصیر و پارسا در قالب حکایات و داستان‌هاى موثق می‌باشد.
مؤلف کتاب در مقدمه می‌نویسد:
«حکایات نقل‌شده با مضامین تربیتی و اخلاقی از جمله مواردی است که به‌ندرت و یا کمتر در جایی نقل گردیده است. بنده بعد از اطمینان از توثیق و تأیید، این مجموعه را در کتابى جامع و ملخص به‌نام (مصابیح‌العلماء) تدوین نمودم تا این رهنمودهای بصیرت‌افزا و چراغ فروزان راه هدایت و سعادت، مسیر رشد و تعالی طالبان اخلاق و معرفت را هموار نماید. امید‌واریم که خطبای گرامی، مبلغان دین و معارف اسلامی و عموم الناس، سیره و منش سلف صالح و قله‌های تهذیب را که حقاً در میدان علم و عمل و در امتحان سخت جهاد اکبر، سرافراز بوده‌اند، به‌عنوان الگو و اسوه‌های سعادت‌بخش معرفی نمایند.»
کتاب مصابیح‌العلماء، مجموعه حکایات آموزنده اخلاقی و تربیتی از سیره سلف صالح و قلّه‌های علم و عمل، واقعیتی موثق، غیر قابل انکار و به‌دور از هرگونه غلو و افسانه‌سرایی است؛ اما به‌خاطر غلفت حافظان میراث و غبار غربت روزگار، از قلم افتاده و یا مکتوم مانده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه