هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

باید دل‌های مسئولان مملو از محبت به مردم باشد

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی

باید دل‌های مسئولان مملو از محبت به مردم باشد

دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با سفر به شهر مقدس قم به‌طور جداگانه با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۳ آبان در این دیدار ضمن تسلیت ایام رحلت جانگذار حضرت معصومه(س) خدمت‌رسانی و توجه به مردم را یکی از شاخص‌های ممتاز اسلام برشمرده و خاطرنشان کردند: در معارف اسلامی و روایات اهل‌بیت(ع) خدمت به مردم، افضل عبادات بیان شده است و در این زمینه، روایات بسیار زیادی داریم، حتی اسلام نسبت به غیر مسلمانانی که با مسالمت در میان مسلمانان زندگی می‌کنند، سفارش به محبت و مهربانی کرده است.
این مرجع تقلید لزوم توجه به اجتماع و برطرف نمودن نیازهای جامعه را یادآور شده و افزودند: دین اسلام برای همه افراد جامعه دستورات فراوانی دارد. در اسلام هر شخص به‌اندازه خودش مسئولیت دارد و باید وجود مؤثر در اجتماع داشته باشد تا نیازهای مردم برطرف گشته و از رفاه و آسایش برخوردار باشند.
معظم‌له در ادامه افزودند: باید دل‌های شما مملو از محبت به مردم باشد؛ چراکه رکن و ستون دین همین مردم هستند؛ از این رو مسئولان باید در انجام کارها، صلاح نظام و آسایش مردم را در نظر بگیرند و محبت و توجه ویژه‌ای به مردم داشته باشند.

  حکومت با تحقق شعارها استمرار پیدا میکند
آیت‌الله سعیدی نیز در این دیدار، که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) تا پای جان برای تحقق اهداف الهی تلاش کردند، اظهار کرد: در مسیر تحقق عدالت اجتماعی، باید طوری کار کرد که اگر یک مسیحی خواست، در باب جامعه دینی ما کتاب بنویسد، نام کتابش «صوت العدالت الاجتماعیه» باشد.
وی خاطرنشان کرد: حکومت‌ها وقتی می‌خواهند شکل بگیرند، با شعار، پرچم، راهپیمایی و حضور مردم از همه اقشار همراه است؛ ولی وقتی حکومت مستقر شد، با راهپیمایی و شعار نمی‌شود کشور را پیش برد؛ بلکه با تحقق شعارها حکومت استمرار پیدا می‌کند.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با تأکید بر اینکه افراد متخصص و متعهد باید سر کار بیایند، افزود: متعهد بودن دامنه گسترده‌ای دارد و از لایه‌های مهم آن، تعهد داشتن به کشور است؛ زیرا برخی افراد ممکن است، مسلمان هم نباشند؛ ولی به کشور تعهد داشته باشند.
امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند عادل است و به افرادی که به کشور خدمت می‌کنند، پاداش می‌دهد، گفت: دولت سیزدهیم دولتی خط‌شکن، جهادی، باجرئت و باعرضه است و با تدبیر حرکت می‌کند تا کشور از آسیب‌ها حفظ شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه