هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

هرجا می‌روید حوزه را همراه خود داشته باشید

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی خطاب به مبلغان

هرجا می‌روید حوزه را همراه خود داشته باشید

معظم‌له با بیان اینکه در ایام تبلیغ نیز از کار علمی و درس و بحث غافل نباشید، اظهار کردند: شما بزرگان هر جا هم که تشریف می‌برید، یک رساله عملیه یا بنویسید یا رساله کوچک به‌همراه خود ببرید و مطالعه کنید و درس بخوانید و حوزه را به‌همراه خودتان ببرید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد علوم وحیانی اسراء، حضرت آیت‌الله جوادی آملی، 15 اسفند در پایان جلسه درس خارج فقه خود، با اشاره به اعزام مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان، بیان کردند: شما که عازم تبلیغ هستید، باید بدانید که شما اساتید و علمای بزرگ کار انبیا(ع) را دارید انجام می‌دهید.
ایشان گفتند: آیه سوره مبارکه برائت، کار انبیاء را به شما داده است؛ انبیاء دو کار رسمی دارند: یکی معلم کتاب و حکمت هستند، و دیگری مزکی نفوس؛ این آیه هم وقتی که جریان نفر را بیان می‌کند، می‌فرماید که مبلغین این دو کار را انجام دهند.
ایشان ادامه دادند: آیه فقط نمی‌فرماید: [فلولا نفر من كل فرقة منهم طائفةٌ ليتفقهوا في‌الدين]؛ این [ليتفقهوا] برای [ويعلمهم الكتاب والحكمة] است؛ بلکه ادمه می‌دهد و می‌فرماید: باید برگردند و [ولينذروا قومهم]. انبیاء(ع) نیز دو کار دارند: یک، [ويعلمهم الكتاب والحكمة]. دو، [ويزكيهم]؛ همین دو مورد را در این آیه کوچک با یک جمله حل کرد. فرمود: [ليتفقهوا في‌الدين ولينذروا قومهم إذا رجعوا إليهم].
معظم‌له با بیان اینکه در ایام تبلیغ نیز، از کار علمی و درس و بحث غافل نباشید، اظهار کردند: شما بزرگان هر جا هم که تشریف می‌برید، یک رساله عملیه یا بنویسید یا رساله کوچک به‌همراه خود ببرید و مطالعه کنید و درس بخوانید و حوزه را به‌همراه خودتان ببرید؛ وگرنه انسان اگر بیش از یک ماه، چهل روز، درس و بحث را ترک کند، این خیلی سخت است. اگر جایی رفتید، طلبه هستند، یک درسی برای آنها بگویید. اگر خودتان هستید، از این رساله‌های کوچک از بزرگان از شیخ مفید تا سیدنا الااستاد امام به‌همراه خود داشته باشید؛ بالأخره رساله‌های فراوانی دارند، فارسی یا عربی یا مختصر یا مفصل، یا فقهی یا اصولی یا روایی و تفسیری دارند تا کارتان ـ ان‌شاءالله ـ کار علمی باشد.
ایشان در پایان گفتند: «سیروا علی اسم الله» انشاءالله با تبلیغ الهی و نظام الهی و حفظ نظام الهی برگردید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه