هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شکل‌گیری نشان حلال در جهان بر اساس مکتب تشیع با محوریت ایران اسلامی

استاد رشادتأکید کرد

شکل‌گیری نشان حلال در جهان بر اساس مکتب تشیع با محوریت ایران اسلامی

رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، خواستار شکل‌گیری نشان «حلال» در جهان بر اساس مکتب تشیع با محوریت جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، استاد علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران،۱۵ اسفند در دیدار آنتوان شالایف معاون رئیس‌جمهور و رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه و مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با هدف بررسی راهکارها و تعاملات علمی مشترک، تبادل‌نظر کردند.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار، درباره مسائل گوناگون از جمله ایجاد نشان حلال در جهان بر اساس مکتب تشیع با محوریت جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
استاد رشاد با تأکید بر امر استاندارد در اسلام، افزود: ما در استاندارد بودن جهان هستی که در کلام ما تحت عنوان «نظام احسن» از آن یاد می‌شود، شک نداریم و همچنین به انسان استاندارد که در ادبیات ما از آن به «انسان کامل» تعبیر می‌شود، اعتقاد داریم. در دین مبین اسلام، ظرفیت‌های فراوانی برای تولید یک نظام استاندارد متعالی وجود دارد.
رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همچنین با اشاره به سابقه دیرین تاریخی بین ایران و روسیه، خاطرنشان کرد: این دو کشور در حال حاضر تعاملات علمی خوبی دارند و خوب است که یک همایش علمی بین ایران و روسیه، با محوریت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و یک دانشگاه معتبر در روسیه، در زمینه نظام استاندارد برگزار گردد.
این استاد حوزه علمیه افزود: در همین راستا پژوهشگاه، با همکاری سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران، دست‌اندرکار تولید و طراحی نظام جامع استاندارد اسلامی هستند و همچنین در مؤسسه آموزش‌عالی حوزوی امام رضا(ع) ‌تهران نیز، گروهی تحت عنوان فقه استاندارد فعالیت می‌کنند، که در حال طراحی رشته مرتبط هستند و در آینده نزدیک فضلایی از حوزه در سطح چهار آموزش خواهند دید و در حوزه مسائل فراوانی که در زمینه استاندارد و نشان حلال وجود دارد، فعال شده و خدمت ارائه خواهند داد.
در ادامه نیز، هئیت علمی روسی، نکاتی را پیرامون همکاری‌های دو طرفه ارائه کرد.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه