هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 792

اخبار کوتاه جهان

 
کویت
دادگاه کویتی،حزبالله لبنان را یک سازمان تروریستی جنایتکار خواند: دادگاه کویت: حزب‌الله لبنان یک سازمان تروریستی جنایت‌کار است که به دنبال گسترش انقلاب ایران در کویت است.
 
فلسطین
توافق برای خروج اسرائیل از غزه «مبهم» است: یکی از رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد: گفت‌وگوها به یک نقطه عطف و پیچ خطرناک رسیده است که احتمال موفقیت و دستیابی به توافق نهایی را تهدید می‌کند. حماس خواستار آن است که این موضوع در توافق قید شود و فقط به‌صورت تضمین شفاهی نباشد. در همین حال جنبش حماس در خصوص موضوع خروج از نوار غزه نیز تأکید دارد که این توافق نامشخص و مبهم است.
 
عراق
تحریم عامل پرداخت نشدن بهای گاز ایران: وزیر نفت عراق: عراق مبالغ مربوط به واردات گاز از ایران را که مبلغ حاصل از آن، به ده میلیارد یورو رسیده است، به‌خاطر تحریم‌‌ها نمی‌تواند پرداخت ‌کند.
 
افغانستان
230 حمله جبهه آزادی افغانستان به طالبان: جبهه آزادی افغانستان: سال جاری ۲۳۰ حمله بر مواضع طالبان انجام داده‌ایم. جبهه آزادی افغانستان اعلام کرده که در سال دوم فعالیت‌هایش، دست‌کم ۲۳۰ حمله به پایگاه‌ها، ایست‌های بازرسی و مرکزهای تجمع طالبان انجام داده است.
 
مصر
رهبر اخوانالمسلمین مصر به اعدام محکوم شد: المیادین از صدور حکم اعدام برای محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین مصر و ۳ تن دیگر از رهبران این جنبش خبر داد.
 
انگلیس
انگلیس ۱۰ هزار فروند پهپاد به اوکراین میدهد: گرانت‌شاپس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: این کشور ۱۰ هزار فروند پهپاد در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا کی‌یف در مبارزه با روسیه از آنها استفاده کند.
 
آمریکا
کارمندان شرکت گوگل؛ کنفرانس صنعت رژیم صهیونیستی را تحریم کنید: بیش از 600 کارمند شرکت گوگل به‌علت نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خواستار تحریم کنفرانس صنعت فناوری رژیم صهیونیستی در نیویورک شدند.
۷ کشته و زخمی در حمله یمن به کشتی آمریکایی: فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) بامداد پنجشنبه با تأیید هدف قرار گرفتن کشتی «تروکانفیدنس» در دریای سرخ، گفت: این حمله ۳ کشته و ۴ مجروح داشته و خسارت شدیدی به این شناور وارد کرده است.
مخفیکاری دولت آمریکا در ارسال نامحدود تسلیحات به رژیم صهیونیستی: وال استریت ژورنال به‌نقل از مقامات آمریکایی: دولت آمریکا بیش از 100 محموله تسلیحاتی به اسرائیل ارسال کرده که کنگره آمریکا، تنها از ارسال دو محموله در شرایط اضطراری مطلع بود!
مجلس آمریکا برای سلب مالکیت چینی تیکتاک دست بهکار شد: گروهی از نمایندگان هر دو حزب آمریکا برای رفع نگرانی‌های امنیت ملی، قانونی را معرفی کردند که به شرکت چینی بایت دنس، ۶ ماه فرصت می‌دهد تا اپلیکیشن ویدئویی محبوب تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت آمریکا روبه‌رو شود.
 
 روسیه
روسیه و چین نیروگاه هستهای بر روی کره ماه نصب میکنند: رئیس آژانس فدرال فضایی روسیه (روسکاسموس): روسیه و چین در حال بررسی تحویل و نصب یک نیروگاه هسته‌ای بر روی کره ماه در سال‌های ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ میلادی هستند. چنین مأموریتی با هدف ایمنی در برابر تشعشعات به‌صورت خودکار و با بهره‌گیری از فناوری رباتیک انجام خواهد شد.
 
رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی شهرکسازی جدید را تصویب کرد: رسانه‌های صهیونیستی: شورای‌عالی برنامه‌ریزی، ساخت 3500 واحد مسکونی جدید را تصویب کرد که بیشتر آنها در «معالیه ادومیم» در کرانه باختری رود اردن است.
در همین رابطه، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، تصمیم اسرائیل برای ساخت حدود 3500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای تضعیف راه حل دو دولتی خواند.
 
آفریقای جنوبی
آفریقای جنوبی خواستار اقدامات اضطراری بیشتر علیه رژیم صهیونیستی شد: آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. آفریقای جنوبی همچنین خواستار تحرک فوری دادگاه لاهه برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه شد.
 
اتحادیه اروپا
اهداف اسرائیل در غزه «فراتر از نابودی حماس» است: بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است: اقدامات اسرائیل در نوار غزه، این احتمال را مطرح می‌کند که اهداف این رژیم، فراتر از نابودی جنبش حماس است.
 
کره شمالی
ارتش برای جنگ آماده شود: رهبر کره شمالی: در شرایطی که رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها در منطقه را تشدید کرده است، رهبر کره شمالی از ارتش خواسته که خود را برای «یک جنگ واقعی» آماده کنند.
 
سوئد
دادگاه عالی سوئد حکم حبس ابد حمید نوری را تأیید کرد: رسانه سوئدی آفتون‎بلات نوشت: دادگاه عالی سوئد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: درخواست تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در سوئد را رد و حکم حبس ابد او را تأیید کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه