هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مجلس شورای اسلامی به مراکز فعال دینی توجه ویژه داشته باشد

آیت‌الله مقتدایی در افتتاحیه طرح‌های عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران

مجلس شورای اسلامی به مراکز فعال دینی توجه ویژه داشته باشد

در آستانه ایام چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراسم افتتاحیه 22 پروژه عمرانی و کلنگ‌زنی 12 پروژه جدید عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران، با حضور آیت‌الله مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران و دکتر علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، ۲ بهمن در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مقتدایی در این مراسم، با اشاره به رشد حوزه‌های علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه امام خمینی(قد) نظام را نیازمند خواهران فعالی می‌دانست که به علوم دینی آشنا باشند، ادامه داد: ۶۰ هزار طلبه و ۷۰ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران داریم که علوم دینی را فرا گرفته‌اند و می‌توانند تدریس کنند و تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام نیز، به‌وسیله بسیاری از این بانوان انجام می‌شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران از مشکل کمبود ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران، برای علاقه‌مندان تحصیل در این حوزه، سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: با توسعه این مدارس، هر کس به تحصیل علوم دینی علاقه‌مند است، بتواند از این علوم استفاده کند.
وی با اشاره به کمبود بودجه حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم، به مجموعه‌های فعال توجه داشته باشند که فعالیت این‌ها به‌خاطر کمبود بودجه متوقف نشود.
آیت‌الله مقتدایی در پایان خطاب به نماینده مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برکاتی که حوزه‌های علمیه خواهران داشته‌اند، شما هم در این برکات شریک هستید و این‌ها مورد عنایت حضرت زهرا(س) بوده، هست و خواهد بود.
 
  نتوانسته‌ایم زن مسلمان ایرانی که دارای هویت افتخارآفرینی است، به دنیا معرفی کنیم
دکتر علی نیکزاد نیز در این مراسم، با اشاره به سابقه ۳۷ ساله فعالیت خود در پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران معماری ایرانی اسلامی را از یاد نبرده است.
وی قول مساعدت در مجلس شورای اسلامی و کمک به حوزه‌های علمیه خواهران داد و افزود: ما مطابق سفارش رهبر معظم انقلاب مواظب هستیم که حوزه‌ها دولتی نشوند؛ اما باید از حوزه‌های علمیه برای حرکت به سمت تعالی کمک بگیریم.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از کم‌توجهی به حوزه‌های علمیه انتقاد کرد و گفت: خواهران ۵۰ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند؛ ما نتوانستیم زن مسلمان ایرانی را که دارای هویت افتخارآفرینی است، به دنیا معرفی کنیم.
وی تمام ساخت و سازها را برای تبیین و تفسیر پشتوانه‌های اسلامی بر اساس تعالیم مبین انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: ما نیاز داریم که شبکه‌ای از مبلغان و مروجان در کشور داشته باشیم تا این موضوع را تبیین کنند و این مسئله کار حوزه‌های علمیه خواهران را پررنگ می‌کند و نیاز به این شبکه را برای ما مشخص می‌کند.
دکتر نیکزاد با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر طلبه خواهر برای ۴۰ میلیون نفر کم است، ادامه داد: لازم است سامان‌دهی و کمک کنیم و شبکه بزرگ مبلغانی را در کشور تشکیل دهیم؛ اکنون در انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای و بیان فعالیت‌های خود کاستی داریم.
 
  بودجه عمرانی سال ۹۶ و امسال حوزه‌های علمیه خواهران یکی است
معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این مراسم، گفت: این مراسم، با هدف افتتاح ۲۲ ساختمان آموزشی و کمک آموزشی و کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه جدید حوزه‌های علمیه خواهران برپا شده است.
غلامحسین محمدی‌زاده با بیان اینکه ۲۲ پروژه افتتاحی ظرف مدت ۱۱ ماه آماده شده و امروز به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها شامل ساختمان آموزشی، استادسرا، مهد کودک، مجتمع تجاری و فرهنگی، سرایداری، نگهبانی، منابع پایدار، دیتاسنتر، محوطه و ساختمان ستادی در ۱۲ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، فارس، قم، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، گلستان، گیلان و لرستان آماده بهره‌برداری هستند.
وی با بیان اینکه بودجه عمرانی سال ۹۶ و امسال حوزه‌های علمیه خواهران یکی است، ادامه داد: البته تلاش و تمایل ما این است که این پروژه‌ها را سریع‌تر به اتمام برسانیم و تلاش‌های بسیاری در این زمینه شده است.
محمدی‌زاده، همچنین از کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه جدید آموزشی و کمک آموزشی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها نیز در ۹ استان به زمین زده می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه