هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

قانون تعاونی‌ها نیازمند بازنگری است

آیت‌الله اراکی

قانون تعاونی‌ها نیازمند بازنگری است

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با انتقاد از قانون فعلی تعاونی‌ها، گفت: قانون تعاونی‌ها نیازمند بازنگری است؛ چراکه قوانین برای سد راه مردم تدوین نمی‌شود؛ بلکه قانون برای نظم بخشیدن و حل کردن مشکل مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اراکی، ۱۶‌بهمن در دیدار با مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به جایگاه تعاونی‌ها در کشور، اظهار کرد: تعاونی‌های موفقی در عرصه‌های مختلف در کشور وجود دارند که به پیشرفت‌های خوبی نیز رسیده‌اند.
وی ادامه داد: قانون تعاونی‌ها نیازمند بازنگری است؛ چراکه قوانین برای سد راه مردم تدوین نمی‌شود؛ بلکه قانون برای نظم بخشیدن و حل کردن مشکل مردم است.
آیت‌الله اراکی با تأکید بر اینکه، قانون‌ نباید قطور و بزرگ باشد؛ بلکه باید ساده و روان باشد که همه مردم بفهمند که قانون چه می‌گوید، خاطرنشان کرد: در خصوص اشتغال و تولید چند مسئله را باید در نظر بگیریم؛ نخست اینکه در اسلام انحصار وجود ندارد و نباید اجازه انحصار در کشور داده شود.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه باید راه را برای مردم باز کرد، افزود: در زمینه واردات و صادرات نباید انحصار باشد؛ اما کنترل و نظارت باید وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: در اشتغال نیز، اولویت باید به سرپرست خانوارها داده شود و این افراد باید نسبت به سایر افراد اولویت داشته باشد.
این استاد حوزه علمیه قم به رابطه کارگر و کارفرما نیز اشاره کرد و گفت: استخدام کارگر به‌اندازه‌ای سخت شده است که کارفرما جرأت نمی‌کند، به سمت استخدام کارگر برود؛ البته در زمینه نظارت نیز باید نظارت‌هایی بر کارفرما صورت بگیرد.
وی خطاب به معاون وزیر کار، گفت: فرصت‌های کار را رصد کنید و با تبدیل این فرصت‌ها به شغل، برای بیکاران شغل ایجاد کنید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه