هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نباید به‌نام جشن پیروزی انقلاب شاهد هنجارشکنی و مسائل خلاف شرع باشیم

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در واکنش به حاشیه جشنواره فیلم فجر

نباید به‌نام جشن پیروزی انقلاب شاهد هنجارشکنی و مسائل خلاف شرع باشیم

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: ما نباید به‌نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر، شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم. مسئولان امر باید جلوی تکرار این‌گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۳۰‌بهمن در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقانی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور که در دفتر معظم‌له در قم برگزار شد، با اشاره به ‌نامه حضرت امیرمؤمنان علی(ع) به مالک‌اشتر، علم و تقوا را مهمترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانستند و افزودند: در گزینش قضات باید بهترین افراد به‌جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند؛ چراکه قضات نقش برجسته‌ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.
این مرجع تقلید، با اشاره به استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضائی، گفتند: باید در تربیت قضات، آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز، لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند، بر اساس عدالت حکم صادر کنند.
معظم‌له، خستگی‌ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده‌های قضائی را مهم دانستند و افزودند: قضات باید با قاطعیت و خستگی‌ناپذیری در مقابل هنجارشکنی‌هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می‌شود، بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم، حق و عدالت را در جامعه حکم‌فرما و از آرمان‌های اسلام و انقلاب صیانت کنند.
ایشان در ادامه گفتند: متأسفانه چند روز قبل، شاهد هنجارشکنی‌هایی بودیم که به‌نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به‌جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود، مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد؛ درصورتی‌که فلسفه انقلاب و هدف امام(قد) پیاده‌سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبری معظم نیز، در پی همین تفکر هستند. ما نباید به‌نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر، شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم. مسئولان امر باید جلوی تکرار این‌گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، در پایان ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان‌های انقلاب، بیان کردند: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه