هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شخصیت‌های بزرگ علمی استان‌ها به جامعه معرفی شوند

در بازدید مدیر حوزه علمیه البرز از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه عنوان شد

شخصیت‌های بزرگ علمی استان‌ها به جامعه معرفی شوند

مدیر حوزه علمیه استان البرز، با اعلام آمادگی و فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه و تقویت فعالیت‌های خبرگزاری حوزه در استان، خواستار حمایت‌های رسانه‌ای شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز، ۲ اسفند در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه، در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، بیان کرد: کارهای خوبی در حوزه علمیه استان البرز انجام شده؛ ولی کارهای اطلاع‌رسانی ضعیف بوده است. شخصیت‌های علمی بزرگی در این استان وجود داشته و دارند که نیاز است، آنان به حوزویان و جامعه معرفی شوند.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدیریت حوزه علمیه البرز، ادامه داد: فضا و ظرفیت‌های آماده‌ای وجود دارد و در زمینه رسانه می‌شود کارهای خوبی در این استان انجام داد و هدف ما این است که در این زمینه قدم رو به جلو برداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین خوئینی، با ارائه گزارش از فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای حوزه علمیه استان البرز، از تولید ۶۰ کلیپ کوتاه ویدئویی با محوریت تبلیغ دانش‌آموزی در حوزه استان خبر داد. وی بر ضرورت آموزش مهارت‌های رسانه‌ای به طلاب تأکید کرد و خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری و سواد رسانه برای طلاب استان البرز، از سوی رسانه رسمی حوزه شد.
مدیر حوزه علمیه استان البرز، همچنین با اعلام آمادگی و فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه و تقویت فعالیت‌های خبرگزاری حوزه در استان، خواستار حمایت‌های رسانه‌ای شد.

  رسانه حوزه بینالمللی است
حجت‌الاسلام والمسلمین برته نیز در این نشست در سخنانی، بیان کرد: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه حدود یک سال است که ایجاد شده است و تلاش داریم، کارهایی عقب‌مانده را جبران کنیم و با استفاده از فناوری‌ها و بسترهای جدید، قدری گام‌های سریع‌تر و بزرگ‌تری برداریم.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه افزود: چرخه‌ای در مرکز رسانه شکل گرفته که چرخه دانشی و فکر شده‌ای است. حسن کار این بود که ابتدا مطالعه میدانی خوبی شد و یک چرخه تولیدی استخراج و بر اساس آن چرخه، ساختار شکل گرفت.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: رسانه حوزه فقط برای حوزه علمیه قم و کشور نیست؛ بلکه بین‌المللی است و تنها ارگان وصل حوزه‌های علمیه در داخل و خارج از کشور، رسانه حوزه است.
مدیر مسئول خبرگزاری حوزه ادامه داد: تنها رسانه‌ای که این سازمان‌ها را به هم وصل کرده، رسانه حوزه است. خبرگزاری حوزه اخبار حوزه نجف را پوشش و منتشر می‌کند؛ در صورتی که سایت‌های مراجع نجف هنوز آن خبر را کار نکرده‌اند. وی ادامه داد: رسانه حوزه در برخی جریانات منطقه‌ای اثرگذاری خوبی داشته است. قدم‌های بزرگ‌تری هم برداشته شده و امیدواریم به‌زودی اولین نشریه اطلاع‌رسانی منطقه‌ای حوزه‌های علمیه را راه‌اندازی کنیم و حوزه وزن منطقه‌ای خودش را تثبیت کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه