هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

طلاب و اساتید مبانی فکری و اندیشه‌ای امامین انقلاب را بشناسند

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای در قم

طلاب و اساتید مبانی فکری و اندیشه‌ای امامین انقلاب را بشناسند

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در قم گفت: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه، مبانی فکری و اندیشه‌ای امامین انقلاب را بشناسند و در جهاد تبیین نقش‌های مهمی را ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست اهمیت و بایسته‌های «جهاد تبیین» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح‌میرزایی، رئیس دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در قم، مدیر و معاونان، اساتید و طلاب حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، در حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی حوزه علمیه یاسوج برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اظهار کرد: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه، مبانی فکری و اندیشه‌ای امامین انقلاب را بشناسند و در جهاد تبیین نقش‌های مهمی را ایفا کنند.
وی بر حضور طلاب و روحانیون برای تبیین آرمان‌های انقلاب و اسلام تأکید کرد و گفت: امروز طلاب و روحانیون برای جهاد تبیین باید با اندیشه‌های امامین انقلاب آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند در بزنگاه‌ها هم به نحو مطلوب دفاع کرده و هم حرفی برای گفتن داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی فعالیت‌های تبیینی را درباره سیره امامین انقلاب لازم و ضروری دانست و افزود: رسانه‌های معاند و دشمن‌های قسم‌خورده انقلاب اسلامی ایران متأسفانه در فضای مجازی کلیپ‌هایی از امامین انقلاب منتشر می‌کنند که به دنبال تحریف شخصیت ایشان و نا‌امید کردن مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان هستند.
رئیس دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای در قم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به عنوان سکانداران جهاد تبیین، مبانی فکری و اندیشه‌ای امامین انقلاب را بشناسند و در جهاد تبیین نقش‌های مهمی را ایفا کنند، کتاب‌ها و آثار مقام معظم رهبری از جمله عهد مشترک، بیانیه  گام دوم انقلاب و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را برای مطالعه طلاب و چگونگی انجام جهاد تبیین کارگشا و حیاتی دانست.
وی با بیان اینکه پایه و اساس جهاد تبیین محبت است، عنوان کرد: برای تبیین مسائل دین و انقلاب باید با مهربانی و عاطفه صحبت کرد، ولو اینکه تیپ ظاهری، رفتاری، اخلاقی، عقیده‌ای و ... طرف خوب نباشد؛ چراکه اگر در این گام مهم، عاطفه و محبت را رها کرده و با مجادله و مناظره سراغ جوانان برویم، اشتباه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه