هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مقاومت پروژه اسرائیل بزرگ را درهم شکست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله

مقاومت پروژه اسرائیل بزرگ را درهم شکست

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت در سال ۲۰۰۶ پروژه اسرائیل بزرگ را درهم شکست و فلسطینی‌ها هم در غزه این کار را کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، در همایش انتخاباتی این جنبش در شهرهای «صور» و «النبطیه» گفت: مقاومت در این انتخابات، به دنبال حل بحران اقتصادی این کشور است.
وی با بیان اینکه حزب‌الله در همایش‌های انتخاباتی خود، از مشکلات اصلی مردم لبنان سخن خواهد گفت، افزود: در یکی از نظرسنجی‌ها مشخص شد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، موضوع اقتصاد، معیشت و فساد است و تعداد کمی از مردم، سلاح مقاومت را مطرح کرده بودند؛ ولی متأسفانه برخی از گروه‌های سیاسی، این مسئله را از پایین‌ترین اولویت خارج کرده و مد نظر خود قرار داده‌اند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: کسانی که امروز خواهان خلع سلاح مقاومت و خلاص شدن از حزب‌الله و هم‌پیمانانش هستند، در خصوص آنچه بر جنوب لبنان و رنج‌های مردم آن از رژیم صهیونیستی گذشت، خود را به فراموشی زده‌اند.
وی گفت: برخی از گروه‌های سیاسی از سلاح مقاومت در نبردهای انتخاباتی استفاده ابزاری می‌کنند. آنها به اینکه دغدغه مردم موضوع پول‌هایی است که در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است، واقف نیستند.   
برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله در ادامه گفت: برخی از سیاستمداران به رژیم صهیونیستی به‌عنوان طرفی که دشمن است و به آبها و گاز لبنان چشم طمع دارد، نگاه نمی‌کنند.
وی تأکید کرد: ساکنان جنوب لبنان از زمان اشغال فلسطین به دست رژیم صهیونیستی، دچار رنج شدند. خطاب به کسانی که می‌گویند: علت حملات اسرائیل واکنش به عملیات مقاومت است، می‌گویم: تا دهه شصت که عملیاتی وجود نداشت.

   امام موسی‌صدر نخستین کسی بود که خواستار نابودی اسرائیل شد
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه امام موسی‌صدر خواستار آموزش جوانان جنوب بود تا از خاک خود دفاع کنند؛ ولی به‌خاطر بی‌توجهی حکومت، این جوانان به گزینه مقاومت مسلحانه روی آوردند، تأکید کرد: وی حتی به کشورهای مختلف عربی سفر کرد تا آنان را قانع کند که از جنوب لبنان حمایت کنند. وی می‌گفت: حکومت لبنان هم به او گوش نکرد. همه باید بدانند که چرا مردم جنوب دست به مقاومت مسلحانه زدند. این گزینه‌ای بود که مجبور شدند، به سمت آن حرکت کردند. این، نتیجه تنها گذاشتن مردم توسط حکومت بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله گفت: دولت لبنان از سال 1975 تا به امروز طرح دفاعی در برابر دشمن صهیونیستی نداشته است. بزرگترین دستاورد در تاریخ لبنان، آزادی جنوب و بقاع غربی در سال ۲۰۰۰ بود که به دست مقاومت رخ داد. این مقاومت به‌تنهایی همه اراضی اشغالی لبنان را آزاد کرد و این، پس از آن بود که دشمن به بیروت و جبل لبنان رسیده بود. مقاومت در لبنان آخرین میخ را به پروژه «اسرائیل بزرگ» زد.
وی ادامه داد: مقاومت در سال ۲۰۰۶ پروژه اسرائیل بزرگ را درهم شکست و فلسطینی‌ها هم در غزه این کار را کردند. فلسطینی‌ها در حال حاضر، همه روزه وجهه رژیم صهیونیستی را درهم می‌شکنند. مقاومت به لبنان و ملت‌های منطقه اعتماد به نفس و احساس کرامت و عزت و آزادی و حاکمیت داد. دستاوردهای مقاومت با خون و فداکاری رقم خورده است. مقاومت حامی جنوب و روستاهای مرزی و همه لبنان از دشمن صهیونیستی است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با طرح این سؤال که آیا اکنون ارتش لبنان با امکانات اندک خود توانایی حمایت از لبنان را دارد؟، گفت: افرادی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند، دانسته یا ندانسته می‌خواهند، لبنان را در برابر دشمن صهیونیستی بی‌دفاع کنند؛ آنان می‌خواهند که لبنان آخرین برگ برنده‌اش در زمینه استخراج نفت و گاز در آب‌های سرزمینی‌اش را از دست بدهد.
وی خطاب به مردم لبنان گفت: اگر وحدت و همبستگی داشته باشیم، می‌توانیم اراده‌مان را در سطح بین‌المللی تحمیل کنیم و درصورتی‌که مقاومت خلع سلاح شود، آمریکا درخواست‌هایی از جمله به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و اسکان فلسطینی‌ها در لبنان را مطرح خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه آمریکا درباره ترسیم مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، اهتمام دارد، تصریح کرد: داماد ترامپ شخصا وارد این مسئله شد. این مسئله به‌خاطر لبنان نیست؛ بلکه آنان می‌دانند که لبنان دارای مقاومتی هست که اگر لبنان را از حقوق و منابعش محروم کند، هزینه این کار را به این رژیم تحمیل خواهد کرد. آنان از واکنش ما می‌ترسند. آنان می‌دانند که مقاومت، قادر به مقابله با رژیم صهیونیستی است؛ ولی آنان خواستار حفظ منفعت این رژیم هستند.

   کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند، خواستار اعطای اعتبارنامه به آمریکا هستند
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند، خواستار اعطای اعتبارنامه به آمریکا هستند؛ ولی آیا آمریکا به این مسئله اکتفا خواهد کرد؟ نه. از آنان خواهد خواست که اسرائیل را به رسمیت بشناسند و روابط خود را با آن عادی کنند و مردم فلسطین را در لبنان، اسکان دهند. برخی می‌گویند که خلع سلاح مقاومت، بحران اقتصادی ما را حل خواهد کرد؛ ولی اگر ما سلاح را تحویل دادیم و خواسته‌های آنان را پذیرفتیم، این بحران چگونه حل خواهد شد؟ آیا مصر، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین [که روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کردند]، وضعیت اقتصادی خوبی دارند؟
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که در روز قدس درباره رزمایش‌های اسرائیل گفتم، امروز هم از تشکیلات مقاومت اسلامی در لبنان می‌خواهیم که با همه پرسنل و تجهیزات آماده باشند. مقاومت در اوج آمادگی است. ما از رزمایش‌های دشمن هراسی نداریم و در مقابله با هر خطایی علیه لبنان، درنگ نخواهیم کرد. به دشمن صهیونیست می‌گوییم: ما از مانورها و از خودت نمی‌ترسیم. ما کسانی هستیم که از بیست سال قبل گفتیم: تو سست‌تر از خانه عنکبوت هستی. ‌
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه