هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سامانه اطلاع رسانی نیازها و اولویت‌های پژوهشی با رویکرد جدید در ثبت اولویت دهی به نیازهای پژوهشی در حوزه دین و علوم انسانی راه اندازی شد.

سامانه اطلاع رسانی نیازها و اولویت‌های پژوهشی با رویکرد جدید در ثبت اولویت دهی به نیازهای پژوهشی در حوزه دین و علوم انسانی راه اندازی شد.

با رویکرد جدید در ثبت اولویت دهی به نیازهای پژوهشی در حوزه دین و علوم انسانی، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با همکاری فناوری و اطلاعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اقدام به طراحی و راه‌انداری سامانه‌ای کاربر محور در این خصوص کرده است.


این سامانه که در گام اول خود اطلاعات ده کتاب نیازسنجی نزدیک به 13 هزار موضوع از قبل در معاونت پژوهش تهیه شده است را در خود جای داده، این قابلیت را دارد که پژوهشگران بتوانند موضوعات پژوهشی که نیازمند تحقیق و پژوهش می‌دانند را به نام خود ثبت کرده و به دیگران معرفی کنند.

همچنین تعیین اولویت‌ها و اولویت‌‌دهی به نیازها بر مبنای خرد جمعی خواهد بود و پژوهشگران و کاربران با شرکت در چرخه اولویت‌دهی با پاسخ به پرسش‌هایی، میزان اولویت‌ نیازهای ثبت شده را تعیین می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های این سامانه آن که پژوهشگران مختلف دانش‌های اسلامی و انسانی می‌توانند با مراجعه به این سامانه، موضوعات موجود در سامانه را با درخواست ویرایش و تکمیل بانک اطلاعاتی آن به نام خود ثبت کنند.

نیازسنجی‌های سازمانی از دیگر قسمت‌های این سامانه است که با توجه به مکاتباتی که میان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و دیگر ارگان‌های رسمی مانند وزراتخانه، پژوهشگاه‌ها و ... صورت گرفته تهیه شده و به زودی در سامانه بارگذاری خواهد شد.

در گام‌های بعدی این سامانه با توجه به اتصال آن به بانک‌های اطلاعاتی موجود، قابلیت ثبت پیشینه به صورت خودکار و رزرو موضوع برای پژوهشگران در نظر گرفته شده است که پس از دریافت بازخوردهای اولیه و میزان مراجعه به سامانه فعلی به روزرسانی خواهد شد.

گفتنی است نیازهایی که از قبل در این سامانه ثبت شده‌اند در حال بروزرسانی و تکمیل هستند و برای 20 دانش دیگر نیز برنامه‌های تدارک دیده شده است که امید است تا پایان سال 1401 تعداد موضوعات معرفی شده در این سامانه از مرز بیست هزار اولویت فراتر رود

این سامانه هم اکنون در پیشخوان حوزه‌های علمیه و یا از طریق آدرس اینترنتی http://needs.ismc.ir در دسترس بوده علاقمندان می‌توانند به آن مراجعه کنند.


برچسب ها :
ارسال دیدگاه