هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حجاج برای سلامتی و فرج امام زمان(عج)  و رفع گرفتاری مردم زیاد دعا کنند

آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی

حجاج برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) و رفع گرفتاری مردم زیاد دعا کنند

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی گفتند: به حجاج بگویید در این سفر برای فرج و سلامتی امام زمان(عج) زیاد دعا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، ۲۷‌خرداد در دیدار اعضای بعثه گفتند: این سفر یک سفر عادی نیست؛ سفر به خانه‌ خداست و زائران و مسافران این سفر، ضیوف و مهمانان ‌الله هستند.
ایشان در ادامه با تأکید بر دقت در راهنمایی حجاج و بیان احکام حج، افزودند: سعی کنید با حوصله و دقت پاسخ مردم را بدهید. از پاسخ و حل مشکلات حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.
معظم‌له با اشاره به خطبه امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه که «واختار من خلقه سمّاعا اجابوا الیه دعوته و صدقوا کلمته»؛ خداوند سبحان از میان انسان‌ها، شنوندگانی را برگزید که دعوت او را برای حج اجابت کنند و کلماتش را تصدیق کنند، اظهار کردند: شما به این سفر دعوت شده‌اید. به حجاج بگویید، همت کنند و ثواب حج‌شان را به یکی از ائمه‌ هدی(ع) هدیه کنند. این اکسیر احمر است!
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به غربت ائمه بقیع(ع) و لزوم شناساندن آن بزرگواران به زائران مدینه، خاطرنشان کردند: با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آن‌جا عرش خداست. ملائکه‌ آسمان بال‌هایشان را فرش قدم‌هایتان می‌کنند.
ایشان در پایان، همه حجاج را به کثرت دعا برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) و رفع گرفتاری از تمامی مردم توصیه کرده و گفتند: به حجاج بگویید در این سفر، چه در مدینه، چه در خانه خدا و چه در صحرای عرفات، برای فرج و سلامتی امام زمان(عج) زیاد دعا کنند. انشاءالله شما و حجاج دیگر با دعای مستجاب و حج مقبول در صحت و سلامت بر می‌گردید

برچسب ها :
ارسال دیدگاه