هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد و مظلومیت کشور را بیان نکند، حسینی نیست

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد و مظلومیت کشور را بیان نکند، حسینی نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هیئاتی که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی جبهه نگیرند و مظلومیت کشور را در برابر این جبهه بیان نکنند، حسینی نیستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اراکی در نشست هم‌افزایی مدیران و فعالان هیئات مذهبی قم که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه حادثه عاشورا حادثه‌ای بی‌نظیر در جهان هستی است، بیان کرد: نفوذ این حادثه گوش‌ها را شنوا، چشم‌ها را بینا و دل‌ها را زنده کرد.
عضو خبرگان رهبری، دل انسان را به کارخانه‌ای تشبیه کرد و گفت: ماده لازم برای تولید معرفت و شناخت در این کارخانه، دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها هستند؛ بنابراین باید گفت، اگر گوش و چشم انسان بسته شود، دل او می‌میرد.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه افزود: برخی در کربلا به‌خوبی دانستند که حسین(ع) کیست و او را برگزیدند؛ اما برخی دیگر به سمت یزید متمایل شدند و عملاً مرگ حیات انسانی خود را رقم زدند.
استاد حوزه‌ علمیه قم اضافه کرد: تردیدی نیست که سبک‌سازی جامعه بشری یا تهی‌سازی بشر از درون، از مهم‌ترین خطراتی است که جامعه بشری را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تهی‌سازی بشر از درون همچنان دیده می‌شود، عنوان کرد: امروز هم برخی سرمایه‌داران با همین سبک‌سازی جوامع و سلب قدرت تعقل و تفکر از آنان، به دنبال حکومت بر بشریت هستند.
آیت‌الله اراکی، هنر جبهه مقاومت، جمهوری اسلامی، امام راحل(قد)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام را دمیدن روح اراده و تصمیم‌گیری در جوامع دانست و گفت: قیام سیدالشهدا(ع) برای زنده کردن جامعه آن روز بود تا جامعه اسلامی از مرگ حتمی نجات پیدا کند.
وی کار مجالس سیدالشهدا(ع) را احیای مردگان خواند و گفت: گریه عزاداران سیدالشهدا(ع) نشانه زنده بودن دل آنان است.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه جهاد تبیین به‌معنای تبیین عمق جریان عاشورا توسط اهل علم و وعظ برای مردم است، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: شهادت سیدالشهدا(ع) حرارتی را در دل اهل ایمان به وجود آورد که تا وقتی بشریت به رهبری حضرت صاحب‌‌الزمان(عج) علیه ظلم قیام نکند، خاموش نخواهد شد.
وی هیئات حسینی را تجدیدکننده و تقویت‌کننده این حرارت معرفی و اظهار کرد: هیئاتی که در برابر استکبار جبهه نگیرند و مظلومیت ایران اسلامی را تبیین نکنند، حسینی نیستند.
این استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: امروز طبق صحبت صریح خود دشمن، آنان می‌خواهند در هیئات ما نفوذ کنند و حتی برای این کار پول خرج می‌کنند تا مؤمنان و عزاداران در سیاست دخالت نکنند.
وی گفت: نباید فراموش کرد که تشیع به‌معنای فرمانروایی معصوم عادل است که این فرمانروایی، در زمان غیبت نیز از سوی فقهای عادل ادامه پیدا می‌کند؛ امری که باید در هیئات حسینی برای مردم تبیین شود.
آیت‌الله اراکی از اهل منبر خواست، پیام‌ها و نامه‌های سیدالشهدا(ع) در جریان عاشورا و کربلا را برای مردم تشریح کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان، با اشاره به آیه مبارکه «یوم ندعوا کل اناس بامامهم...»، تصریح کرد: زندگی حقیقی با پیروی از امام حق محقق می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه