هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انقلاب اسلامی با الهام از مکتب حسینی عــرصــه را بر جبهه استکبــار تنگ کـــرده است

آیت‌الله کعبی تأکید کرد

انقلاب اسلامی با الهام از مکتب حسینی عــرصــه را بر جبهه استکبــار تنگ کـــرده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه در میدان باورها و ارزش‌ها در بحث حجاب و عفاف ما، از غرب و آمریکا مطالبه‌گر هستیم، تصریح کرد: علت تلاش دشمن و دامن زدنش به ابتذال و بی‌عفتی، جنگ نرم و شلوغ کردن فضای مجازی و جرائم سازمان‌یافته بر علیه دین و اخلاق مردم، این است که در سطح جهان، الگوی آنها زیر سؤال رفته است و اسلام، حجاب را ‌‌به‌عنوان الگو برای زنان مقتدر، دانشمند، مؤمن، عفیف و تأثیرگذار در میدان سیاسی و اجتماعی معرفی کرده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ستاد نیروی انتظامی استان خوزستان، گفت: امروز نظام مردم‌سالاری انقلاب اسلامی، بر پایه مکتب حسینی عرصه را بر جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل از لحاظ نرم‌افزاری و اقتدار مکتبی، تنگ کرده است.
وی افزود: بر خلاف تبلیغات رسانه‌ای و جنگ روانی، دشمن در همه میادین، از جمهوری اسلامی شکست خورده است و فقط خودشان را قوی نشان می‌دهند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه در میدان باورها و ارزش‌ها در بحث حجاب و عفاف، ما از غرب و آمریکا مطالبه‌گر هستیم، عنوان کرد: علت تلاش دشمن و دامن زدنش به ابتذال و بی‌عفتی، جنگ نرم و شلوغ کردن فضای مجازی و جرائم سازمان‌یافته بر علیه دین و اخلاق مردم، این است که در سطح جهان، الگوی آنها زیر سؤال رفته است و اسلام، حجاب را ‌‌به‌عنوان الگو برای زنان مقتدر، دانشمند، مؤمن، عفیف و تأثیرگذار در میدان سیاسی و اجتماعی معرفی کرده است.
این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه در اقتصاد هر چند گرفتار بیماری ناشی از کم‌کاری‌ها هستیم؛ اما در دولت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در همین مدت، کارهای خوبی انجام شده است، ابراز کرد: در این مدت رشد اقتصادی صورت گرفته است که البته این رشد تورم‌زاست؛ اما دولت در حال تلاش برای کنترل تورم است و زیرساخت‌های کشور نیاز به رشد اقتصادی دارد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دولت شبانه‌روزی در حال کار می‌باشد و مصمم است، اقتصاد قوی درست کند و اقتصاد قوی ‌‌به‌عنوان زیر‌ساخت پیشرفت و عدالت قابل تحقق است؛ البته سوداگران میدان فساد اقتصادی و سوء‌استفاده‌کنندگان از شرایطِ پیش‌آمده کشور، تلاش می‌کنند، از این وضعیت اصلاحات اقتصادی، سوء استفاده کنند.
آیت‌الله کعبی با تشریح این نکته که خطر سوداگران اقتصادی برای جامعه کمتر از سوداگران مرگ نیست، خاطرنشان کرد: موقعیت اصلی ملت ایران دین و اخلاق است و دین و اخلاق زیرساخت پیشرفت است. در این چند سال حقیقتاً جهش تحول و پیشرفت پایه‌ای تحقق یافته است و ما می‌توانیم این مسیر را تا رسیدن به قله‌ها ادامه دهیم و راهش این است که از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، مردم را به میدان آورد و می‌خواهد بر اساس ارزش‌ها آنها را در میدان نگه دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم از مکتب عاشورا الهام بگیریم، باید بگوییم مکتب عاشورا، مکتب خارج کردن ملت‌ها از تباهی، سیاهی و تاریکی به سوی نور، هدایت، نجات، روشنایی و سعادت است.
وی با بیان اینکه کلید مکتب عاشورا ولایت محمد(ص) و آل محمد(ع) است و هرکه به ولایت وصل شد، از تاریکی نجات پیدا می‌کند، بیان کرد: ولایت، روح اسلام ناب محمدی است و عظمت عاشورا به این برمی‌گردد که طاغوت تلاش کرد، نظام ولایت رسول‌الله(ص) را تبدیل به پادشاهی مطلقه معاویه کند و از دل آن، یزید جنایت‌کار، فاسق و بی‌خرد را حاکم دولت‌های اسلامی کند و روی منبر رسول‌الله(ص) بنشاند که در این شرایط بود که ولی‌خدا به سمت شهادت رفت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این نکته که نباید شرایطی ایجاد کرد که طاغوت قدرت و تاریکی استیلا پیدا کند، تصریح کرد: باید دید، بسترهایی که فراهم شد، یزید به سلطنت برسد، چه بود؟ انحراف از ولایت، منافع شخصی، حب دنیا، بی‌بصیرتی و...، بسترهای روی کار آمدن یزید و یزیدیان بودند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه