هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

کتاب «مدیریت حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی» منتشر شد

معرفی کتاب - شماره 718

کتاب «مدیریت حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «مدیریت حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی»، اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی به‌همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۶۴ صفحه به چاپ رسید.
امروز به‌دلیل فراوانی و رشد مراکز آموزشی به‌خصوص حوزه‌های علمیه، موضوع مدیریت مدارس علمیه و مراکز آموزشی، از دغدغه‌های اصلی متولیان و مسئولان این امر است. با توجه به تجربیات چندین‌ساله نگارنده در اداره مراکز آموزشی و مدارس علمیه، از جمله: «مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ»، «مدیریت حوزه‌های علمیه سفیران هدایت سراسر کشور»، «مدارس امین» و همچنین برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در راستای کیفیت‌بخشی به امر تبلیغ روحانیان هجرت بلندمدت و ارتقای سطح علمی مبلغان ویژه، با هدف در اختیار گذاشتن یافته‌ها و تجربیات سامان‌یافته، با زبانی روان و نظام‌مند، نکات کلیدی این نوع مدیریت را آموزش می‌دهند.
برشی از اثر
این اثر در ۱۲ فصل تألیف شده است. در مقدمه این اثر، به اهمیت و ضرورت مدیریت پرداخته شده است. در ابتدا، تاریخچه‌ای از مبحث مدیریت مطرح و اندیشه‌های نخستین مدیریتی، مکتب کلاسیک، مکتب نئوکلاسیک، نظریه سیستمی و نظریه موقعیتی اقتضایی تبیین شده است.
در فصل اول این اثر، «جایگاه مدیریت مدارس علمیه»، تبیین و ضمن تعریف این مدیریت، بهره‌وری در مدارس علمیه بررسی و مباحثی از جمله تقویت سنت‌های پاک، پرهیز از درگیر شدن با شکایات و رضایت زیردستان مطرح شده است. نویسنده در فصل دوم این اثر، به «برنامه‌ریزی در مدیریت حوزه‌های علمیه»، در فصل سوم به «پذیرش در حوزه‌های علمیه»، در فصل چهارم به «آموزش در حوزه‌های علمیه»، در فصل پنجم به «تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه»، در فصل ششم به «سازمان‌دهی حوزه‌های علمیه»، در فصل هفتم به تبیین و تعریف «انگیزش»، در فصل هشتم به تبیین «ویژگی‌های رهبری»، در فصل نهم به «رفتار رهبری»، در فصل دهم به «کنترل»، در فصل یازدهم به «خودکفایی حوزه‌های علمیه» و در دوازدهمین و آخرین فصل، به «طرح تربیتی» پرداخته است.
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب، می‌توانند به آدرس bustaneketab. ir مراجعه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه