هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انقلاب شکوهمند اسلامی پدیده‌ای خارق‌العاده در عصر مهجوریت ارزش‌های انسانی

در یازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری عنوان شد

انقلاب شکوهمند اسلامی پدیده‌ای خارق‌العاده در عصر مهجوریت ارزش‌های انسانی

یازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله جنتی رئیس این مجلس و با حضور آیات؛ محسن اراکی، عباس کعبی و سیداحمد خاتمی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس‌جمهور و نایب‌رئیس این مجلس، میهمانان ویژه؛ سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از دوم اسفند به‌مدت دو روز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

همچنین اعضای این مجلس، پنج‌شنبه چهارم اسفند با حضور در حسینیه امام خمینی(قد)، با امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار
و از بیانات و رهنمودهای ایشان بهره‌مند شدند.
    رؤسای قوا برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله جنتی، در افتتاحیه این اجلاس با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن‌ماه، شر دشمنان این سرزمین را کم کرد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری، خدمت شبانه‌روزی مسئولان را بهترین راه شکرگزاری حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و اظهار کرد: از خدمتگزاران مردم در قوای سه‌گانه درخواست می‌کنیم، برای خدمت به مردم تلاش کنند؛ چراکه بهترین کار، خدمت خالصانه به مردم است.
وی ادامه داد: رؤسای قوا برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند و به داد مردم برسند تا با شرایط اقتصادی مناسب به استقبال سال جدید و ماه مبارک رمضان بروند و در محضر پیامبر(ص) و امام علی(ع) شرمنده نشویم.
آیت‌الله جنتی همچنین، از افراد متمکن خواست که به محرومان و نیازمندان کمک کنند؛ مبادا بچه‌های یتیم، زنان بی‌سرپرست و افراد بی‌بضاعت نتوانند، حداقل زندگی را تأمین کنند.

  مبارزه با جنگ اقتصادی دشمنان، نیازمند نگاه کلان در اقتصاد است
آیت‌الله محسن اراکی نیز در این اجلاس، با اشاره به این نکته که جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور یک جنگ جدی و تمام‌عیار است که در کنار جنگ رسانه‌ای ‌و تبلیغاتی اعمال می‌شود، گفت: برای پیروزی در جنگ اقتصادی، برنامه‌های خرد و بخشی‌نگری کفایت نمی‌کند و نیازمند این هستیم که اقتصاد را به‌شکل کلان ببینیم و برای بخش‌های گوناگون آن، برنامه‌های هماهنگ پیش‌بینی کنیم.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هجمه‌های اخیر دشمنان به انقلاب اسلامی به‌لحاظ تنوع و ترکیب بی‌سابقه است و برای دفاع در برابر این تهاجم بی‌سابقه، مدیریت رسانه‌های کشور باید با ساماندهی جدی و احساس مسئولیت، به عرصه روشنگری افکار عمومی، وارد صحنه شوند.
وی ضمن انتقاد از برخی نارسایی‌ها در تبیین دست‌آوردهای نظام جمهوری اسلامی، تأکید کرد: امروز دیگر تنها ارائه گزارش خدمات صورت‌گرفته کفایت نمی‌کند و باید این دست‌آوردها، با نگاه حرفه‌ای ‌و تخصصی تبیین شوند و با رصد فعالیت تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی و حقیقی، برای خنثی کردن آنها چاره‌اندیشی شود تا از سوء استفاده دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی پیشگیری گردد.

  انقلاب اسلامی تنها قدرت برتر ایدئولوژیک جهانی
آیت‌الله عباس کعبی نیز، در سخنرانی پیش از دستور خود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و مرزهای راهبردی منطقه‌ای ‌و بین‌المللی انقلاب اسلامی به‌مثابه تنها قدرت ایدئولوژیک جهانی گسترش پیدا کرده است و با میدان‌داری محور مقاومت اسلامی، لیبرال دموکراسی و استکبار را به چالش کشیده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آینده روشن ملت ایران و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را وابسته به مؤلفه‌های اساسی؛ از جمله رشد پرشتاب علم و فن‌آوری، نظریه‌پردازی دینی بر اساس اجتهاد متناسب، توجه به مقتضیات زمان و تأمین نیازهای نظام از قبیل تربیت نیروی انسانی مؤمن و انقلابی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و ساخت فرهنگ عمومی مطابق با باورها و ارزش‌های اسلامی، تحکیم وحدت، انسجام و یکپارچگی ملی در مسیر تحقق اقتدار و امنیت دانست.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه، با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم که حاصل نگاه این دولت به درون کشور و توکل به خداوند به‌جای تکیه به غرب است، اضافه کرد: دشمن با دیدن این پیشرفت‌ها و به‌منظور مقابله با آنها، با راه انداختن جنگ ترکیبی، اغتشاشات اخیر را در کشور به راه انداخت که با تدبیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم بصیر ایران اسلامی ناکام ماند.
آیت‌الله کعبی در پایان، با تأکید بر ضرورت تقویت گفتمان دینی و انقلابی در کشور، افزود: با توجه به تمرکز دشمنان انقلاب اسلامی بر ایجاد جنگ روانی به‌منظور فریب افکار عمومی، لازم است سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای مقابله با این رویکرد دشمن، برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده داشته باشند.

 پاسخگویی به شبهات اعتقادی از مصادیق مهم جهاد تبیین است
آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نیز در نطق پیش از دستور خود در این اجلاسیه، امروز یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین را، پاسخگویی به شبهات اعتقادی دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که عامل ایستادگی و مقاومت مردم در برابر آنها، اعتقاد به اسلام است، برای تضعیف اعتقادات اسلامی جامعه، برنامه‌ریزی کرده‌اند و از طرق مختلف، به دنبال تضعیف روحیه دینی مردم و به‌ویژه جوانان هستند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، از علمای دلسوز کشور خواست، به عرصه پاسخگویی به شبهات وارد شوند، افزود: رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی و سازمان‌ها و نهادهای آموزشی، باید برای تقویت مبانی اعتقادی جامعه برنامه‌ریزی کنند و با تولید محصولات فرهنگی، خلأهای موجود در این عرصه را از بین ببرند.
وی با اشاره به تأثیر مشکلات اقتصادی و معیشتی بر وضعیت فرهنگی جامعه، از مسئولان خواست، تلاش بیشتری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشند.

  لزوم اهتمام بیشتر به حوزههای فرهنگی
آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری هم در این اجلاس، هدف از برپایی حکومت اسلامی را اقامه عدل دانست و با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های علمی و پژوهشی، دفاعی و نیز حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان، بر لزوم اهتمام بیشتر به حوزه‌های فرهنگی تأکید کرد.

  خیرخواهی و خدمت بیمنت وظیفه مسئولان در قبال مردم است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این اجلاس، ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، خیرخواهی و خدمت بی‌منت را وظیفه مسئولان در قبال مردم دانست.
آیت‌الله احمدی شاهرودی به تشریح مبانی فقهی عفو حکیمانه مقام معظم رهبری پرداخت و با اشاره به مشکلات مردم این استان، از رئیس جمهور خواست، برای حل مشکلات مردم استان خوزستان، تدابیر ویژه اتخاذ نماید؛ چراکه این مردم، وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف اثبات کرده‌اند.

  نمایندگان مجلس خبرگان از مسئولان خواستند فکری به حال گرانیها شود
آیت‌الله سید‌احمد خاتمی، سوم اسفند پس از پایان یازدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران گفت: اعضا در دیدار با وزیر اقتصاد و جلسه دیشب با رئیس‌جمهور، معیشت مردم را پیگیری کردند و خواستار آن بودند که فکری به حال گرانی‌ها شود.
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در این اجلاس دو روزه، انتخابات هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها انجام شد، افزود: تنها اختلاف و تفاوتی که با گذشته داشتیم، این است که آیت‌الله موحدی‌ کرمانی که نایب‌رئیس بودند، به‌خاطر کهولت سن و نامناسب بودن حالشان، جایشان را به آیت‌الله سید‌هاشم بوشهری دادند و آیت‌الله محسن اراکی، به جای آقای حسینی بوشهری به‌عنوان کارپرداز فرهنگی انتخاب شد.
آیت‌الله خاتمی با انتقاد از رویکرد دوگانه و همراه با دروغ غرب درباره حقوق بشر، افزود: اغتشاشات اخیر نشان‌گر انفعال بیگانگان و زنده بودن انقلاب اسلامی است.
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان، به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: ۲۲ بهمن میلیون‌ها ایرانی آمده بودند تا با خون شهیدان و آرمان‌های امام(قد) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند و نفرت خود را از اغتشاشگران نشان دهند.
آیت‌الله خاتمی خواستار نظارت بر بازار برای مقابله با گرانی‌ها شد و گفت: البته مسئولان واقعیت‌های موجود را می‌بینند و در پی علاج هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری موضوعات فرهنگی را دغدغه دیگر اعضا عنوان کرد و افزود: اعضای خبرگان رهبری دغدغه‌های فرهنگی‌ چون بی‌حجابی داشتند و از رئیس‌جمهور خواستار پیگیری شدند.

  رشد چشمگیر کشور در چهل سال گذشته
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی هم در سخنرانی قبل از دستور این اجلاس، پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش در سطح حوزه‌های علمیه را چشم‌گیر دانست.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری برای بررسی پیشرفت‌ها، پسرفت‌ها و توقف‌ها در حوزه‌های مختلف علمی کشور، در این راستا اقدام شده است، افزود: کارگروه علم و فناوری با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد، وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور را در عرصه‌ها و سطوح مختلف بررسی کرده است و نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در اکثر شاخص‌هایی که برای ارزیابی روند آموزشی در کشور تعیین شده، رشد چشم‌گیر داشته‌ایم.
رئیس کارگروه علم و فناوری مجلس خبرگان رهبری، با ارائه آمار دقیق و کارشناسی‌شده، رشد جمعیت تحت پوشش فرآیندهای آموزشی، افزایش مؤسسات آموزشی، رشد عدالت‌محور جغرافیایی و جنسیتی جامعه تحت آموزش و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را، از مصادیق پیشرفت کشور در حوزه آموزش و پژوهش و عرصه‌های علمی کشور برشمرد.

  ضرورت تقویت ارزش پول ملی در راستای حل مشکلات اقتصادی
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی رئیس هیئت امنای کمیته امداد خمینی(قد) هم، در نطق پیش از دستور خود در این اجلاس، گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(قد) در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش خود تلاش و برای خودکفایی آنها برنامه‌ریزی می‌کند.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه امام راحل(قد) بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تشکیل کمیته امداد را برای حمایت از محرومین صادر فرمودند، گفت: این نهاد در طول سالیان گذشته، خدمات ارزشمندی ارائه داده است و با برنامه‌ریزی در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش، به خودکفایی آنها کمک کرده است و بر اساس آمارهای رسمی، یک سوم ایجاد اشتغال کشور توسط این نهاد صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی با تصریح به اینکه تلاش برای ارتقای ارزش پول ملی کشور، خواست همیشگی رهبر معظم انقلاب از دولت‌های مختلف بوده است، بر ضرورت تقویت ارزش پول ملی، در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد.

  بعضی خواص با دشمن همصدایی میکنند
حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی نیز در نطق پیش از دستور خود در این اجلاسیه، پیروزی انقلاب اسلامی را که باعث استقرار فقیه عادل در جایگاه ولایت و در رأس حاکمیت شده، نعمتی بزرگ برشمرد و افزود: حضرت امام راحل(قد) و رهبر معظم انقلاب که ناامیدی از وجودشان دور می‌باشد، آینده‌نگرانه و امیدوارانه به وظیفه‌شان عمل کردند و می‌کنند و این ملت را هدایت نمودند و مردم مؤمن ایران نیز، با تأسی به امامین انقلاب، ایستادند، مقاومت کردند و دشمنان را شکست دادند و به‌حول و قوه الهی، شکست خواهند داد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد از کسانی که با دادن آدرس غلط، مقاومت دولت فعلی برحفظ حقوق ملت و مصالح کشور را عامل مشکلات کشور و ایجاد اغتشاشات عنوان می‌کنند، افزود: این اقدام خلاف رهنمود صریح و شفاف مقام معظم رهبری است که صریحاً اغتشاشات را نقشه برنامه‌ریزی‌شده آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان دانستند و این آدرس غلط دادن، باعث می‌شود که افکار جوانان به انحراف کشیده شود.

  عرصه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است
حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری هم، در این اجلاسیه، با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، پیشرفت‌های شگرفی داشته است، توجه به مسائل فرهنگی را متناسب با سایر عرصه‌ها ندانست و افزود: این در حالی است که در سایر کشورها و به‌ویژه کشورهایی که دارای سیاست‌های معارض با انقلاب اسلامی هستند، درصد بودجه اختصاص‌یافته به مسائل فرهنگی بسیار بیشتر از کشور ماست و یکی از تبعات این کم‌توجهی، ضعیف بودن قدرت رسانه‌ای ‌ماست که باید نسبت به تقویت آن بیش از پیش کوشید.

 جمهوری اسلامی موجب شکست سرمایهگذاری آمریکا در منطقه شد 
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که به‌عنوان میهمان ویژه در این اجلاس حضور داشت، با اشاره به اعتراف رئیس‌جمهور قبلی آمریکا مبنی بر هزینه کردن 7 هزار میلیارد دلار در منطقه و دادن حداقل 7 هزار کشته، اضافه کرد: آن‌چیزی که عامل شکست این سرمایه‌گذاری عظیم آمریکایی‌ها شد، نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ انقلاب اسلامی بود.
وی به تغییر راهبرد آمریکایی‌ها که با همکاری برخی کشور‌های منطقه شکل گرفت و منجر به ایجاد پدیده خطرناکی مانند داعش شد، اشاره کرد و افزود: مدل انحرافی داعش که یک کپی‌سازی جعلی از جبهه مقاومت بود، این ظرفیت را داشت که شرایط منطقه را به‌شکل مطلوب آمریکایی‌ها تغییر دهد؛ اما با مجاهدت سردار شهید سلیمانی و یارانش که عصاره فرهنگ ناب مقاومت و انقلاب اسلامی بودند، این توطئه عظیم ناکام ماند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت که برخاسته از مفاهیم و آموزه‌های اصیل اسلام است، امروز به‌عنوان یک پدیده جهانی، جهان سلطه را به استیصال کشانده است و جالب اینجاست که حتی نظریه‌پردازان نظامی آمریکا نیز، برخلاف اعتقادات گذشته خود، معتقدند در جهان امروز برنده جنگ‌ها، کسانی نیستند که سلاح بیشتر و پیشرفته‌تری داشته باشند؛ بلکه کسانی هستند که با روحیه جهادی محکم‌تر بر مواضع و اعتقادات خود می‌ایستند.
سردار قاآنی با تأکید بر اینکه، امید در ذات حرکت انقلاب اسلامی نهفته است، اضافه کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی در هر نقطه‌ای وارد می‌شود، حس عزتمندی ایجاد می‌کند.

  هدف جنگ ترکیبی دشمنان نابودی اسلام و ایران بود
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این اجلاس، با تأکید بر لزوم اظهار نظر خواص و علما در برابر مطالب انحرافی، گفت: جنگ ترکیبی و تلاش همه‌جانبه‌ای که دشمن در پاییز امسال علیه ایران اسلامی به راه انداخت مخالفت با یک فرد یا یک شخصیت نبود؛ بلکه هدف دشمنان امحای اسلام و نابود کردن ایران بود و موجودیت یک امت را با تمام باورها و ارزش‌هایش نشانه گرفته بودند.

  تقدیر از برخورد عالمانه قوه قضائیه در جداسازی مرز اغتشاشگران و معترضان
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری هم در این اجلاس، برخورد عالمانه قوه قضائیه در موضوع اغتشاشات و جداسازی مرز اغتشاشگران از معترضان طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری را شایسته تقدیر دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود، مهم‌ترین معضل فعلی کشور را تورم دانست و از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست با همکاری یکدیگر برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند.

  انتخاب مجدد آیتالله جنتی به ریاست مجلس خبرگان
گفتنی است، در یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار شد که با رأی نمایندگان، آیت‌الله احمد جنتی بار دیگر به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری هم، به‌ترتیب به‌عنوان نواب‌رئیس اول و دوم انتخاب شدند. آیت‌الله سیداحمد خاتمی و آیت‌الله عباس کعبی نیز، مجدداً به‌عنوان منشی‌های هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری انتخاب گردیدند. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، انتخابات هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

 بیانیه پایانی یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری
​​​​​​​
یازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم با صدور بیانیه‌ای به‌کار خود پایان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مجلس خبرگان رهبری در پایان یازدهمین اجلاس رسمی خود در دوره پنجم را که مصادف با ایام نورانی شعبان‌المعظّم و میلاد مسعود انوار درخشان جهان هستی، حضرت امام حسین، حضرت امام سجاد، حضرت بقیة‌الله‌الاعظم امام زمان و سردار رشید کربلا حضرت اباالفضل‌العباس(ع) است، تبریک گفته و بر نکات زیر تأکید می‌نماید:
۱. بی‌شک انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از مردمی‌ترین انقلاب‌های تاریخ و پدیده‌ای خارق‌العاده در عصر مهجوریت ارزش‌های انسانی است که به رهبری فقیه عظیم‌الشأن حضرت امام خمینی(قد) از افق کشور ما طلوع کرد و با ارائه الگوی مردم‌سالاری دینی مبتنی بر توحید، عدالت، عقلانیت و کرامت انسانی، پایه‌های استبداد را ویران ساخت و امروز با خودباوری و اتکا به ذخایر مادی و معنوی خویش، به‌عنوان یک الگوی شناخته‌شده با تمام توان از میراث گران‌قدر امام عزیز و شهدای والامقام، پاسداری می‌کند.
۲. با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از حضور پرشور، باصلابت، کم‌نظیر و همراه با ایمان، بصیرت و دشمن‌شناسی ملت عظیم‌الشأن ایران در راهپیمایی تاریخی ۲۲بهمن امسال که با وجود تبلیغات مسموم دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام مقدس اسلامی، به‌حق مصداق استقامت و حمایت کامل از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود، قدردانی نموده و برای وجود این مردم آگاه، زمان‌شناس و غیور، جبهه سپاس به درگاه خداوند متعال می‌ساییم.
۳. از آنجا که تقویت روح دینی جامعه، پیام روشن انقلاب اسلامی و از جمله مقوم‌های هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، حفظ، تعمیق فرهنگ اسلامی در میان نسل جوان و نوجوان کشور که امید آینده جامعه می‌باشند، وظیفه آحاد ملت، نظام تعلیم و تربیت، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی است تا توطئه‌های دشمنان را خنثی نمایند و اجازه ندهند دشمنان، فضای انقلابی و ارزشی جامعه را در جهت اهداف اسلام‌ستیزانه و ترویج فرهنگ منحط غربی به‌ویژه حجاب‌ستیزی پیش ببرند.
۴. در جنگ ترکیبی اخیر که دشمنان ایران اسلامی با تمام امکانات خود به میدان آمدند و با هجمه گسترده به نمادهای دینی ایران اسلامی، چهره پلیدشان را بیش از گذشته نمایان ساختند، ضرورت اصل دینیِ «جهاد تبیین» که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، بیشتر احساس شد؛ لذا تبیین حقایق ناب انقلاب اسلامی به‌ویژه دست‌آوردهای شگرف نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک تکلیف دائمی برای تمام دلسوزان انقلاب اسلامی دانسته و بر مسئولیت خطیر رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی و شخصیت‌های صاحب نفوذ در بین افکار عمومی، تأکید می‌نماییم.
۵. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر کارآفرینان و تولیدکنندگان، با اشاره به برنامه توسعه هفتم، اولویت کشور را رشد سریع و مستمر اقتصادی توأم با عدالت دانستند و بر رفع فقر و مشکلات معیشتی مردم و تأمین رفاه و آسایش آنان، در سایه رشد اقتصادی تأکید نمودند؛ از این‌رو، در روزهای پایانی سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ضمن تقدیر از تولیدکنندگان و مجموعه‌های دانش‌بنیان و نیز مساعی دولت خدمت‌گزار، از مسئولین محترم می‌‌خواهیم، با برنامه‌ریزی هدفمند و دقیق بر اساس اقتصاد مقاومتی، با هدف خنثی نمودن آثار تحریم‌های ظالمانه، ارتقای بهره‌وری و مبارزه با تورم و گرانی، زمینه‌های لازم برای تحقق عدالت اقتصادی را فراهم سازد تا شاهد تحولات روزافزون اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم باشیم.
۶. ضمن اعلام همدردی با هموطنان زلزله‌زده خوی و برادران و خواهران مصیبت‌زده کشورهای ترکیه و سوریه که در زلزله اخیر، متحمل خسارات مادی و معنوی فراوان شدند و طلب غفران برای درگذشتگان این حوادث دردناک، سیاسی‌کاری آمریکا و دول غربی در تحریم کشور سوریه و رفتار تبعیض‌آمیز مدعیان حقوق بشر در نحوه امدادرسانی به مردم مظلوم این کشور جنگ‌زده را محکوم می‌کنیم و از مسلمین جهان و مردم خیّر کشورمان که همیشه یاری‌گر مظلومان بوده‌اند، می‌خواهیم که در امر کمک‌رسانی و حمایت‌های انسانی به این مردم داغدیده، بیش از پیش اهتمام ورزند.
۷. با تأکید بر ضرورت مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در منطقه، مسأله فلسطین و قدس شریف را همچنان مسأله اصلی و محوری جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و با توصیه به «وحدت امت اسلامی»، «پرهیز از بازی در زمین دشمنان اسلام و مسلمین»، «مقابله با روند سازش و خیانت»، «تمسک به الگوی کارآمد مقاومت» و «مساعدت مردم غیور فلسطین برای ارتقای توانمندی دفاعی آنان»، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه بالأخص کشور عراق را، یک راهبرد اساسی برای ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا می‌دانیم.
۸. با توجه به اینکه اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ابتنا بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت، بر تعامل سازنده با کشورهای دوست به‌ویژه همسایگان تأکید دارد و این راهبرد، از مؤلفه‌های اساسی حضور قدرتمندانه‌ جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به حساب می‌آید، با قدردانی از اقدامات انجام‌شده، بر گسترش و تعمیق روابط همه‌جانبه با کشورهای غیرمتخاصم در راستای تأمین مصالح نظام، تأکید می‌شود.
۹. حجم گسترده تبلیغات و اهانت‌های بی‌سابقه به عمود خیمه نظام، بیان‌گر عصبانیت دشمن و درک واقعیتِ غیرقابل انکار جایگاه بی‌بدیل ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی به‌عنوان عامل همبستگی و اتحاد ملی در هدایت و مدیریت جامعه است؛ واقعیتی که معاندان از بیان آن اکراه دارند و با تمام توان می‌خواهند، فهم دیگران را نیز با هجمه به این رکن اساسی، به انحراف بکشانند؛ لذا به دشمنان و عوامل خودفروخته داخلی آنان می‌گوییم: رهبری اسلامی، نهادی استوار، مستحکم و ریشه‌دار است که با هیاهو و جوسازی، آسیب نخواهد دید.
۱۰. خبرگان ملت، ضمن تجدید پیمان با ولایت، پشتیبانی قاطع خود را از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی که ادامه‌دهنده راه بنیان‌گذار انقلاب مقدس اسلامی است، اعلام و تأکید می‌کند که هدایت‌های الهی و حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت‌افزایی ایشان، برای گذار به سلامت جامعه از فتنه پیچیده اخیر در عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر تبلور یافت. بی‌شک این اقدام پدرانه معظم‌له که از اصول حکمرانی اسلامی و مبتنی بر قرآن و سیره نبوی و علوی است و قاطعیت همراه با رأفت اسلامی دستگاه قضایی، خنثی‌کننده کید دشمنان و دلیلی قاطع بر هوشمندی و درایت رهبر انقلاب می‌باشد.
در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام بزرگوار و شهیدان گران‌قدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آرزوی طول عمر پربرکت برای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم تا در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان، از مساعدت به همنوعان نیازمند، دریغ نورزند و مانند همیشه یاری‌گر یکدیگر باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه