هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 744

اخبار کوتاه ایران

هواپیمای «قاهر» بدونسرنشین میشود: رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: پروژه هواپیمای قاهر در نقش هواپیمای بی‌سرنشین ظهور خواهد کرد. پروژه قاهر الآن در فناوری به بلوغ کامل رسیده است و در محصول تنوع ایجاد کردیم. اواسط سال آینده از نسخه‌هایی از این هواپیما رونمایی خواهد شد.
  قاطعیت بازرسی کل استان کرمان؛ بازداشت۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران: بازرس کل استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی که فساد اداری داشته‌اند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده ‌که منجر به بازداشت و حبس‌های طولانی مدت برای این افراد شده است. همچنین ۱۳ نفر نیز که فرار مالیاتی در سطح کلان داشته‌اند شناسایی و به مرجع قضایی و سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند.
  نخبگان غیر ایرانی از امتیازات ویژه برخوردار میشوند: سخنگوی دولت: به موجب آیین‌نامه «حمایت از نخبگان غیر ایرانی»، این نخبگان در صورت دارا بودن شرایط نخبگی، از کلیه امتیازات شهروندی به استثنای تابعیت و تصدی مناصب مذکور در ماده (982) قانون مدنی برخوردار می‌شوند.
  مرکز مبادله ارز و طلا آغاز به کار کرد: مرکز مبادله ارز و طلای ایران بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کرد.
  تو‌‌قیف شناور حامل سلاح آمریکایی در خلیج فارس: فرمانده مرزبانی فراجا: یک شناور در استان بوشهر حامل قاچاق با بیش از ۵ هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد و این سلاح‌ها ساخت کشور آمریکا به‌گونه‌ای است که هر قدر خون به آنها اصابت کند برنده‌‌تر می‌شود. در ۴ ماه گذشته ۳ هزار سلاح جنگی از دست اشرار در کنار مرزها کشف و ضبط شده است.
  به زودی اولویت اول مقابله دشمن با ایران تغییر میکند: سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه: زمانی مسئله هسته‌ای اولویت اول دشمن بود، بعد موشک نقطه‌زن مسئله اول آنها شد و بعد دیدند پهپاد خطرناکتر است. تا چند وقت دیگر موضوع جدیدی رو می‌شود که تبدیل به اولویت اول مقابله دشمن می‌شود. امروز دشمن تشخیص داده ما خاکریز ضعیفی به نام اقتصاد داریم و از این ناحیه به ما حمله می‌کند. حل مشکلات اقتصادی به مراتب راحت تر از مسائل نظامی است.
  ‌‌جراحی تومور بزرگ مغزی از راه بینی: متخصصان مغز و اعصاب شهر ساری موفق به انجام عمل جراحی جداکردن تومور سر بدون شکافتن جمجمه و از طریق بینی شدند. فوق‌تخصص جراحی مغز و اعصاب: امروزه این عمل را در دنیا از طریق اندوسکوپی با همکاری پزشکان گوش و حلق و بینی انجام می‌‌دهند که از راه‌ بینی و سینوس اسفنویید انجام می‌شود و تومور تخلیه می‌شود.
  اختصاص یک شماره از نشریه AP به پزشکی ایران: آکادمیک پرس- الزویر Academic Press Elsevier یکی از معتبرترین نشریه‌های انگلیسی‌زبان آکادمیک دنیا در آمریکاست که در جامعه علمی بین‌المللی به دلیل محتوای باکیفیت انتشارات خود شناخته شده است و فهرست نویسندگان آن شامل کارشناسان برجسته در دنیای علمی، برندگان جایزه نوبل و پژوهشگران علمی افتخاری است. این نشریه یکی از شماره‌های خود را به طور کامل به تاریخچه پزشکی در ایران اختصاص داده و کتابی با عنوان Hospitalization, diagnosis, treatment and surgery in iran را به چاپ رسانده است.
  قدرت انقلاب، «اینترنشال» را به جای دیگری فرستاد: فرمانده کل سپاه پاسداران: رسانه شرور دروغ‌پراکن فتنه‌انگیز هتاک را به سرزمین دیگری پرتاب کردند که این به معنی قلمرو قدرت، میدان نفوذ و شعاع تأثیر انقلاب اسلامی است. خواست غرب، جامعه‌ای عقب‌مانده، فقیر، ویران شده، مستأصل و آماده تسلیم از ایران بود.
  ایران نهمین فولادساز جهان شد: انجمن جهانی فولاد: ایران با یک پله ارتقا، در رتبه نهم تولید فولاد خام جهان ایستاد. در ماه نخست ۲۰۲۳ میلادی (دی ۱۴۰۱)، ایران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته، رشد ۲۷.۷ درصدی داشت.
  استفاده ۳۵ میلیون ایرانی از پیامرسانهای داخلی: وزیر ارتباطات: امید داریم تا دو سال آینده، ۲۰ میلیون ایرانی زیرپوشش قرار گیرند و زیرساخت توسعه آینده کشور فیبر نوری است و در آینده سرعت چند هزار برابر سرعت فعلی تجربه می‌شود. اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم فعالیت خود را در سکوهای داخلی دارند که بیش از ۳۵ میلیون نفر را شامل می‌شود و قبلاً تصور نمی‌شد چنین ظرفیتی وجود داشته باشد.
  سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد: طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد. پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه شامل ۳۶ کیلومتر تونل، ۱۱ کیلومتر کانال و ۲۸ کیومتر رودخانه گدار می‌باشد.
 اخطار سردار حاجی‌‌زاده به اروپا: فرمانده نیروی هوافضای سپاه: می‌توانیم ناوگان دریایی آمریکا و نا‌وهای هواپیمابر را در فاصله ۲هزار کیلومتر هدف قرار دهیم. این ۲هزارکیلومتر هم به احترام اروپایی‌هاست و امیدواریم آنها احترام خودشان را حفظ کنند. دشمن هرگز توان ساخت پدافندی ضد موشک هایپرسونیک ما را ندارد. سرعت این موشک بیش از 13-12 ماخ است.
  مبادلات در بورس کالا معاف از مالیات بر ارزش افزوده: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مصوبه‌ای مبادلات کالا در بورس کالا را معاف از مالیات بر ارزش افزوده کردند.
  ایران در جمع ۱۰ کشور تولیدکننده لیزرهای پیشرفته در جهان: رئیس ستاد لیزر ایران: هم‌اکنون ۸۰ محصول و تجهیز لیزر در کشور تولید می‌شود و از واردکننده تجهیزات پیشرفته لیزری به صادرکننده این فناوری تبدیل شدیم.
  ربات انساننمای ایرانی چهارمین ربات برتر سال ۲۰۲۰: ربات انسان‌نمای ایرانی سورنا ۴ توسط انجمن ASME چهارمین ربات برتر سال ۲۰۲۰ معرفی شد. حتی برتر از ربات‌های انسان‌نمای کشورهای کره‌جنوبی، اسپانیا، بریتانیا، هند و آلمان.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه