هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 744

اخبار کوتاه جهان

  فرانسه
رکوردشکنی نارضایتی از ماکرون در فرانسه: نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به ۳۲ درصد و پایین‌ترین حد در سه‌ سال گذشته رسیده است.
​​​​​​​
  سوریه
اسرائیل حملهاش را با داعش هماهنگ کرده بود: وزارت خارجه سوریه: رژیم اشغالگر صهیونیستی زمانی دست به این حمله زد که سوریه در حال التیام زخم‌هایش بود، شهدایش را تدفین می‌کرد و پیام‌های تسلیت و همدردی و کمک‌دهی انسانی بین‌المللی در ارتباط با زلزله ویرانگر دریافت می‌کرد. از طرف دیگر گروهک تروریستی «داعش» نیز به حومه شرقی استان حمص حمله کرده و ده‌ها غیر نظامی را کشته بود.

  آلمان
۱۶۰ میلیارد یورو هزینه «جنگ اوکراین» برای آلمان: رئیس اتاق صنعت و بازرگانی آلمان: جنگ اوکراین برای برلین تا پایان امسال ۱۶۰ میلیارد یورو (۱۷۱ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت. این میزان معادل ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان خواهد بود.

 عراق
فرمانده پدافند هوایی «داعش» دستگیر شد: ارتش عراق: نیروهای اداره اطلاعات و امنیت بغداد با هماهنگی لشکر ۱۷ در استان صلاح‌الدین موفق به دستگیری فرمانده یگان پدافند هوایی گروه موسوم به نهاوند داعش در منطقه الدوره در جنوب بغداد شدند.

  ترکیه
دستگیری ۱۳۳ پیمانکار متخلف در ترکیه: پس از زلزله ترکیه تاکنون، ۱۳۳ پیمانکار متخلف در این کشور که بناهای ساخته شده آنها ویران شده، بازداشت شده‌اند. همچنین برای ۴۳۰ نفر روند قضایی آغاز شده است.
سایت نشریه هتاک «شارلی ابدو» هک شد: یک گروه هکری، با هدف انتقاد از انتشار کاریکاتور نشریه هتاک شارلی ابدو در خصوص زمین‌لرزه اخیر در ترکیه، تصویر آتاتورک را بر روی سایت این مجله فرانسوی منتشر کردند.
دزدی اسناد تاریخی ترکیه توسط گروه اسرائیلی به بهانه امدادرسانی: رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش دادند که تیم امداد و نجات اعزامی رژیم‌صهیونیستی به مناطق زلزله‌زده ترکیه، نسخه‌های خطی تاریخی این کشور را سرقت و به تل‌آویو برده است.

 رژیم اشغالگر صهیونیستی
شاباک: شرایط در اسرائیل در نقطه انفجار قرار دارد: رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: اعتراضات به نقطه انفجار رسیده است و می‌تواند، اصل (بقای) اسرائیل را به چالش بکشد. «رونین‌بار» از شخصیت‌های عالی‌رتبه اسرائیلی، مصرانه خواسته است تا اوضاع اسرائیل را به سوی آرامش پیش ببرند، زیرا در غیر این صورت ثبات این رژیم در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
لاپید: اسرائیل چند ماه دیگر از درون تجزیه میشود: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: از هم‌اکنون تا نیم‌سال دیگر اسرائیل از درون تجزیه خواهد شد و جامعه‌ آن درگیر تنفر از یکدیگر خواهد بود.
دخالت صهیونیستها در انتخابات بیش از ۳۰ کشور جهان: کنسرسیومی از روزنامه‌نگاران بین‌المللی، فعالیت شبکه‌ای از هکرهای اسرائیلی را افشا کردند که در روند انتخاباتی در بیش از ۳۰ کشور جهان از طریق کارزارهای اطلاعات نادرست، هک ایمیل سیاستمداران و انتشار اخبار جعلی در کانال‌های تلویزیونی دخالت کردند.
فرار سرمایه از اسرائیل: نشریه صهیونیستی هاآرتص: ۱۷ درصد از صهیونیست‌ها به دنبال خارج کردن سرمایه‌شان از سرزمین‌های اشغالی هستند.

  آمریکا
افتضاح تجمع براندازهای ایران در بروکسل: هر چه ویدئوهای بیشتری از تجمع بروکسل منتشر می‌شود، افتضاح براندازها بیشتر نمایان می‌شود؛ قرار بود این تجمع نمایش اتحاد براندازها باشد اما در عمل به صحنه کتک‌کاری و فحاشی علیه هم تبدیل شد.
قدرت هستهای ایران از زبان رسانهها: کانال کان عبری: هیچ‌کس دیگر شک ندارد که ایران اگر بخواهد می‌تواند اورانیوم را تا 90 درصد غنی‌سازی کند.
اعتراف به قدرت نظامی ایران، پس از انکار آن: گاردین: ایران از یک بازیگر پهپادی منطقه‌ای، به رهبر پهپادی دنیا تبدیل شده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که غرب و رسانه‌هایش تا چندی پیش دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی را بلوف یا حتی فتوشاپ معرفی می‌کردند!

  روسیه
غرب از شیطان برای رسیدن به خواستههای خود استفاده میکند: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه: ببینید آنها در غرب چه می‌کنند، پدوفیلیا(ارتباط جنسی با کودکان) در حال تبدیل شدن به یک هنجار است، کشیش‌ها ازدواج همجنس‌گرایان را تأیید می‌کنند. خانواده پیوند زن و مرد است. در کتب مقدس همه ادیان جهان چنین می‌گویند. اما غرب نیز در صدد بازنگری در این متون مقدس است.

  انگلیس
آمادگی نظامی ناتو، افتضاحی دیگر برای غرب: وزیر جنگ انگلیس: تنها بعد از تصمیم سیاسی اهدای تانک به اوکراین بود که بسیاری از کشورها (عضو ناتو در اروپا) متوجه وضعیت بد تسلیحاتی خود شدند. بسیاری از تانک‌های لئوپارد آماده‌ تحویل به اوکراین نیستند و یا عملیاتی کردن آنها زمان می‌برد.

  عربستان
مکعب شیطانی بن سلمان در برابر کعبه! براساس انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی از صندوق سرمایه‌گذاری سعودی از طرح ساخت یک مکعب با ابعاد 400 متر و مساحت بیش از 19 کیلومتر مربع در تقاطع خیابان ملک سلمان و ملک خالد در شمال غربی شهر ریاض، انتقادات از بن سلمان باز هم بالا گرفت. تشابه ظاهر ساختمان پروژه به "کعبه مشرفه" برخی کاربران را به ابراز تعجب و نگرانی از اهداف و نیات پشت پرده طرح واداشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه