هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد، دیگر خبری از دین نخواهد بود

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد، دیگر خبری از دین نخواهد بود

این مرجع تقلید گفتند: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت؛ اگر اقتصاد صحیح نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار امام جمعه شهر آمل بیان کردند: قرآن و نهج‌البلاغه را جدی بگیرید، حتماً در حوزه‌ها تدریس و برای مردم نیز بیان شود؛ چراکه با آشنا شدن با معارف قرآن و نهج‌البلاغه است که می‌توانیم، دریابیم وظیفه ما چیست.
 ایشان با بیان اینکه بین مردم و مسئولان نباید فاصله‌ای باشد و باید همگان مانند یک خانواده در کنار هم و برای اعتلای کشور همکاری نمایند، ادامه دادند: مردم باید اداره کشور را بر عهده خود بدانند و هر جا نیاز به راهنمایی مسئولان بود، وارد شوند و هر جا خلاف و اختلاسی دیدند، با مدرک گزارش نمایند تا مشکلات کشور حل شود. با سر و صدا و اغتشاش نه‌تنها عقلاً کاری جلو نمی‌رود که تجربه نیز نشان داده، مشکلی حل نخواهد شد!
این مرجع تقلید اظهار کردند: مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می‌شود. حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می‌آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم به‌صورت صحیح پیاده شود که در این صورت، جلوی توهین به قرآن و قرآن‌سوزی‌ها نیز گرفته خواهد شد.
ایشان ادامه دادند: مرحوم کلینی روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل کرده است که «اللهم بارک لنا فی‌‌الخبز و لا تفرق بیننا و بینه فلو لا الخبز ما صمنا و لا صلینا و لا أدینا فرائض ربنا عز و جل»؛ خدایا! بین مردم و نان آنها جدایی نینداز! اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد، دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت؛ اگر اقتصاد صحیح نباشد، خبری از دین نخواهد بود!
حضرت آیت‌الله جوادی آملی بیان کردند: رهبر اگر علی‌بن ابی‌طالب(ع) هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است؛ اگر مسئولان درست عمل نکنند و مدیریت نداشته باشند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.
ایشان در پایان افزودند: ما به این نظام امید داریم و خون‌های پاک شهدا، پشتوانه انقلاب اسلامی است؛ لذا از خارج‌نشینان و بیگانگان که دندان طمع تیز کرده‌اند، هیچ کاری ساخته نیست؛ اما مسئولان هم باید همت کنند و با توجه به امکانات فراوان کشور، با برنامه‌ریزی صحیح، وضعیت کشور را سامان دهند.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام یعقوبیان، امام جمعه آمل، گزارشی از وضعیت فرهنگی این شهر ارائه داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه