هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمن با سوءا‌ستفاده از خلأهای آموزش و پرورش فرزندان ما را در جنگ شناختی اخیر خود فریب داد

آیت‌الله علم‌الهدی

دشمن با سوءا‌ستفاده از خلأهای آموزش و پرورش فرزندان ما را در جنگ شناختی اخیر خود فریب داد

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر می‌خواهید دانشگاه، جامعه و حتی دولت را درست کنید، باید آموزش و پرورش را درست کنید. بیش از ۱۰سال است که همه می‌دانند، فقر شدید معلم پرورشی در مدارس وجود دارد ولی تلاشی برای حل این مسئله صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سید‌احمد علم‌‌الهدی، در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل استان و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه که به‌میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهید دانشگاه، جامعه و حتی دولت را درست کنید، باید آموزش و پرورش را درست کنید. بیش از ۱۰سال است که همه می‌دانند، فقر شدید معلم پرورشی در مدارس وجود دارد؛ اما وقتی تلاشی برای حل این مسئله صورت نمی‌گیرد، معلوم است که دشمن از همین خلأ استفاده کند و فرزندان عزیز ما را در جنگ شناختی اخیر خود فریب بدهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: معلمی در بین هنرها همچون خراطی کردن است؛ عملی که به حوصله و تخصص نیاز دارد و برای مشاهده ثمره آن، باید صبر کرد تا کار به سرانجام برسد. این مسئله موضوع مهمی است.
وی ادامه داد: وجود اقدس امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین خطاب به فرزندش فرمود: «أعر‌الله جمجمتک»؛ یعنی اگر می‌خواهی در راه خدا حق جهاد را برآورده کنی، باید سر خود را به خدا عاریه بدهی. این امر که کنایه بر جهاد بی‎وقفه و انقلابی دارد، برای امروز ما هم صادق است و در شرایط کنونی، اگر مسئولی بخواهد، به‌نفع مردم کار کند و کار نظام را به پیش ببرد، نباید ملاحظه خستگی خود، ظرفیت محدود نیروی انسانی یا کمبود بودجه را داشته باشد؛ بلکه به‌معنای واقعی کلمه با تمام توان به میدان بیاید.
آیت‌الله علم‌الهدی در تشریح وظایف دولت در شرایط کنونی کشور، تصریح کرد: امروز دو تکلیف و مسئولیت بر دوش وزیران و اعضای کابینه وجود دارد؛ یکی اینکه ظرفیت تلاش شبانه‌روزی را در خود به وجود بیاورند و دوم آن‌که نیروهای جهادی را به‌کار بگیرند. باید این بینش در سیاست‌گذاری‌های ما وجود داشته باشد که پیشرفت در گروی کار جهادی است.
 

ارسال دیدگاه