هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

برگزاری بزرگداشت شصت‌و چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) در قم

برگزاری بزرگداشت شصت‌و چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) در قم

شصت‌و چهارمین مراسم سالگشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدحسین بروجردی(ره)، با حضور، علما، شخصیت‌های حوزوی، اساتید، طلاب و مردم ولایی و انقلابی قم، ۱۴ اردیبهشت‌ در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در این مراسم، به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) پرداخت و با اشاره به روایتی از رسول ‌خدا(ص) که فرمود: «از رحمت خدا دور است کسی که بنای خدا را خراب کند»، گفت: پدران و مادرانی که مسئولیت‌شناس بودند و نگاه آنها به فرزند، نگاه امانت خدا بود، از عقل و جان و کوشش‌های درست خود مایه گذاشتند و فرزندانی را تربیت کردند که آن فرزندان، آبروی تاریخ و صفحه روشن روزگاران شدند.
سخنران مراسم ادامه داد: پدر آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) پدر عقل و فطرت و تربیت و دین بود. با این هویتی که در پدر بودن داشت، با همه وجود و کمبود امکانات در آن زمان، فرزند خود را به‌گونه‌ای تربیت کرد که در همان ایام کودکی و نوجوانی و جوانی، معدن فکر و توجه به حقایق هستی در حد ظرفیت خود پرورش یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به مدیریت حدود 16 ساله حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) در حوزه علمیه قم، گفت: اما حوزه علمیه قم را به حوزه ۷ هزار نفری ارتقا داد و این حوزه را به‌گونه‌ای بار آورد که پاسخگوی نیاز عصر و زمان باشد و شاگردانی تربیت کرد و به اقصی‌نقاط ایران و جهان فرستاد که توانستند، اثرگذاری‌های مهمی داشته باشند؛ یعنی برای عصر و زمان خود بود.
 وی با بیان اینکه باید با زبان روز به تبلیغ دین پرداخت و مشکلات مردم را بیان و درمان نمود، گفت: مطالب برخی از منبرها، به درد امروز نمی‌خورد و دردی از جامعه درمان نمی‌کند‌؛ اما آیت‌الله بروجردی(ره) شناخت عجیبی از روزگار خود داشت.

ارسال دیدگاه