هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مسئولان حوزه نسبت به آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند بسیار حساس باشند

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پیامی به همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»

مسئولان حوزه نسبت به آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند بسیار حساس باشند

اختتامیه همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با پیام حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی، ۲۱ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز  برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، متن پیام این مرجع تقلید به این همایش به شرح زیر  است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در آغاز لازم می‌دانم، از همه برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم، این همایش گامی مؤثر در جهت شناخت بهتر و بیشتر بایسته‌ها و شایسته‌های حوزه مهدوی و انقلابی بردارد. به‌جاست یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام و‌المسلمین ایمانی، امام جمعه فقید شیراز را در بزرگداشت ایشان گرامی بداریم. خداوند ایشان را مشمول رحمت واسعه خویش گرداند.
اساس حوزه‌های علمیه شیعی در عصر غیبت به حضرت صاحب‌الامر (ارواحنا له الفداء) انتساب دارد و مراجع معظم، اساتید، طلاب و فضلا هر یک به سربازی آن‌حضرت افتخار و مباهات می‌نمایند و در تلاشند تا با عمل به وظیفه شرعی خویش که در گام نخست، آموختن علوم اهل‌بیت(ره) و تهذیب نفس و تخلق به اخلاق اسلامی است، بتوانند به بسط و گسترش معارف اهل‌بیت(ره) در جامعه و هدایت و راهنمایی مردم بپردازند.
از سوی دیگر انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه‌های علمیه است و هدف آن، اجرای احکام شریعت و تحقق آرمان‌های دینی در جامعه است. این اندیشه که حاصل آموزه‌های دینی ماست، همواره در حوزه‌های علمیه و شاگردان این مکتب ساری و جاری بوده و خواهد بود.
آنچه بیش از این اهمیت دارد، بقا و زنده نگه ‌داشتن اندیشه مهدوی در میان حوزه انقلابی است و تحقق آن، در گروی عمل به وظایف ذاتی حوزویان است. مسئولان و متولیان امور حوزه باید نسبت به آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه و خصوصاً حوزه‌های کوچک را تهدید می‌کند، بسیار حساس باشند. کم‌انگیزگی طلاب در فراگیری علوم، عدم اهتمام به شئون و وظایف حوزوی، فاصله‌گیری از مردم و غفلت از آسیب‌های اجتماعی که دامن‌گیر خانواده‌ها و خصوصاً جوانان شده است، از جمله این تهدیدهاست.
سفارش این‌جانب به همه متولیان و دست‌اندرکاران این همایش، اهتمام به ارتقای سطح علمی و عملی مدارس و شناسایی استعدادهای حوزوی و پرورش آنها و دفاع از جوانان در مقابل آسیب‌های فکری و عقیدتی و هجوم شبهات است که قطعاً این امر مورد رضایت و خشنودی حضرت ولی‌عصر(عج) خواهد بود، إن‌شاءالله.
در پایان برای همه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان این همایش توفیق الهی و دوام عنایات امام زمان (ارواحنا له الفداء) را خواستارم و از خداوند منان، سربلندی و عظمت اسلام و مکتب اهل‌بیت(ره) را طلب می‌نمایم. إنه سمیع مجیب.
قم - ناصر مکارم شیرازی/ 20 اردیبهشت 1402

برچسب ها :
ارسال دیدگاه