هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جریان نفاق، خطرناک‌تر از ارتداد سیاسی و اجتماعی است

آیت‌الله کعبی تشریح کرد

جریان نفاق، خطرناک‌تر از ارتداد سیاسی و اجتماعی است

عضو جامعه مدرسین، با تبیین راهبرد حضرت رسول‌الله(ص) در مقابله و مواجهه با خط نفاق، این جریان را به‌مراتب از ارتداد سیاسی و اجتماعی خطرناک‌تر خواند و ویژگی خاص و ظاهری این جریان در شرایط کنونی را تأیید ظاهری انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، آيت‌الله عباس كعبي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم نکوداشت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی که با حضور اساتید و فضلا در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) قم برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آن عالم فرزانه، اظهار کرد: حقیقتاً آیت‌الله سلیمانی مصداق آیه [مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا] است و از جمله دعاهای این شهید بزرگوار این بود که اگر حیات من خدمتی به اسلام نداشت، امیدوارم که مرگم به‌گونه‌ای باشد که برای اسلام خدمت باشد که البته چنین نیز شد.
آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه شهید آیت‌الله سلیمانی(ره) قربانی جنگ رسانه‌ای دشمن و اتحاد شوم جریان ارتداد و نفاق در درون انقلاب اسلامی شد، اظهار کرد: این شهید، شهید جهاد تبیین و جهاد و مقاومت است و اگر کسی در عصر حاضر در دفاع از انقلاب اسلامی، مقابله با دشمنان و حفظ نظام اسلامی در میدان حاضر شده و در این مسیر به شهادت برسد، شهید فی‌سبیل‌الله است.
وی به بیان خصوصیات شهید آیت‌الله سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: تبلیغ خستگی‌ناپذیر، جهاد تببین، حضور در میدان مبارزه، مبارزه با توطئه‌های دشمنان و ارتباط با نسل جوان و دانشگاهیان، مردمی بودن، درخشش در مباحث تقریب بین تشیع و اهل تسنن، از جمله خصوصیات این شهید بزرگوار بود.
این استاد حوزه در ادامه به تبیین عناصر پیروزی اسلام بر دشمنان خود در دوران رسول گرامی اسلام(ص) پرداخت و افزود: اسلام در دوران رسول گرامی اسلام(ص) با پنج عنصر به پیروزی رسید و جامعه جاهلی را به جامعه فاضل و جامعه عقب‌مانده را به جامعه متمدن تبدیل کرد.
وی عنصر اول را آموزه‌های اسلامی نازل‌شده از طریق وحی بر رسول گرامی اسلام(ص) دانست و اظهار کرد: هم قرآن کریم و هم سنت و تبلیغ و بیان این آموزه‌ها برای مردم، یکی از عناصر پیروزی بر دشمنان در عصر رسول گرامی اسلام(ص) بود و عنصر دوم آن، رهبری الهی رسول‌الله(ص) بود. عنصر سوم طلایه‌داران، پیشگامان اسلام ناب و یاران رسول گرامی اسلام(ص) که در رأس آنها امیرالمؤمنین(ع) بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنصر چهارم و پنجم را همراهی مردم با رسول‌الله(ص) و مقاومت و پایداری در مسیر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: طبعاً در زمان انقلاب اسلامی نیز، این انقلاب بر پایه این پنج عنصر بر دشمنان خود پیروز شد و تداوم پیدا کرد.
وی در ادامه، با اشاره به وجود یاران وفادار به امام راحل(قد) گفت: یاران امام خمینی(ره) در چند سطح درخشیدند که یکی از آن سطوح، سطح نظریه‌پردازی دینی بود که افرادی همچون آیت‌الله مطهری، شهید بهشتی و آیت‌الله مصباح یزدی(ره) در بعد نظریه‌پردازی، سبب تبیین اسلام ناب شدند و شبکه عظیم روحانیت در جهاد تبیین و نیروهای متعبد دانشگاه و متدینین نیز، در این عرصه تأثیرگذار بودند.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی دیگر از عناصری که در شکل‌گیری نهضت امام خمینی(قد) مؤثر، بود رهبری ایشان و بعد از ایشان، رهبری الهی خلف شایسته‌اش؛ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است و رهبری ایشان، تجسم رهبری رسول‌الله(ص) و رهبری اهل‌بیت(ره) در دوران معاصر است.
آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه برخی از افراد بر این تفکر هستند که همه افراد جامعه رسول گرامی اسلام(ص)، مؤمن بودند، تأکید کرد: این نوع تفکر، تفکر اشتباهی است؛ چرا‌که جامعه رسول گرامی اسلام(ص) به چند دسته تقسیم می‌شدند که اول آنان مشرکین قریش و طرفداران آنان، یاران خاص رسول‎الله(ص) که طلایه‌داران و پرچم‌داران مسلمین، و دسته سوم منافقین بودند که نقش بسیار منفی ایفا می‌کردند.
وی ابراز کرد: در زمان رسول گرامی اسلام(ص) آن‌حضرت حداقل با چهار نفاق روبه‌رو بود که شامل نفاق اخلاقی، نفاق سیاسی و اجتماعی می‌شد و سیاست و برنامه رسول گرامی اسلام(ص) در برابر این نفاق‌ها، شامل؛ جهاد تبیین و افشای توطئه آنان، هشدار به مؤمنین و شناخت توطئه‌های دشمنان، بر حذر داشتن از گرفتار شدن در دام‌های منافقان، از بین بردن پایگاه‌های شرارت، تفرقه و تضعیف اسلام و تهدید منافقان می‌شد.
عضو جامعه مدرسی حوزه علمیه قم افزود: رسول گرامی اسلام(ص) دشمنان خود را بر اساس اولویت، دسته‌بندی کرده و با آنان برخورد‌های لازم را انجام می‌داد که مقابله با مشرکان قریش، اولویت اول بود و مقابله با یهودیان که هم‌پیمان مشرکان قریش بودند، در اولویت دوم و همچنین گروه‌های دیگر که رسول‌الله(ص) همه دشمنان و جریان نفاق را مدیریت می‌کرد.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه دشمن اصلی انقلاب اسلامی آمریکاست و رژیم صهیونیستی دنباله آن در منطقه است. انقلاب اسلامی به جریان نفاق و جریان ارتداد مبتلا شده است که ارتداد، در دوران انقلاب اسلامی، به دو نوع ارتداد فقهی که همان ارتداد ملی و فطری است و ارتداد جریانی و سیاسی- اجتماعی مبتلا شده است که این نوع ارتداد، از ارتداد ملی و فطری خطرناک‌تر است.
وی در پایان افزود: جریان‌های ارتداد در دوران انقلاب اسلامی شامل: بهائیت، سلطنت‌طلب‌ها، مجاهدین خلق و جریان‌هایی از این قبیل که پشت پرده تمامی آشوب‌ها، اغتشاشات و توطئه‌های مختلف علیه انقلاب اسلامی هستند؛ اما خطرناک‌تر از ارتداد سیاسی و اجتماعی، جریان نفاق است؛ نفاقی که در پوشش تأیید انقلاب اسلامی و اسلام و همسو با جریان غرب‌گرا عمل می‌کنند؛ درحالی‌که ضد ولایت فقیه بوده و ضد احکام مسلم اسلام و همسو با جنگ رسانه‌ای دشمنان می‌باشند.

ارسال دیدگاه