هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تشتت نیروهای وفادار به انقلاب در انتخابات شرعاً جایز نیست

تشتت نیروهای وفادار به انقلاب در انتخابات شرعاً جایز نیست

٭ آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی
 انتخابات از مظاهر بزرگ نظام اسلامی است و مردم به‌عنوان صاحبان اصلی این نظام، باید با حضور چشمگیر خود در این عرصه، قدرت حکومت اسلامی را در دفاع از ارزش‌های الهی تقویت کنند.
  حضور در این انتخابات واجب است و همه باید شرکت کنند؛ چراکه تکلیفی است که بر عهده ماست و امیدواریم، همه مردم اعم از زن، مرد، پیر و جوان به‌عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت کنند.کسانی که حامی و مدافع همیشگی نظام هستند و  می‌خواهند نظام را تقویت کنند، انتخابات فرصتی بسیار مناسب جهت انجام وظیفه در این راستاست.
  طلاب و روحانیان برای حضور حداکثری مردم نقش مهمی دارند؛ حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان‌دهنده اهمیت آنان به مسائل نظام و انقلاب است؛ لذا تبیین شاخصه‌های نمایندگانی اصلح و دلسوز برای مردم، باید تلاش شود که مردم مشارکت حداکثری داشته باشند.حضور در عرصه انتخابات برای تثبیت عزت و قدرت جمهوری اسلامی است. زنان و مردان اعم از پیر و جوان باید به افرادی انقلابی و دارای سابقه انقلابی که مشکلات مردم را درک کرده باشند، رأی دهند.
  نامزدها باید با صداقت، درستی و پاکی وارد میدان انتخابات شوند؛ چراکه شما می‌خواهید، زمام امور جامعه را در دست بگیرید و باید صداقت و عدالت سرلوحه کار شما باشد.
  نیروهای وفادار به انقلاب و ولایت در انتخابات باید به اجماع برسند؛ زیرا تشتت آرا، مسلماً با شکست مواجهه خواهد شد و این جایز نیست.
  نظام ما یک نظام الهی و مقدس بوده و دنباله حکومت امیرمؤمنان(ع) است. هرکس درباره نظام تردید و آن را تضعیف کند، گناه کرده و قابل بخشش نیست؛ مشکلاتی وجود دارد؛ اما نباید نسبت به نظام سیاه‌نمایی کرد؛ نظام اسلامی تحت اشراف ولایت فقیه قرار دارد.
  شرکت در انتخابات تکلیفی است که بر عهده افراد قرار دارد؛ لذا همه باید در انتخابات شرکت کنند و جهاد امروز شرکت در انتخابات است و ما باید به دشمنان نشان دهیم که به نظام علاقه‌مند هستیم.

٭ آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی
 این انتخابات با تمام انتخابات‌هایی که تاکنون برگزار شده است، تفاوت دارد و اگر هوشیار نباشیم، ممکن است خدای نکرده، آسیب‌هایی از داخل و خارج متوجه انتخابات باشد. دشمن منتظر است ببیند حضور در پای صندوق‌های رأی چگونه است؟
  در شعاع حکومت اسلامی همه انتظار دارند، انتخابات هم اسلامی باشد و تمام اصول اخلاقی در آن حفظ شود و صدمه‌ای به هیچ‌یک از اصول اخلاقی وارد نشود؛ لذا نباید فرهنگ ما در عرصه انتخابات، فرهنگ غربی و وعده‌های توخالی و عوام‌فریبی باشد؛ باید اصول اسلامی در تبلیغات و برنامه‌ها و هزینه‌ها رعایت شود و افراد مراعات این مسائل را بکنند.
  تشتت و تفرقه نیروهای معتقد به انقلاب قطعاً مضر و خطرناک است. نتیجه تفرقه و تشتت نیروهای وفادار به انقلاب، جز شکست و پیروزی افرادی که امتحان خوبی نداده‌اند، خواهد بود؛ اگر کسانی حاضر به ائتلاف نباشند و اظهار و ابراز تدین و وفاداری به انقلاب هم بکنند، باید از آنها تعجب کرد.
  نامزدهای انتخاباتی باید سه نکته را رعایت کنند 
اول آنکه عوام‌فریبی نکرده و وعده دروغ ندهند؛ بلکه بدانند این مقام زودگذر دنیاست. باید فکر فردای قیامت بود و همچنین مردم هم، از وعده‌های دروغین خوششان نمی‌آید.
مسئولیت دوم کاندیداها این است که برای رسیدن به هدف، یکدیگر را تخریب نکنند. در روایات اسلامی داریم که حفظ آبروی مسلمان، مانند حفظ خون او لازم است.
وظیفه و مسئولیت سوم کاندیداها این است که نباید نظام را تخریب کنند؛ متأسفانه برخی برای پیشبرد هدف خود، نظام اسلامی را تخریب می‌کنند؛ یعنی می‌گویند که اقتصاد کشور مشکل دارد، فرهنگ و ادارات کشور خراب است و لذا برای نشان دادن خود، نظام و مملکت آبرومند و آباد نسبی را تخریب می‌کند. آخر این دین، انصاف، اخلاق و وجدان است؟

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه