هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

وزارت ارشاد رسیدگی به فرهنگ را از یاد برده و به تذکرات توجه نمی‌کند

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی

وزارت ارشاد رسیدگی به فرهنگ را از یاد برده و به تذکرات توجه نمی‌کند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کردند: موضوع فرهنگ بسیار مهم است؛ متأسفانه در این زمینه کم‌کاری‌هایی می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسالت اصلی خود را از یاد برده و به تذکرات توجه ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، 4 بهمن در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت حجاب، گفتند: در موضوع حجاب مکرر تذکر دادیم؛ در ملاقات‌های عمومی و خصوصی گفتیم: باید نسبت به وضعیت حجاب مسئولان حساس باشند و نگرانی متدینین که به‌جا هم هست، باید برطرف شود.
معظم‌له اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع مهم دانسته و افزودند: مسئولان محترم در همه قوا باید به این دو موضوع بیشتر توجه کنند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، حضور در انتخابات و انتخاب افراد متخصص و متدین را مهم دانسته و اظهار کردند: امروز دشمن می‌خواهد، جامعه را به سمت ناامیدی بکشاند و این‌گونه القای مطلب کند که انتخابات اثر ندارد؛ درحالی‌که این‌گونه نیست. حضور آگاهانه و انتخاب فردی اصلح و یک انتخابات پرشور، بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.
این مرجع تقلید ایجاد اختلاف و شکاف و از بین بردن وحدت را خواست دشمن دانسته و تأکید کردند: مسئولان باید توجه کنند که امروز وظیفه همه، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و تمام نیرو باید صرف این مسئله شود.
معظم‌له مسائل فرهنگی را هم مهم دانسته و گفتند: موضوع فرهنگ بسیار مهم است؛ متأسفانه در این زمینه کم‌کاری‌هایی می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت اصلی خود را از یاد برده و به تذکرات توجه ندارد و اخبار خوبی نمی‌رسد. به هر حال همه باید برای حفظ این انقلاب جدی باشیم و تلاش کنیم و قدردان این مردم باشیم و مشکلات‌شان را رسیدگی کنیم و بدانیم، با توکل به خدا و حضور مردم در صحنه دشمن کاری از پیش نخواهد برد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه