هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ساخت دارو برای بیماران صعب‌العلاج در داخل کشور مسرت‌بخش است

در دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید تأکید شد

ساخت دارو برای بیماران صعب‌العلاج در داخل کشور مسرت‌بخش است

دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت کشور و هیئت همراه، با آیات عظام نوری همدانی و سبحانی به صورت جداگانه دیدار نمود. ابراز مسرت از ساخت دارو برای بیماران صعب‌العلاج در داخل کشور و تقدیر از اهتمام وزیر بهداشت به سیاست‌های جوانی جمعیت و تکمیل طرح‌های  نیمه‌تمام حوزه سلامت، از مباحث ایشان در این دیدارها بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۲۶ بهمن در دیدار دکتر عین‌اللهی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از تلاش‌های فراوان وزیر بهداشت و کادر سلامت کشور، بر ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی و تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم تأکید کردند.
معظم‌له افزودند: خدمت به مردم، بالاترین ثواب‌هاست. اخلاق و فرهنگ پزشکان و پرستاران در برخورد با بیماران و همراهان آنها بسیار مهم است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: افضل اعمال، آن است که به برادران خود خدمت کنید و بحمدالله خدمات شما در این وزارت‌خانه به‌عنوان شخصی متدین، متعهد و متخصص قابل تقدیر است.
ایشان با تشکر از گزارش پیشرفت‌های پزشکی و ساخت دارو برای بیماران صعب‌العلاج و تأکید بر دسترسی عموم جامعه به این خدمات گفتند: این اخبار بسیار مسرت‌بخش است.
این مرجع تقلید، تقدیر از بومی‌سازی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های تشخیص و تولید دارو را گامی اساسی جهت ارتقای سطح سلامت جامعه برشمردند و تأکید کردند: این خدمات ارزنده باید اطلاع‌رسانی شود.
 حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با اشاره به کتاب اعجاز خوراکی‌ها اثر دکتر غیاث‌الدین جزایری، افزودند: این کتاب با این سؤال شروع می‌شود که «به من بگو چه می‌خوری تا بگویم حال تو چگونه است». فرهنگ و اصول تغذیه سالم باید در جامعه و از سنین کودکی با کار فرهنگی و زیربنایی اصلاح شود. این حرکت باید از خانواده‌ها آغاز شود. ورزش باید به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر زندگی افراد و خانواده‌ها نهادینه شود. البته علاوه بر کار فرهنگی، وجود اماکن و امکانات ورزشی مناسب و ارزان برای افراد لازمه این کار است.
 معظم‌له در ادامه گفتند: یکی از نکات حائز اهمیت این است که طبیب خود باشیم؛ زیرا افراد از لحاظ استعداد و تجارب بسیار متفاوتند.

  تقدیر از اهتمام به سیاستهای جوانی جمعیت
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سبحانی نیز، در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تلاش‌های وزیر بهداشت در اهتمام مجدانه به سیاست‌های جوانی جمعیت و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت به‌ویژه کلان‌بیمارستان‌ها در جهت ارتقای دسترسی مردم به خدمات درمانی، تقدیر کرد.
ایشان ضمن تکریم و توجه به شأن و منزلت اساتید علوم پزشکی، خاطره‌ای از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری - مؤسس حوزه علمیه - در مورد دکتر قریب مبنی بر اینکه مرحوم حاج شیخ عبدالکریم، پدر مرحوم قریب را تشویق نمودند که فرزندشان در رشته طبابت مشغول به تحصیل شوند، اشاره کردند.

   تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت
دکتر عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدارها، به ارائه بخشی از دستاوردهای وزارت بهداشت در طول دو سال و نیم گذشته پرداخت و با اشاره به تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت مردمی، تأکید کرد: علاوه بر توجه به تقویت زیرساخت‌ها از جمله راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید، توزیع ۳۰۸ دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته و سرمایه‌ای در کشور با اولویت مناطق محروم و تکمیل 2 هزار و ۶۰۰ پروژه بهداشتی، توانسته‌ایم، جایگاه اول علمی در منطقه و رتبه پانزدهم در دنیا را کسب کنیم.
وزیر بهداشت از کاهش نرخ رشد جمعیت در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از مهمترین تهدیدات کشور یاد کرد و با تأکید بر فرصت ۵ ساله پنجره جمعیتی کشور، گفت: خوشبختانه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده و تاکنون در ۲۰ جلسه این قرارگاه، مصوبات عملیاتی و اثربخشی داشته‌ایم و بر این باوریم که وزارت بهداشت می‌تواند، در رشد جمعیت و افزایش نسل، نقشی راهبردی داشته باشد.
عین‌اللهی، همچنین تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و تأمین اعتبار ۱۲هزار میلیارد تومانی در سال گذشته و امسال، پوشش رایگان بیمه برای ۵دهک درآمدی، تکمیل و افتتاح چندین کلان‌بیمارستان در سطح تهران و کشور، اجرای موفقیت‌آمیز پویش ملی سلامت، راه‌اندازی ۷۰مرکز درمان ناباروری سطح ۲ و اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع را بخشی از دستاوردهای وزارت بهداشت، در دولت مردمی عنوان کرد.

برچسب ها :

ارسال دیدگاه