هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رونمایی از دو اثر مرکز فقهی امام محمدباقر(ع) با حضور آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

رونمایی از دو اثر مرکز فقهی امام محمدباقر(ع) با حضور آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

کتاب «ثلاث رسائل فقهیة» و «کتاب نکاح» از آثار مرکز فقهی امام محمدباقر(ع)، با حضور حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، جمعی از محققان و پژوهشگران مرکز فقهی امام محمدباقر(ع)، ۱۳ اسفند با حضور در دفتر حضرت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی، با ایشان دیدار کردند. در این مراسم از دو اثر جدید این مرکز رونمایی شد.
«ثلاث رسائل فقهیة» تألیف مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سیداحمد زنجانی و «کتاب نکاح» که تقریرات دروس خارج فقه آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی می‌باشد، دو کتابی هستند که پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش، توسط محققان مرکز فقهی امام محمدباقر(ع)، به‌تازگی توسط انتشارات مرکز فقهی امام محمدباقر(ع) به زیور طبع آراسته شده است.
این مرجع تقلید در سخنان کوتاهی، با قدردانی از تلاش محققان این مرکز در تحقیق و نشر آثار فقهی، گفتند: «مرحوم حاج آقای والد، به فقه مسلط بود و در جهات علمی بسیار پخته بود و با اینکه دروس سطوح عالی حوزه را چه در زنجان و چه در قم تدریس کرده بود؛ ولی بیشتر وقت خویش را صرف تألیف کرد و غالب تألیفات ایشان نیز، تألیفات ابتکاری و دارای نوآوری است و ایشان مایل بود، کارهای برزمین‌مانده که مغفول واقع‌شده را انجام دهد. »
گفتنی است، در ابتدای این جلسه، گزارشی از فعالیت‌های بخش‌های مختلف مرکز فقهی امام محمدباقر(ع) و همچنین روند تحقیق و نشر این دو اثر، ارائه شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه