هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مجلس بزرگداشت آیت‌الله امامی کاشانی(ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد

از سوی نهادهای عالی حوزوی

مجلس بزرگداشت آیت‌الله امامی کاشانی(ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد

مجلس بزرگداشت آیت‌الله امامی کاشانی(ره) ۱۸ اسفند پس از نماز مغرب و عشا، از سوی نهادهای حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد. در این مراسم که از سوی جامعه مدرسین، شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، مدرسه عالی شهید مطهری، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی برگزار شده بود، نمایندگان قوای سه‌گانه، بیوت مراجع عظام تقلید، علما، طلاب و عموم مردم ولایت‌مدار شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به آیات قرآن درباره غنیمت شمردن فرصت گذران عمر، گفت: باید ببینیم، اولیای الهی و عالمان بزرگ دین، عمر خود را چگونه هزینه کرده‌اند. در کتب اخلاقی آمده است: صفت بخل، یکی از صفات ناپسند است؛ اما همین صفت در یک جا استثناء شده و آن در مورد عمر است؛ انسان باید نسبت به عمر خود بخیل باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد، آیت‌الله امامی کاشانی(ره) را مورد اعتماد امام راحل(قد) و رهبر انقلاب اسلامی از روزهای آغازین انقلاب تا پایان عمر ایشان دانست و گفت: ما خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله امامی کاشانی را فراموش نمی‌کنیم که بسیار تأثیرگذار و توأم با معنویت بود.
وی با بیان اینکه آیت‌الله امامی کاشانی به آنچه می‌گفت، عمل می‌کرد، افزود: زندگی ایشان ساده بود و ارادت بسیار خاصی به حضرت ولی‌عصر(عج) داشت.
سخنران مراسم در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان عمر خود را مانند علمای بزرگ سپری کند، حتی اگر به پیری هم برسد، باز هم نشاط دارد و پشیمان نخواهد بود؛ اما اگر به بطالت بگذراند، نه‌تنها در پایان عمر بلکه در سراسر زندگی مبتلا به عذاب وجدان و افسردگی خواهد بود.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه