هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نصیری(ره) امام جمعه سفیدشهر

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نصیری(ره) امام جمعه سفیدشهر

 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس نصیری نصرآبادی فرزند آقاتراب در سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در شهر نصرآباد(سفیدشهر) آران و بیدگل متولد شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نصیری پس از گذراندن دوران تحصیل مقطع ابتدایی و متوسطه  وارد حوزه علمیه قم شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی در سال ۱۳۶۰ از مدرسه عالی قم اخذ کرده و در همان سال به استخدام اداره آموزش و پرورش شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی درآمدند.
وی ۳۰ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را داشت و در سال ۱۳۷۴به کاشان منتقل شد. حجت‌الاسلام نصیری دروس تعلیمات دینی و قرآن را به‌مدت ۱۲ ساعت در  دبیرستان امام کاشان و دبیرستان محتشمی ارائه کرد و جزء اساتید مطرح و نمونه در آموزش پرورش کاشان انتخاب شد.
حجت‌الاسلام نصیری از مدرسین دانشگاه در گروه معارف و از مدرسین حوزه کاشان و عضو هیأت‌مدیره مهد قرآن کریم شهرستان کاشان بود و علاوه بر این، در دفتر امام جمعه کاشان مسئول پاسخگویی به سؤالات شرعی و پاسخگویی به شبهات بود.
وی به‌مدت ۲۶ سال در حوزه‌های کاشان و قم مشغول به تحصیل علوم دینییه بود و به‌مدت ۸ سال در دروس خارج حوزه شرکت نمود و یک سال دوره مدرسه عالی قضات طلاب قم را گذراند و از سال‌های قبل از انقلاب تا زمان رحلت در زمینه‌های علمی، سیاسی - اجتماعی و غیره فعالیت داشت.
این روحانی سفیدشهری از سال ۱۳۹۵ امامت جمعه منطقه سفیددشت را به عهده داشت و شامگاه شنبه ۱۸ شهریور 1402به دیار باقی شتافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه