هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر میردامادی(ره)

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر میردامادی(ره)

 حاج سیدمحمدباقر میردامادی، فرزند سیدحسین فرزند میرسیدجعفر، در سال ۱۳۱۵ در خمینی‌شهر اصفهان متولد شد و از اعضای دفتر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در تهران بود.
وی پس از تحصیل علوم ابتدایی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و از محضر علمایی همچون: شیخ حیدرعلی صلواتی، سیّدمیرزا هاشمی، شیخ عباسعلی ادیب، شیخ محمّدحسن عالم نجف‌آبادی، سیدحسین خادمی، سیّدمصطفی مهدوی و شیخ‌احمد فیاض(ره) بهره گرفت.
سپس در قم ادامه تحصیل داد و از درس حضرات آیات گلپایگانی، مرعشی نجفی، شاهرودی، شیخ عبدالجواد اصفهانی و سیدمحمدباقر سلطانی(ره) شرکت کرد. او سال ۱۳۴۷ پس از وفات پدر به اصفهان برگشت و در مدرسه صدر به تدریس پرداخت و در درس خارج حضرات آیات میرسیدعلی بهبهانی، حاج آقا رحیم ارباب و سیدمحمدرضا خراسانی؟رهم؟ حضور یافت.
او در خمینی‌شهر خدمـــات اجتماعی فراوانی از جمله تأسیس مؤسسات خیریـــــه و صنــــدوق قرض‌الحسنــــــه، بازسازی و احداث مساجــــــــد و حسینیه‌ها را انجام داد.
بعد از پیروزی انقلاب در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به تدریس، سخنرانی و اقامه جماعت اهتمام ورزید.
کتب «پیام عاشورا»، «تقریرات فقهی درس آیت‌اللَّه مرعشی»، «خمینی‌شهر شهری که از نو باید شناخت»، «علی(ع) در بستر شهادت»، «قبل از حج بخوانید»، «مواعظ المعصومین(ع)» و «ویژگی‌های فرماندهان و مدیران از دیدگاه اسلام» از مرحوم میردامادی است. وی در شب جمعه 12 خرداد 1402 بر اثر کهولت سن در تهران دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه