هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بانوان جامعه اسلامی به ‌حفظ کانون خانواده اهتمام بورزند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی

بانوان جامعه اسلامی به ‌حفظ کانون خانواده اهتمام بورزند

بانوان جامعه اسلامی بر این امر اهتمام ویژه‌ای بورزند که ابتدا به حفظ کانون خانواده رسیدگی نمایند و حتی‌الامکان در مواردی که حضور زنان خدشه به عفت بانوان و کانون خانواده می‌زند، حاضر نشوند. این عمل هم به‌نفع روحیه عاطفی زنان است و هم به‌نفع جامعه کنونی.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار سرپرست معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم و معاونان مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی که در دفتر معظم‌له برگزار شد، با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم و با اشاره به جایگاه ارزشمند زن در اسلام و با توجه به روایت «المرأة ریحانة لیس بقهرمانه»، در خصوص وظایف اصلی زن نکاتی را برشمردند و تصریح کردند: بانوان جامعه اسلامی بر این امر اهتمام ویژه‌ای بورزند که ابتدا به حفظ کانون خانواده رسیدگی نمایند و حتی‌الامکان در مواردی که حضور زنان خدشه به عفت بانوان و کانون خانواده می‌زند، حاضر نشوند. این عمل هم به‌نفع روحیه عاطفی زنان است و هم به‌نفع جامعه کنونی.
ایشان ضمن توصیه به ضرورت ارتقای معرفتی و علمی، خطاب به خواهران طلبه اذعان کردند: گام نهادن در این عرصه، ارزش معنوی والایی داشته و خواهران طلبه باید قدر خود را بدانند و بیش از پیش به تبلیغ دینی و فرهنگی پرداخته و با ملایمت و مسالمت، امر به معروف و نهی از منکر را ادامه دهند و در برابر منهیات سکوت ننمایند.
گفتنی است،‌ در ادامه این دیدار، سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه استان قم، با اشاره به ظرفیت بالای طلاب مدارس علمیه خواهران استان قم، به تبیین موضوعاتی در خصوص نحوه عملکرد خواهران و دغدغه آنان نسبت به مسائل فرهنگی جامعه پرداخت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه