هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

بزرگداشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در حرم مطهر رضوی

بزرگداشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در حرم مطهر رضوی

مراسم بزرگداشت مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی (ره) با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، حجج‌اسلام مروی تولیت آستان مقدس امام رضا (ع)، سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از علما و مردم ولایت‌مدار مشهد، 13‌بهمن در رواق امام خمینی(قد) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در این مراسم، با بیان اینکه آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) به‌عنوان یک شخصیت برجسته و عالم فرهیخته در جهان تشیع شناخته می‌شدند، گفت: ایشان عمر مبارک خویش را در راه فهم دین، تبیین معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) سپری کردند و یک قرن در سایه حیات عقلانی، علمی و توحیدی، مایه برکت و دانش شدند و همیشه دغدغه کسب علم داشتند.
وی با بیان اینکه از این عالم برجسته، بیش از ٨٠ اثر علمی ماندگار به یادگار مانده است، افزود: ایشان مورد احترام مراجع و علمای برجسته‌ای همچون آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) بودند و حدود ١۵ سال در محضر ایشان کسب علم کردند و همین دانش، علم و بصیرت و فهم مسائل حکمرانی، موجب شد تا هشت سال در مجلس خبرگان قانون اساسی حضور پررنگ داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایشان دوست شفیق رهبری و بازوی قدرتمند نظام اسلامی بود که این مسئله ثمره شخصیت عقلانی و دینی ایشان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه