هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 702

اخبار کوتاه جهان

روسیه
نمیخواهیم امپراتوری روسیه را احیا کنیم: پوتین:روسیه از حاکمیت جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی حمایت می‌کند اما وضعیت اوکراین به‌دلیل نفوذ خارجی بر این کشور یک استثناست.

   بحرین
حضور موساد در بحرین، علنی شد: المیادین: موساد در بحرین حضور دارد و این مسئله به عنوان بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی با رژیم‌صهیونیستی است. وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی نیز چند هفته پیش به بحرین سفر کرد و با مسئولان این کشور، معاهده همکاری امنیتی امضا کرده بود‌.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
موج فرار نظامیان رژیمصهیونیستی: پایگاه عبری مای‌نت: وضعیت نیروهای پلیس رژیم‌صهیونیستی در محله الشیخ جراح مساعد نیست و موج فرار گسترده در میان افسران و سربازان به وجود آمده است.
هکرها دوباره بهجان صهیونیستها افتادند: یک گروه هکری دوربین‌های مستقر در بندر «حیفا» و «اشدود» واقع در غرب سرزمین‌های اشغالی را هک کرده است. هکرها ضمن انتشار تصاویر دوربین‌ها، کارت شناسایی کارکنان این دو بندر و تصاویری از داخل دفاتر آنان را منتشر کرده‌اند.
جنگ اوکراین روابط روسیه و رژیم اشغالگر را بحرانی کرد: نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، مسکو حاکمیت (رژیم) اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت نشناخته و آن را منطقه‌ای اشغال شده می‌داند. هاآرتص: این اظهارات روس‌ها بعد از آن صورت گرفته که تل‌آویو حمایت خود را از اوکراین در جنگ اعلام کرد.

   عربستان
مقاومت یمن، عربستان را در باتلاق فرو برد: وزیر خارجه عربستان: ما با شرکای خود برای کمک و محافظت از دولت یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم که این کار زیاد طول نکشد، اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید!
چراغ سبز ریاض به عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی: وزیر امور خارجه عربستان ضمن حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت که عادی‌سازی کامل روابط با تل‌آویو «نه فقط برای اسرائیل بلکه برای همه ما خوب است».
اعتراض به تخریب منازل جده با شعار «مرگ بر طاغوت»: همزمان با تخریب منازل ساکنان جده توسط مقامات سعودی و آوارگی اجباری آن‌ها، خشم عمومی افزایش یافته تا جایی که معترضان، تصاویری از یکی از محله‌های جده را که تهدید به تخریب شده بود، منتشر کردند که حاوی تصاویری از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در کنار شعار « مرگ بر طاغوت» بود.
بیش از بیست محله جده از جمله محله‌های ذهبان، العزیزیة، الروابی، حی‌السلامة، غلیل و حی‌النزهة در معرض تخریب قرار دارند.

  آمریکا
قیمت نفت از ۱۰۰ دلار گذشت: درپی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، قیمت نفت خام از ۱۰۰ دلار عبور کرده که این رکوردی تازه در هفت سال گذشته است.
ترکش حملات روسیه به اوکراین به بورسهای جهانی خورد: نیویورک تایمز: شاخص بورس‌های جهانی از جمله داوجونز، نزدک، دکس و اس‌ندپی تاکنون ۴ تا ۷ درصد با ریزش مواجه شده‌اند. در خود روسیه ارزش سهام‌ها و پول این کشور به شدت فروریخت. سهام بانک‌های جهانی هم با سرعت بیشتری نسبت به سهام دیگر پایین آمد. به‌طوری‌که سهام «رایفیزن» استرالیا ۱۷ درصد و بانک‌های ایتالیا و فرانسه حدود ۱۱ درصد ارزش خود را از دست دادند.
هیزم آمریکا برای آتش جنگ اوکراین: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: قانونگذاران آمریکایی ۶۰۰ میلیون دلار برای تهیه سلاح‌های مرگبار تدافعی در اختیار اوکراین قرار خواهند داد تا با تهاجم روسیه مقابله کنند.

   اوکراین
توزیع ۱۰ هزار سلاح گرم بین اوکراینی‌ها: روزنامه «پراودا» چاپ اوکراین گزارش داد، دولت این کشور برای دفع حمله روسیه بیش از ۱۰ هزار سلاح بین مردم توزیع کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه