هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دولت پاکستان  باید با مسئولیت‌پذیری، اقدامات مؤثری  در حمایت از جان شیعیان انجام دهد

در واکنش مراجع عظام، علما و نهادهای حوزوی به حادثه تروریستی در مسجد پیشاور پاکستان عنوان شد

دولت پاکستان باید با مسئولیت‌پذیری، اقدامات مؤثری در حمایت از جان شیعیان انجام دهد

آیات عظام سیستانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با صدور پیام‌های تسلیت ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مسجد کوچا ریسالدار پیشاور پاکستان با مردم این کشور ابراز همدردی کردند. در ادامه به گزیده‌ای از این پیام‌ها اشاره می‌شود.

   آیتاللهالعظمی سیستانی
به گزارش خبرگزاری حوزه، دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی در بیانیه‌ای انفجار تروریستی شهر پیشاور پاکستان را محکوم و اعلام کرد: حاثه دردناکی که امروز حین برگزاری نماز جمعه در مسجد کوچا ریسالدار رخ داد و طی آن شمار زیادی از نمازگزاران بی‌گناه شهید و یا زخمی شدند، باعث تألم و اندوه شدید شد.
دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی همچنین از دولت پاکستان خواست که از اقلیت‌ها در پاکستان در برابر جنایت‌های تروریسم حمایت کرده و اقدامات لازم در این زمینه را اتخاذ کند.

   آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی
متأسفانه این قتل‌عام‌های زنجیره‌ای که در برابر چشم جهانیان رخ می‌دهد، توسط دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی محکوم نگردیده و برای مهار این جنایات، اقدام جدی صورت نمی‌گیرد که ادامه این روند، مسلماً عواقب وخیمی را در پی خواهد داشت.
اینجانب این مصیبت جانگداز را به پیشگاه ولی‌الله‌الاعظم‌(ارواحنا له الفداء) و عموم مسلمانان، خاصه خانواده‌های قربانیان و بستگان آنان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت را برای تمام شهیدان این حادثه تأسف‌بار و شفای عاجل مجروحان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

   آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
خداوند متعال، روح پاک شهدای این فاجعه را با اولیای الهی محشور و به مجروحان این جنایت هم، شفای عاجل عنایت بفرماید.
امید است همه مسلمانان با تمسک به سیره و بیانات نورانی اهل‌بیت(ع)، از ایجاد تفرقه و فتنه جلوگیری کنند؛ مسئولان کشور پاکستان نیز، باید جهت مجازات عوامل این فاجعه دردناک و برقراری امنیت و حمایت از مردم مظلوم و بی‌پناه در برابر گروه‌های افراطی و تروریستی، اقدامات لازم را انجام دهند.

   آیتاللهالعظمی نوری همدانی
اینجانب ضمن محکوم کردن این عمل غیرانسانی، همدردی و تسلیت خود را با ملت عزیز پاکستان اظهار می‌دارم و امید آن دارم که با وحدت و همبستگی، بتوان نقشه‌های دشمن در تفرقه بین مسلمان را خنثی کرد.
اطمینان داریم این خون‌های به‌ناحق ریخته‌شده، به‌زودی طومار ظلم و ستم ظالمان را درهم خواهد پیچید ان‌شاءالله. در پایان ضمن طلب علو مقام برای شهدای این حادثه، سلامتی مصدومان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

   حضرت آیتالله علوی گرگانی
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای این واقعه و آرزوی سلامتی برای مجروحان، با محکوم کردن این جنایت، از دولت پاکستان می‌خواهم که زمینه این‌گونه حملات به مجامع دینی را که مانع وحدت مسلمانان است، از بین ببرند و برای شهدای این حادثه تلخ مغفرت و رضوان الهی و برای بازماندگان نیز صبر و اجر وافر از خداوند طلب می‌کنم.

   دفتر حضرت آیتالله سید محمدتقی مدرسی
دفتر آیت‌الله مدرسی این عملیات وحشیانه تروریستی را تجاوز به ارزش‌های دینی و تمدنی برشمرد و دولت پاکستان را به حمایت کافی از نمازگزاران در این کشور مسلمان دعوت کرد.
دفتر ایشان در این بیانیه، عملیات تروریستی شهر پیشاور را به‌شدت محکوم و تأکید کرد: صهیونیسم جهانی و مزدوران ترسوی آن، در قبال این جنایت‌ها، هزینه سنگینی خواهند داد. کشور مسلمان پاکستان، باید تمامی امکانات امنیتی را برای نمازگزاران و سایر فرزندان امت فراهم آورد.

   جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم/ انالله و ‌انا الیه راجعون
جنایت خون‌بار کشتار شیعیان نمازگزار در پیشاور پاکستان دل‌ها را غمگین و لبریز از اندوه کرد.
این جنایت گرچه توسط جاهلان متعصب و تکفیری‌های مزدور آمریکایی واقع شده است؛ اما دستان پنهان استکبار و صهیونیسم بین‌الملل به‌وضوح در این جنایت دیده می‌شود.
ضربه زدن به وحدت اسلامی و تلاش برای تحریک احساسات جریان‌ها و مذاهب مختلف اسلامی جهت جنگ مذهبی و خونریزی، هدف اصلی جبهه کفر و استکبار است و این جنایت‌ها ریشه در طراحی‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عبری دارد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، عموم مسلمین را به هوشیاری و شناخت توطئه‌های دشمن دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد:
دولت پاکستان باید با مسئولیت‌پذیری و مقابله با جریانات تکفیری و تروریستی، اقدامات مؤثری در حمایت از جان شیعیان انجام دهد و در مجازات این جانیان هیچ کوتاهی نکند.
تکفیری‌ها هیچ نسبتی با دین و انسانیت ندارند و سال‌هاست، با ریختن خون شیعه و سنی، ماهیت ضد اسلامی و انسانی خود را نشان داده‌اند. مردم شریف و علمای دردآشنای پاکستان با تمسک به وحدت و عقلانیت، دشمنان اصلی را بشناسند و نگذارند، تلاش وحدت‌ستیزان و تفرقه‌سازان مؤثر واقع شود.
ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی نباید در مقابل این خونریزی‌ها سکوت کنند و بر همین اساس، باید با جریان‌‌سازی و افشای ماهیت تکفیری‌ها، جبهه مزدوران جاهل استکبار را رسوا کرد و افکار عمومی و نخبگان عالم را از حقایق ظلم و ستم مافیایی آمریکایی در ترویج تروریسم آگاه کرد.
خداوند ارواح نمازگزاران شهید این حادثه دردناک را مشمول رحمت و مغفرت بیشتر خود قرار دهد و مصدومان و مجروحان را شفای عاجل عنایت بفرماید ان‌شاءالله. «لا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم و سیعلم الذین ظلموا‌ ای منقلب ینقلبون».
سید‌هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

   مرکز مدیریت حوزههای علمیه
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، این جنایت سبعانه را، که اتحاد مسلمین را نشانه رفته است، محکوم نموده و با عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، اعلام می‌دارد: این اقدام‌های کور و منافقانه‌، صفوف اتحاد ملت مسلمان را فشرده‌تر و مردم مظلوم آن دیار را هوشیارتر می‌کند.
برای عموم امت اسلام و ملت مسلمان پاکستان، صبر و شکیبایی و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این رخداد تلخ، علو درجات مسألت می‌نماییم و از دولت محترم پاکستان موکداً می‌خواهیم، در جهت حمایت از مردم بی‌پناه، در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی، چاره‌اندیشی نموده و اقدامات پیشگیرانه و لازم را در نظر بگیرد و اجازه ندهد، اجتماعات دینی آنان مورد حملات خشونت‌بار و وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع شود.
عزت و عظمت و پیروزی اسلام و مسلمانان و دفع شر اعداء را از خداوند متعال خواستارم.
گفتنی است که تاکنون شهادت بیش از 50 نفر در این حمله تروریستی تأیید شده در حالی که بیش از 200 نفر از حاضران در مسجد نیز زخمی شده‌اند و حال بسیاری از آنان وخیم گزارش شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه