هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 703

اخبار کوتاه جهان

   ژاپن
حمله سایبری خط تولید تویوتا را تعطیل کرد: رویترز: بعد از اینکه ژاپن بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد، شرکت تویوتا اعلام کرده که به‌دلیل حمله سایبری، موقتا تمام خطوط تولیدش را تعطیل می‌کند.

   روسیه
پوتین برای پایان جنگ شرط گذاشت: پوتین در گفتوگو با ماکرون: اوکراین باید علاوه بر غیرنظامی‌شدن، از حضور نازی‌ها پاک‌سازی شده و به کشوری بی‌طرف تبدیل شود. همچنین باید حاکمیت روسیه بر شبه‌جزیره کریمه به‌رسمیت شناخته شود.
خطر جنگ مستقیم با ناتو وجود دارد: معاون وزارت خارجه روسیه: مسکو از حل مسائل با ناتو از طریق ابزارهای دیپلماتیک حمایت می‌کند اما خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد.
اوکراین با اطلاع آمریکا بهدنبال سلاح اتمی بود: رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه مدعی شد، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که اوکراین در تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی بود و آمریکا نیز از این مسئله اطلاع داشت.
روسیه انتشار اخبار غلط در مورد ارتش را جرم اعلام کرد: براساس مصوبه پارلمان روسیه، انتشار اطلاعات غلط درباره ارتش و نیروهای نظامی این کشور جرم محسوب شده و مجازاتی تا ۱۵ سال حبس خواهد داشت. همچنین درخواست از کشورهای خارجی برای تحریم روسیه، تا ۳ سال حبس خواهد داشت.
روسیه توییتر و فیسبوک را فیلتر کرد: روسیه در پاسخ به محدود شدن رسانه‌های این کشور در شبکه‌های اجتماعی، دسترسی به فیسبوک را به‌طور کامل مسدود کرد و در ادامه از فیلتر شدن توییتر و یوتیوب خبر داد.

   آمریکا
تحریم فیفا برای روسیه: فیفا و یوفا تیم‌های باشگاهی و ملی روسیه را از حضور در تمام مسابقات محروم کردند.
بایدن وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد: در حالی که دولت بایدن مدعی است با حسن نیت و جدیت مذاکرات وین را پیش می‌برد، وضعیت اضطرار ملی آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد.
صادرات نفت ایران به چین از قبل تحریمها بیشتر شد: رویترز: خرید نفت چین از ایران در ماه‌های اخیر به بالاترین رقم رسیده و از اوج ۲۰۱۷ یعنی زمانی‌که صنعت نفت ایران هنوز تحت تحریم‌های آمریکا قرار نداشت، پیشی گرفته ‌است.

   یمن
شورای امنیت انصارالله یمن را تحریم تسلیحاتی کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد، ممنوعیت تسلیحاتی که پیش از این تنها برخی از سران انصارالله را هدف گرفته بود، به تمامی این گروه گسترش داد.

   لبنان
رفتار دوگانه دنیا و غرب در قبال جنگ روسیه: دبیرکل حزبالله لبنان: معیارهای دوگانه در قبال تعامل با کشورهای دنیا وجود دارد. ما این سئوال را داریم که وقتی آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و صدها هزار نفر را کشت، دنیا چگونه رفتار کرد و اکنون با ورود روسیه به اوکراین و آغاز یک نبرد و عملیات نظامی چگونه رفتار می‌کند؟!

   رژیم اشغالگر صهیونیستی
صهیونیستها از دشمن فرضی هم شکست خوردند: القدس آنلاین: واژگونی یک نفربر در رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی در صحرای نقب باعث مجروحیت ۱۰ نظامی شد که حال ۵ نفر آن‌ها وخیم است. نظامیان زخمی‌شده از تیپ «گولانی» هستند که زبده‌ترین تیپ ارتش رژیم صهیونیستی است!

   پاکستان
انفجار تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان: رسانه‌های پاکستانی از انفجار تروریستی در مساجد جامع شیعیان پیشاور خبر دادند. ‏داعش مسئولیت این حمله را که در نتیجه آن ۵۷ تن کُشته و ۲۰۰ تن زخمی شدند، به عهده گرفت.

 ترکیه
انفجار تورمی در ترکیه؛ تورم استانبول به ۵۵ درصد رسید: اتاق بازرگانی استانبول اعلام کرد که تورم ماه فوریه ۴.۴ درصد افزایش یافته و تورم سالانه (از بازه فوریه ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲) به ۵۵ درصد رسیده که بالاترین نرخ تورم طی ۲ دهه گذشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه