هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پیاده شدن احکام اسلام در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، از برکات انقلاب اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

پیاده شدن احکام اسلام در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، از برکات انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی اظهار کرد: پیاده شدن احکام در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی، از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است. قبل از انقلاب بیشترین توجه‌ها به شأن فردی دین اسلام بود و اگر این مسیر ادامه پیدا می‌کرد، دنیای اسلام دنیای لیبرالی می‌شد.

به گزارش خبرگزاری ابنا، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، طی مراسمی که 5 اسفند در سالن کنفرانس مجمع قم برگزار شد، مسئول جدید دانشنامه ویکی‌شیعه را منصوب کرد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی اظهار کرد: همه معاونت‌ها و بخش‌های مختلف مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در مسیر تحول قرار گرفته‌اند و باید برای رسیدن به این هدف، مسیر بسیاری را طی کنیم.
وی افزود: از اهداف کلی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) این است که به مرجعیت علمی و معنوی در جهان برسد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه احکام دین اسلام در حوزه‌های مختلف باید پیاده شود، عنوان کرد: پیاده شدن احکام در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی، از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است. قبل از انقلاب بیشترین توجه‌ها به شأن فردی دین اسلام بود و اگر این مسیر ادامه پیدا می‌کرد، دنیای اسلام دنیای لیبرالی می‌شد. مستکبران به دنبال این بودند که در مدیریت دنیا، جبری ایجاد و اندیشه‌های خود را جهانی‌سازی کنند؛ اما به‌لطف خدا موفق به این کار نشدند.
وی افزود: امروزه دنیای اسلام مقابل دنیای استکبار و شرق و غرب ایستاده است: لذا برای تبیین دین اسلام، باید فهم درست و عمیقی پیدا کنیم.
 حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی، با بیان اینکه اگر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بخواهد، به مرجعیت برسد الزاماتی دارد، اظهار کرد: همه مجموعه‌های مجمع و معاونت‌ها باید در راستای مرجعیت عام قدم بردارند و ویکی‌شیعه می‌تواند، این مرجعیت عام را در سطوح مختلف نشان دهد؛ به‌گونه‌ای که دقیق‌ترین و عمیق‌ترین معارف را به دنیا ارائه کند.
وی همچنین گفت: ویکی‌شیعه باید مرجعیت جامع خود را در حوزه‌های مختلف نشان دهد. محاسن کلام اهل‌بیت(ع) باید شرح شود تا نتیجه آن، تبعیت مردم باشد. آرزوی اولیه ما این است که ویکی‌شیعه 100 هزار مدخل داشته باشد. ما در همه ابعاد از این دانشنامه حمایت می‌کنیم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اضافه کرد: می‌توان بدون هزینه یا هزینه‌های اندک، از مراکز و شخصیت‌های مختلف بین‌المللی برای توسعه مداخل ویکی‌شیعه و ترجمه آن به زبان‌های دیگر استفاده کرد.
وی توسعه زبان‌ها، توسعه کمی و کیفی مقالات، استفاده از متخصصان به‌روز و کارآمد، تهیه موضوعات مداخل برای 5 تا 10 سال آینده، ارتباط با اداره ترجمه و مطالعات راهبردی مجمع و ارتباط‌گیری با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مراکز داخل و خارج از کشور را، از اولویت‌های مسئول جدید ویکی‌شیعه بیان کرد و افزود: ویکی‌شیعه باید طرح‌های ابتکاری و ابداعی داشته باشد و متخصصان برای جامعیت و تعمق‌بخشی به ویکی‌شیعه کمک کنند. همچنین باید طلاب حوزه‌های علمیه با ویکی‌شیعه آشنا شوند.
گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام دکتر فرمانیان مسئول پیشین دانشنامه ویکی‌شیعه قدردانی و با حکم دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) آقای ابراهیم امینی به‌عنوان مسئول جدید این دانشنامه منصوب شد. همچنین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی از تازه‌های نشر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه