هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اعزام بیش از ۶ هزار طلبه به مناطق عملیاتی جنوب

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران حوزه‌های علمیه کشور خبر داد

اعزام بیش از ۶ هزار طلبه به مناطق عملیاتی جنوب

حجت‌الاسلام ‌هاشمی، از اعزام بیش از ۶ هزار طلبه به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: اردوهای راهیان نور از ۱۷ اسفندماه تا ۵ فروردین ۱۴۰۰ به دو صورت «اعزام طلاب مجرد» و «اعزام خودرویی خانواده‌ها» انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام‌ هاشمی، مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به آخرین وضعیت اردوهای راهیان نور حوزه، اظهار کرد: امسال با نگاه تمرکزی به اردوهای راهیان نور، تلاش کردیم، ضمن ایجاد بستر و زیرساخت مناسب، طلاب حوزه‌های علمیه کشور را عازم مناطق عملیاتی جنوب کنیم.
وی با بیان اینکه اعزام طلاب به دو صورت مجردی و خانوادگی صورت خواهد گرفت، افزود: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته، اردوهای راهیان نور به دو صورت «اعزام طلاب مجرد» و «اعزام خودرویی خانواده‌ها» می‌باشد، که در مجموع پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۶ هزار نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کنند.
حجت‌الاسلام‌ هاشمی، آمار طلاب اعزامی از استان‌های کشور به مناطق عملیاتی جنوب را، ۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نفرات با حدود ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۶ اسفندماه عازم سرزمین‌های نور خواهند بود که هر استان متناسب با آمار و ظرفیتی که دارد، کاروانی از ۱ تا ۱۷ دستگاه اتوبوس تشکیل خواهد داد.
مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، در خصوص اعزام خودرویی حوزویان، گفت: بازه زمانی اعزام خودرویی طلاب و خانواده‌هایشان، ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است که در این مدت، پذیرای بیش از ۲ هزار نفر در قالب ۶۰۰ خودروی شخصی حوزویان خواهیم بود.
وی در ادامه اظهار کرد: برنامه‌ای که برای زیارت معنوی طلاب و خانواده‌هایشان در نظر گرفتیم، در ۹ یادمان دفاع مقدس است که به‌طور میانگین روزانه از ۳ یادمان دفاع مقدس بازدید می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌ هاشمی، اسکان خودروهای شخصی حوزویان را در ۴ یادمان «شهید حبیب‌اللهی»، «شهید باکری خرمشهر»، «میثاق آبادان» و «دزفول» اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، خودروهای شخصی چهار شبانه‌روز در منطقه خواهند بود.
مدیر امور فرهنگی و ایثارگران مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، در پایان با تأکید بر اینکه سفرهای راهیان نور، سرمایه‌گذاری برای تقویت بنیه معنوی و اعتقادی طلاب است، گفت: از مسئولان و مدیران استانی حوزه‌های علمیه انتظار داریم که راهیان نور را سفرهایی هزینه‌بر تلقی نکنند؛ چراکه مطمئناً مسیر ثابت و مستحکمی که می‌تواند، ما را در این حرکت ثابت‌قدم نگه ‌دارد، مسیر والای شهدا، ایثار و شهادت است که نمود عینی آن را می‌توان در سفرهای راهیان نور مشاهده کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه