هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

یمنی‌ها با استواری اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله

یمنی‌ها با استواری اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کردند

دبیرکل حزب‌الله لبنان، با بیان اینکه رخدادهای فلسطین اشغالی، معانی بسیاری درباره جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی با خود دارد، خطاب به رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اگر شما بر روی ناامیدی و شکست ملت فلسطین، حساب باز کرده‌اید، در توهم به سر می‌برید.

به گزارش خبرگزاری ابنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، 22 فروردین در سخنرانی خود به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت.
وی با بیان اینکه رخدادهای فلسطین اشغالی، معانی بسیاری درباره جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی با خود دارد، خطاب به این رژیم، تصریح کرد: اگر شما بر روی ناامیدی و شکست ملت فلسطین، حساب باز کرده‌اید، در توهم به‌سر می‌برید.
دبیرکل حزب‌الله لبنان به جنگ سال ۱۹۹۶ میان مقاومت و رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود: این نیروهای مقاومت بودند که در این جنگ موفق شدند، معادله عدم تعرض به غیرنظامیان را بر دشمن دیکته کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله همچنین با بیان اینکه باید تلاش حافظ اسد رئیس‌جمهوری فقید سوریه و رفیق الحریری نخست‌وزیر فقید لبنان را در این‌باره به یاد داشت، تصریح کرد: در کشتار قانا، آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد، قطعنامه‌ای صادر و در آن دشمن صهیونیستی را به‌خاطر این کشتار، محکوم کند. آمریکا از دشمن و متجاوز و کسانی دفاع می‌کند که آغازگر جنگ هستند؛ اما حتی از محکوم کردن آنان جلوگیری می‌کند؛ چه برسد به اینکه تحریمشان کند.
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود، به روز جهانی قدس پرداخت و از مردم لبنان و جهان اسلام خواست، در فعالیت‌های مرتبط با این روز مشارکت گسترده داشته باشند.

   حزبالله از سال ۲۰۰۵، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی بود
دبیرکل حزب‌الله درباره تحولات داخلی لبنان، گفت: اینکه گفته می‌شود تیم سیاسی ما خواهان کسب دو سوم کرسی‌های پارلمان است، یک صحبت تحریک‌انگیز است. برخی، از جمله یکی از نخست‌وزیران سابق گفته است که خطری وجود دارد که این گروه سیاسی، به دو سوم کرسی‌های پارلمان دست پیدا کند. کسب دو سوم کرسی‌ها در پارلمان، آینده هدف تیم سیاسی ما نیست و این هدف، منطقی و واقع‌گرایانه هم نیست.
سیدحسن نصرالله افزود: دیدگاه ما این است که هرگونه تغییر در نظام سیاسی باید از طریق گفت‌و‌گو صورت گیرد. صحبت‌هایی در مورد تعویق انتخابات پارلمانی برای چند ماه مطرح می‌شود تا شرایط طرف مقابل بهبود پیدا کند و این حق ماست که سفارت آمریکا و گروه‌های سیاسی طرف مقابل را به تلاش برای تعطیلی و متوقف کردن انتخابات متهم کنیم. اموری همچون اعتصاب شمار زیادی از قضات و معلمان و کارکنان هیئت‌های دیپلماتیک، نیازمند تأمل است و راه را برای اعتراض به نتایج انتخابات باز می‌کند. این افراد مطالبات برحقی دارند و از دولت می‌خواهم، در حد توان به مطالبات آنها پاسخ دهد و به آنها می‌گویم که انتخابات پارلمانی آینده را گروگان مطالبات بر حق خود نکنید.
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما معتقدیم که در تاریخ ۱۵ می ‌یک انتخابات حقیقی و فعالیت دموکراتیک مردمی برگزار خواهد شد که تمام طرف‌ها در آن مشارکت دارند و نظرسنجی‌ها و گمانه‌زنی‌ها هرچه باشد، نباید بر فعالیت و شور ما در تمام حوزه‌های انتخاباتی تأثیر بگذارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه حزب‌الله قصد دارد، پیروز شود؛ ولی نه برای اینکه فراکسیون بزرگ تشکیل دهد، افزود: ما با همپیمانان خود، می‌توانیم همکاری کنیم و مسئولیت‌های ملی را بر عهده بگیریم. چیز مخفیانه‌ای وجود ندارد. رأی دادن ما در انتخابات نیز واضح و علنی است.
وی تأکید کرد: ما برای تضمین موفقیت نامزدهای خود و متحدانمان که در بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی حتی بدون حمایت ما پیشرو هستند، تلاش می‌کنیم. ما می‌خواهیم متحدانمان در انتخابات پیروز شوند تا زمینه همکاری در انجام مسئولیت‌ها فراهم شود و برای همین، از همه کسانی که مشتاق هستند، می‌خواهم به نظرسنجی‌ها اعتماد نکنند و با اشتیاق و تلاش کامل مشارکت کنند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که ما ائتلاف زیر میزی (پنهانی ) نداریم. همه چیز مثل روز روشن و روی میز است و ما تعهد قبلی هم نسبت به کسی نداده‌ایم. هرگز کاری را بدون تفاهم انجام نمی‌دهیم و با هم‌پیمانانمان کاملاً شفاف هستیم.
وی ادامه داد: برخی می‌خواهند حقایق را تحریف کنند و تلاش دارند، به ملت لبنان بگویند: علت مشکلات، سلاح مقاومت است. آنها به‌منظور جلب رضایت بیگانگان، غرب، عربستان و برخی کشورهای عربی که با مقاومت و مشخصاً حزب‌الله مشکل دارند، بر عناوینی همچون هیمنه حزب‌الله و سلاح و اشغالگری ایران تمرکز دارند تا به اربابان خود بگویند، با حزب‌الله مقابله می‌کنند و به این ترتیب، از آنها حمایت مالی بگیرند.
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: مردم چهار سال پیش ما را بر اساس برنامه و وعده‌هایمان انتخاب کردند و ما باید دستاوردهای این سال‌ها را تبیین کنیم. من از گروه‌های سیاسی رقیبمان سؤال می‌کنم که شما طی سال‌های گذشته و درحالی‌که اغلب شما همچون حزب الکتائب، سی یا چهل سال است که در قدرت هستید، چه کاری انجام دادید؟
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله افزود: سی سال است که کسی از حزب‌الله، از دولت لبنان خواستار حمایت از مقاومت نشده است؛ بلکه این مقاومت است که کشور و دولت را حفظ کرده است. مقاومت امروز جزء معادله طلایی است که کشور را حفاظت می‌کند. چیزی که ما امروز می‌گوییم، این است که ما را انتخاب کنید تا در دولت حضور داشته و به کسی اجازه سوء استفاده از دولت برای خنجر زدن به مقاومت را ندهیم؛ چیزی که در سال ۱۹۹۳ و جنگ شش روزه و ۵ می ‌نزدیک بود، روی دهد.

  حزبالله از آتشبس در یمن استقبال میکند
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه، با اشاره به توافق برای آتش‌بس دو ماهه در یمن با ابراز خرسندی از این تصمیم، گفت: یمنی‌ها با استواری، اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کردند و امیدواریم که آتش‌بس نقطه ورود به راه حل سیاسی باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله تأکید کرد: ما از آتش‌بس در یمن استقبال می‌کنیم و آنچه از ابتدا خواستار آن بوده‌ایم، توقف جنگ و کشتار است و هیچ‌کس به دنبال هدف قرار دادن عربستان سعودی نیست.
وی افزود تنها راه حل در یمن، مذاکره و گفت‌و‌گوی مستقیم با صنعاست و انتظار نداشته باشید، کسی آنها را تحت فشار قرار دهد.
دبیرکل حزب‌الله تأکید نمود: به حکام سعودی توصیه می‌کنم به گفت‌و‌گو با طرف‌هایی دیگر غیر از شورای عالی سیاس یمن و جنبش انصارالله دل نبندند. تنها راه برای دستیابی به راهکار سیاسی، گفت‌و‌گوی مستقیم با آنهاست و منتظر این نباشید که یکی از دوستان شما به شما فشار وارد کند. آیا کسی که روابط کشورهای عربی را تخریب می‌کند، طرفی است که زمینه را برای جنگ جهانی علیه سوریه گشود و ارتش خود را در این زمینه گسیل ساخت یا کسی که از سوریه حمایت و دفاع کرد؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه