هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 705

اخبار کوتاه ایران

    سهم تقصیر برای نهادهای نظارت بر ایمنی خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا: اگر ایمنی خودروها افزایش نیابد، نیروی انتظامی به غیر از کارخانه‌های خودروساز، برای نهادهای نظارت بر ایمنی هم، سهم تقصیر مشخص می‌کند.
 
 تولید برنج هستهای در جهت خودکفایی: پژوهشگران بخش کشاورزی توانستند با تولید دو رقم برنج‌های هسته‌ای به‌ نام‌های روشن و شهریار گامی در جهت خودکفایی در تولید برنج بردارند.
 
  اعلام اسامی بدهکاران بانک برای اولینبار: در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و به منظور شفاف‌سازی تسهیلات گیرندگان کلان و ابربدهکاران بانکی ، برخی بانک‌ها اسامی بدهکاران خود را اعلام کردند.
 
  دستور قاضیالقضات به تمام مقامات قضایی: رئیس قوهقضائیه: مجوز بازدید و سرکشی نمایندگان مجلس از مجموعه‌ها و مراکز قضایی را صادر کنید و اجازه دهید نواقص و معایب مراکز قضایی از ناحیه آنها مطرح شود. از نظر ما بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌ها و مراکز مختلف قضایی و احصای نواقص و ایرادات زیرمجموعه‌های قضایی، نه‌تنها بلااشکال که مفید و مثمرثمر است.
 
  افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان حداقلیبگیر: رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی: علاوه بر افزایش۵۷.۴ درصد حداقل‌بگیران و سایر سطوح ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.
 
  ۱۵۳ شرکت صندوق بازنشستگی از 187 شرکت، زیانده هستند: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: از ۱۸۷ شرکت صندوق بازنشستگی،۱۵۳ شرکت زیان‌ده هستند، این در حالی است که به مدیران اغلب شرکت‌ها حقوق‌های بالای ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. دوست دارم در مورد نجومی‌بگیران شفاف‌سازی کنم اما می‌ترسم!
 
  وام مسکن جوانان در تهران دو میلیاردی شد: با موافقت بانک مرکزی، حداقل مبلغ سپرده‌گذاری حساب پس‌انداز مسکن جوانان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت و سقف تسهیلات حساب مذکور از ۱ میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.
 
  مشاهده تصاویر دوربینها حین جریمه در «پلیس من»: رئیس پلیس راهور: امکان مشاهده خلافی خودرو و رؤیت تصویر دوربین در اپلیکیشن «پلیس من» وجود دارد. این امکان وجود دارد که افراد معترض با حضور در مراکز اجرائیات پلیس راهور یا هیئت‌های رسیدگی، تصویر آن خودرویی را که به‌طور مثال در جاده جریمه شده است مشاهده کند.
 
  گارانتی کالای قاچاق جرم شد: با تأیید لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط شورای نگهبان، از این پس شرکت‌هایی که خدمات پس از فروش برای کالای قاچاق ارائه می‌کنند، مجرم شناخته خواهند شد.
 
  پلیس پشتپرده سازمانیافته کودکان کار را تأیید کرد: رئیس پلیس تهران: اینکه بسیاری از کودکان کار سازماندهی می‌شوند را تأیید می‌کنیم، یعنی یک نفر این کودکان را صبح به معابر و چهارراه‌ها آورده و ظهر یا غروب آن‌ها را مجدد جمع‌آوری می‌کند.
 
  در سینمای روشنفکر ما، فیلم ناامید کننده و تلخ میسازند: کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون: در سینمای روشنفکری ما اکثراً فیلم تلخ ساخته می‌شود که به تماشاگر اعلام می‌کنند قطعاً شکست می‌خوریم. چه دوران رونق باشد، چه رکود، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، اکثر فیلم‌های سینمای روشنفکری ما تلخ است. قهرمانان یک به یک شکست می‌خوردند و ما سر در گریبان و با مزه تلخ یک سیگار از سینما بیرون می‌آییم.
 
  حمل و نگهداری ارز غیر قانونی شد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ورود و خروج ارز از کشور، از مصادیق قاچاق شناخته می‌شود و مالکان ارز برای اینکه دچار عواقب آن نشوند، باید میزان دارایی خود را در مدت ۳ ماه در سامانه ثبت کنند.
 
  به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده میشود: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران: جوانان فلسطینی در عملیات‌های اخیر نشان دادند که مقاومت در فلسطین زنده است. از هر گروه مبارزی علیه رژیم صهیونیستی در دنیا پشتیبانی می‌کنیم. به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده می‌شود.
 
  سقف وام قرضالحسنه ۲۰۰ میلیون تومان شد: رئیس دایره اعتبارات بانک مرکزی: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی به اشخاص حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است. سقف تسهیلات اشتغال‌زایی برای کسب و کار‌های خرد و کوچک هم به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن حداکثر ۸۴ ماه تعیین شده و به بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و رسالت هم ابلاغ شده است.
 
  آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۸فروردین ماه به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۵ تیرماه خواهد بود. ثبت سفارش برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۱ خرداد ماه و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز تا ۱۱ شهریور ماه این امکان فراهم شده است.
 
  اگر پشت آمبولانس حرکت کنید بهطور خودکار جریمه میشوید: معاون پلیس راهور: به‌زودی سامانه‌‌ای پشت آمبولانس‌ها نصب می‌شود تا پلاک هر خودرویی که پشت خودروی امدادی حرکت می‌کند را ثبت کرده و به پلیس ارسال کند.
 
  بیمه رایگان درمانی برای ۳ دهک پایین: مدیرعامل بیمه سلامت: سه دهک پایین درآمدی می‌توانند به‌صورت رایگان بیمه شوند و باقی افراد باید حق بیمه خود را که مبلغ اندکی است پرداخت کنند. افرادی که بیمه ندارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی برای بیمه ثبت‌نام کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه