هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 705

اخبار کوتاه جهان

  سوریه
مشارکت عتبه مقدس حسینی در بازسازی مرقد حضرت سکینه(س) : به دستور شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده مرجعیت عالی‌قدر دینی و متولی عتبه مقدسه حسینی، هیئت عتبه با هماهنگی مدیریت حرم حضرت زینب(س) وارد دمشق شد تا هدیه مرقد امام حسین(ع) که شامل ۱۰۰ تخته فرش فاخر، چندین دستگاه رایانه و نیازهای لجستیک به‌علاوه تکریم خادمان این حرم با پرداخت جایزه مالی را تحویل دهد و در تدوین طرحی برای بازسازی مرقد حضرت سکینه(س) مشارکت کند.

   روسیه
پوتین: تحریمها باعث پیشرفتمان شده است: رئیسجمهور روسیه: روسیه قصد ندارد درهای خود را به روی کسی ببندد، منزوی ساختن کشور بزرگی مانند روسیه قطعاً غیرممکن است. روسیه تاکنون در سایه تحریم‌های غربی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.
تحریمها علیه روسیه باعث تورم در غرب شد: رئیسجمهور روسیه: تحریم‌هایی که غرب علیه مسکو وضع کرده، باعث ایجاد بحران و تورم بی‌سابقه‌ای در غرب شده است.

   آمریکا
ناامنی غذایی در آمریکا؛ شیرخشک جیرهبندی شد: به‌دلیل کمبود شیرخشک در آمریکا، فروشگاه‌ها این محصول را سهمیه‌بندی کردند. این کمبود به‌خاطر آن است که برخی از تولیدکنندگان شیرخشک پس از مرگ دو کودک و بستری‌شدن تعدادی دیگر، مجبور به جمع‌آوری شیرخشک‌های خود از بازار شدند.
مقامات آمریکا، حرف یکدیگر را قبول ندارند: سخنگوی کاخ سفید: اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره اوکراین صرفا نظرات شخصی اوست و این اظهارات تأثیری بر موضع واشنگتن ندارد!
بانکجهانی پیشبینی رشد اقتصادی ایران را افزایش داد: بانک جهانی که در سال گذشته رشد اقتصادی ۲.۴ درصدی برای ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود، برآورد خود را به ۳.۷ درصد ارتقا داد. بانک جهانی همچنین نرخ تورم ایران در سال گذشته را ۴۰.۱ درصد برآورد کرده بود که این نرخ در سال جاری به ۳۷.۶ درصد و در سال آینده به ۳۴.۸ درصد کاهش یابد.
تعداد ضربه مغزیهای عینالاسد بازهم افزایش یافت: ارتش آمریکا در ادامه اعتراف‌های قطره‌چکانی خود در مورد حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، به زخمی شدن ۵ سرباز دیگر در این حمله اعتراف کرد. پایگاه «استارز‌اند استریپس» نوشته: ارتش آمریکا به ۵ مجروح عین‌الاسد مدال شجاعت داده است. 4ماه پیش هم به ۳۹ مجروح عین‌الاسد مدال شجاعت داده بود.
شبکه آمریکایی: روسیه میتواند راه دورزدن تحریمها را از ایران یاد بگیرد: سیانان: از آن‌جایی که روسیه تقریبا تمام بخش‌های اقتصاد خود را با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو کرده، ممکن است مجبور شود به یک متحد قابل اعتماد با بیش از چهار دهه تجربه در زمینه مقابله با تحریم‌های غرب روی بیاورد. یکی از راه‌هایی که روسیه می‌تواند یاد بگیرد که از تحریم‌های احتمالی نفت خود جان سالم به در ببرد، جابه‌جایی کشتی‌ها و تغییر نام تجاری آن‌هاست، تاکتیکی که ایران از آن استفاده کرده است.

   فرانسه
ناآرامی و خشونت در فرانسه: اعتراضات به نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه روز به روز ابعاد خشن‌تر و گسترده‌تری پیدا می‌کند.

   چین
آمریکا راهزن جهان است: سخنگوی وزارت خارجه چین: مسدود کردن ذخایر ارزی ایران، تصرف دارایی‌های افغانستان و مسدود کردن ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارز روسیه برای تبدیل شدن آمریکا به راهزن اقتصادی شماره یکِ جهان کافی نیست؟!


  رژیم اشغالگر صهیونیستی
حمله سایبری علیه وبگاههای بانکهای رژیم صهیونیستی: رسانه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی از حمله سایبری به شماری از وبگاه‌های بانک‌های این رژیم خبر دادند. بر اساس این گزارش، وبگاه‌های بانک‌های اینترناسیونال، واوتزارهاشیال و چند بانک دیگر از دسترس خارج شدند.
رسوایی حرفهای عملیات اخیر رژیم صهیونیستی: منابع ارشد صهیونیست: عملکرد نیروهای اسرائیلی در عملیات‌ اخیر فلسطینیان در تل‌آویو یک رسوایی حرفه‌ای بود. در خلال عملیات، هماهنگی و ارتباط میان نیروهای امنیتی از بین رفت و هویت اعضای یگان‌های ویژه فاش شد؛ چراکه آنها بدون پوشیدن لباس‌هایی با علامت‌های ویژه در محل عملیات تردد می‌کردند. اینکه در جریان عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی‌ها نیروهای خودی اسرائیل کشته نشدند کاملا شانسی بود. در همین باره، شبکه عبری کان گفت: سربازان اسرائیلی فردی را که به سمت آن‌ها می‌دوید، با گمان اینکه فلسطینی است به قتل رساندند؛ اما لحظاتی بعد مشخص شد که این فرد یک یهودی بوده است.
اذعان رسانه صهیونیستی به نفسهای آخر این رژیم: نشریه صهیونیستی هاآرتص: اسرائیل نفس‎های آخر را می‌کشد، به نظر می‎رسد ما با سخت‎ترین ملت در طول تاریخ روبرو هستیم و چاره‎ای جز اعتراف به حقوق آنان و پایان اشغالگری نداریم.

   امارات
یک محله کاملا یهودی در امارات احداث میشود: رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج فارس خبر داد که قرار است یک محله کاملا یهودی در امارات احداث شود تا یهودیان به راحتی بتوانند مناسک خود را انجام دهند و در آن‌جا زندگی کنند. این محله، هتل، مرکز خرید، مدرسه و کنیسه برای یهودیان خواهد داشت.

  ایتالیا
بدهی ایتالیا به بالاترین رقم خود در تاریخ رسید: بانک مرکزی ایتالیا در گزارشی اعلام کرد که بدهی دولت این کشور رکورد دیگری را ثبت کرده و به حدود ۲.۷۴ تریلیون یورو رسیده است. رئیس اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان ایتالیا: این یک رکورد تاریخی است! اگر این بدهی را تقسیم بر تعداد خانوارها کنیم، این بدهی برای هر خانواده، به ۱۰۴۴۸۲ یورو می‌رسید که برای سکته‌کردن کافی است!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه