هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 706

اخبار کوتاه جهان

   یمن
رونمایی از اولین خودروی زرهی ارتش یمن: اولین خودروی زرهی ارتش یمن به‌مناسب سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن رونمایی شد.
 
  افغانستان
انفجار در مسجد شیعیان و اهل سنت مزارشریف و قندوز: طی انفجاری در مسجد «سه‌دکان»، بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف در هنگام ادای نماز، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. داعش مسئولیت حمله به‌ مسجد شیعیان مزار شریف را بر عهده گرفت. همچنین انفجار در داخل مسجد «خانقای مولوی سکندر» اهل سنت شهرستان امام‌صاحب ولایت قندوز شمار زیادی را کشته و زخمی کرد.
 
  روسیه
روسیه یک موشک فوق سنگین قارهپیما آزمایش کرد: وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفق موشک قاره‌پیمای سارمت خبر داد. این موشک قرار است جای سنگین‌ترین موشک جهان را بگیرد. پوتین گفته است: این سلاح منحصربفرد، امنیت روسیه را در برابر تهدیدات خارجی تضمین می‌کند و موجب می‌شود آن‌هایی که کشور ما را تهدید کنند، در افکار خود بازنگری نمایند.
 
  عربستان
حمله گسترده سایبری به عربستان: حمله گسترده سایبری به وبگاه‌ها و سایت‌های دولتی عربستان سعودی، بسیاری از آنها را از دسترس خارج کرد. سایت مربوط به شرکت هواپیمایی عربستان و وزارت نفت و انرژی این کشور، از جمله سایت‌هایی بودند که از دسترس خارج شدند.
 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
رسانه صهیونیستی: حماس به ارتش اسرائیل نفوذ کرد: یک رسانه تخصصی نظامی در رژیم صهیونیستی به نقل از منابع شرکت دفاع سایبری خبر داد: حماس بین کارمندان و پرسنل نهادهای امنیتی و نظامی ارتش اسرائیل از سرباز گرفته تا افسران پلیس نفوذ کرده است.
حمله سایبری به رژیم صهیونیستی بهوقت ترور شهید سلیمانی: سایت‌های دولتی و خبری رژیم صهیونیستی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفته‌اند. منابع عبری‌زبان می‌گویند که در نتیجه این حمله سایبری، کانال ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی و شبکه اسرائیلی «کان» از دسترس خارج شدند. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ساعت دقیق انجام این حمله (۰۱:۲۰) مصادف بوده با ساعتی که شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ترور شدند.
پیام هشدار ایران به صهیونیستها: الجزیره به نقل از یک منبع ایرانی: تهران به‌واسطه یک کشور اروپایی تصاویر و نقشه‌های انبار تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی را برای تل‌آویو ارسال کرده است. اکثر تصاویر زمینی بوده‌اند. این رژیم پیشتر محل انبارهای راهبردی خود را تغییر داده بود اما این فایل شامل محل انبارهای جدید است. ایران هشدار داده که اگر رژیم صهیونیستی تصمیم جنگ‌افروزی داشته باشد، این انبارها و تأسیسات را هدف می‌گیرد.
 
  اروپا
خسارت ۶۰ میلیارد دلاری اوکراین از حمله روسیه: بانک جهانی اعلام کرد: جنگ روسیه در اوکراین ۶۰ میلیارد دلار تا به امروز به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های این کشور آسیب زده است.
فرصتسازی داعش از جنگ اوکراین: گروه تروریستی داعش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتقام مرگ سرکرده سابق خود را خواهد گرفت و از طرفداران خود خواست از فرصت جنگ اوکراین برای انجام حملات در اروپا استفاده کنند.
 
  آمریکا
آمریکا برای جنگ‌‌ با روسیه و چین آماده میشود: وزیر ارتش آمریکا: ارتش آمریکا در حال حاضر یک‌سری دوره‌های ویژه برای نظامیانش تدارک دیده است که برای جنگ‌های آینده علیه دشمنان بزرگی مثل روسیه و چین آماده شوند. مرکز نظامی فورت ایروین در صحرای موهاوه حتی زبان روسی را نیز آموزش می‌دهد.
حمایت از فلسطین، در قلب آمریکا: مبارز آمریکایی مسابقات UFC پیروزی خود در این رقابت‌ها را تقدیم به مردم مظلوم فلسطین کرد. بلال محمد ۳۳ ساله پس از این مبارزه گفت: همه می‌بینند که در حال حاضر در فلسطین چه می‌گذرد. من فقط می‌خواهم برای مردمم در آنجا دعا کنم. مبارزه واقعی آنجاست. مبارزین واقعی آنها (فلسطینی‌ها) هستند که هر روز جانشان را از دست‌ می‌دهند.
افزایش بیسابقه قیمت گاز در آمریکا: افزایش صادرات گاز آمریکا به اروپا برای جایگزین کردن گاز روسیه و بالا رفتن مصرف داخلی به خاطر سرمای هوا، قیمت گاز طبیعی این کشور را به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته رسانده است. افزایش قیمت گاز آمریکا نگرانی‌ در مورد تورم در سراسر اقتصاد را بالا برده ‌است و اطلاعات وزارت کار این کشور نشان می‌دهد تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی ۴۰ سال گذشته رسیده‌ که دلیل اصلی آن بالا رفتن قیمت گاز و مواد غذایی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه