هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقدیر از خدمات مرحوم آیت‌الله موسوی بجنوردی

تقدیر از خدمات مرحوم آیت‌الله موسوی بجنوردی

آیت‌الله سیدمهدی موسوی بجنوردی در سن ۸۸ سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت.این فقیه عالی‌قدر، از علمای تهران و فرزند ارشد آیت‌الله میرزا سیدحسن موسوی بجنوردی و از شاگردان آیات عظام سیدمحسن حکیم، سیدمحمود شاهرودی، میرزاحسن بجنوردی و شیخ حسین حلی در نجف اشرف بود. «تحریرالأصول»، «کتاب‌الطهارة» و «کتاب‌البیع» از آثار منتشرشده ایشان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدمهدی موسوی بجنوردی(ره)، ۳ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، با حضور علما، مسئولان و اقشار مختلف مردم، از مسجد الجلیل تهران برگزار شد. همچنین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن مرحوم، چهارم اردیبهشت، ساعت ۱۰ صبح در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار گردید.
امام خامنه‌ای، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس‌جمهور کشور در پیام‌هایی، درگذشت این عالم دینی را تسلیت گفتند.
 
  امام خامنهای
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت فقیه عالی‌قدر و متعبد مرحوم آیةالله آقای حاج سیدمهدی بجنوردی(ره) را به خاندان مکرم ایشان و بیت شریف مرحوم آیةالله حاج میرزاحسن بجنوردی اعلی‌الله‌مقامه و دیگر وابستگان و ارادتمندان و مستفیدان از محضر ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات این عالم جلیل‌القدر را که عمری با سلامت نفس و تقوا و طهارات در نجف و تهران گذرانیدند، از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
 
  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
ارتحال عالم متقی و فقیه عالی‌مقام حضرت آیت‌الله حاج سیدمهدی موسوی بجنوردی(ره) موجب تأثر گردید.
تعلیم و تربیت نفوس مستعده و آراستگی تمام‌عیار به اخلاق الهی، بخشی از مجاهدت‌های آن عالم نیک‌سیرت است که ان‌شاء‌الله وصول به مقام رضوان الهی را برای ایشان مقدر خواهد کرد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت مکرم، دوستان و ارادتمندان، از درگاه رب غفور برای ایشان و والد ارجمندشان، رفعت مقام و حشر با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر فراوان و پایدار خواهانم.
 
  حجتالاسلام والمسلمین رئیسی
 رئیسجمهور
این فقیه وارسته پس از سال‌ها مجاهدت، زندگی پربرکت خود را با اخلاص و ساده‌زیستی در مسیر ترویج معارف اسلامی، تألیف آثار متعدد، تربیت شاگردان فراوان و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و کارنامه ارزشمندی برجای گذاشت.
اینجانب، درگذشت ایشان را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، علاقه‌مندان و بیت مکرم و اخوان محترمشان، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان، صبر و سلامتی مسألت دارم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه