هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مراسم یادبود حضرت آیت‌الله علوی گرگانی

در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد

مراسم یادبود حضرت آیت‌الله علوی گرگانی

مراسم چهلمین روز ارتحال عالم ربانی، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با حضور مردم عالم‌پرور شهر مقدس قم، زائران حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، جمعی از علما و فضلا و نیز نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم یادبود حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان اینکه دو گروه از انسان‌ها به‌صورت امت واحده محشور می‌شوند، اظهار کرد: کسی که علمی را یاد بگیرد و به دیگران آموزش دهد و نیز فردی که جانش را فدا می‌کند تا شهید گردد، به‌صورت امت واحده محشور می‌شوند؛ جود علمی و جود جانی، هر دو انسان را امت محشور می‌کند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت(س) ضمن اشاره به روایاتی در رابطه با جایگاه علما نزد اهل‌بیت(ع)، به وظیفه مردم در مقابل علما نیز اشاره و ابراز کرد: بر اساس روایات اسلامی، احترام، اکرام و خدمت به علما از سیره اندیشمندان در مقابل اساتیدشان بود.
وی کسب فیض از دانش علما و زانوی تلمذ در برابر ایشان زدن را، از وظایف مردم نسبت به علما توصیف کرد و یادآور شد: بر اساس مبانی دینی هرکسی عالمی را زیارت کند، رسول‌الله(ص) را زیارت نموده است و هرکس رسول‌الله(ص) را زیارت کند با خداوند متعال ارتباط خواهد داشت؛ بر این اساس نشستن با عالم در مسیر هم‌نشینی با ذات اقدس الهی تعریف می‌گردد.
سخنران این مراسم، با بیان اینکه بدنه مرجعیت، علما و حوزه‌های علمیه، به‌عنوان مرزبانان عقاید جامعه از ضعف‌ها و کاستی‌های ذکرشده مبرا هستند، خاطرنشان کرد: علما با تلاش و مجاهدتی وصف‌ناپذیر، سرمنشأ علمی برای صیانت از فکر و اندیشه جامعه هستند.
وی در ادامه به برخی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله‌ علوی گرگانی اشاره و ابراز کرد: فروتنی، تواضع و ارتباط مستقیم ایشان با طلاب و فضلا، از برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی بود؛ معظم‌له بارها و بارها خودشان، به‌صورت مستقیم برای دعوت از منبری‌ها تماس می‌گرفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: مردمی بودن و دفاع از نظام و پشتیبانی محکم از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، از ویژگی‌های شخصیتی آن عالم فرزانه بود. ایشان احترام خاصی نسبت به رهبر معظم انقلاب قائل بودند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه