هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تحکیم مبانی ایمانی و دینی استحکام عفاف و حجاب را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در قزوین

تحکیم مبانی ایمانی و دینی استحکام عفاف و حجاب را به دنبال دارد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تحکیم مبانی ایمانی و دینی، می‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند، گفت: دغدغه‌مندان عرصه عفاف و حجاب لازم است که از محتواهای کلیشه‌ای پرهیز کنند؛ چراکه این محتواها، مردم را خسته کرده و خروجی و برکتی نیز نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، ۲۱ اردیبهشت در جلسه رابطین عفاف و حجاب ادارات استان قزوین، با اشاره به اینکه خداوند سفارش همه انسان‌ها را به ما کرده است، اظهار کرد: نخستین گامی که در این عرصه برمی‌داریم این است که لازم است، نگاه‌ها نسبت به مخاطبان اصلاح شود و نباید در حوزه عفاف و حجاب نگاه متکبرانه داشته باشیم.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه تحکیم مبانی ایمانی و دینی، می‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند، مطرح کرد: دغدغه‌مندان عرصه عفاف و حجاب لازم است که از محتواهای کلیشه‌ای پرهیز کنند؛ چراکه این محتواها مردم را خسته کرده و خروجی و برکتی نیز نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: لازم است که از نقش رسانه‌ها نیز غافل نشویم و در این حوزه، به دنبال تولیدات جذاب، فاخر و حکیمانه باشیم؛ البته با استفاده از کانال‌های موجود در فضای مجازی نیز، می‌توان به اهداف موجود دست پیدا کرد.
رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه همه برنامه‌های عفاف و حجاب، باید به حفظ و ارتقای کرامت انسان‌ها منتهی شود، گفت: ضروری است، کار در عرصه عفاف و حجاب را از عقیده آغاز کنیم. بر همین اساس، خداوند در رابطه با منافقین می‌فرماید: «این‌ها نسبت به هم، مانند چوب خشک هستند و عاطفه‌ای نسبت به هم ندارند»؛ اما در رابطه با مؤمنین می‌فرماید «به‌‌شدت حامی یکدیگر بوده، از آبروی یکدیگر حمایت کرده و پشتیبان هم هستند».
نماینده ولی‌فقیه در قزوین یادآور شد: نباید در بحث عفاف دچار یأس و ناامیدی شویم. دنیای نوجوانان، دنیایی متنوع است و لازم است که این عزیزان را درک و به آن‌ها نگاه مثبت داشته باشیم.
امام جمعه قزوین گفت: شعور دینی به حجاب محدود نمی‌شود؛ شعور دینی اعم از عدالت، عرفان، معرفت، جوانمردی، محبت، دوستی و تمام زیبایی‌هاست و اگر همه این‌ها کنار هم قرار بگیرند، عفاف و حجاب مستحکم می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه