هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بشر امروز، برده تکنولوژی شده است

نماینده ولی‌فقیه در همدان در اختتامیه جشنواره سراسری اذان

بشر امروز، برده تکنولوژی شده است

امام جمعه همدان گفت: به‌جای آنکه بتوانیم به‌درستی از این پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها استفاده کنیم؛ اما می‌توان گفت که بشر امروز، برده این تکنولوژی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ۲۲ اردیبهشت در آیین اختتامیه جشنواره سراسری اذان منتظران، با اشاره به اینکه دنیای امروز درگیر مدرنیته شده است، اظهار کرد: اگر شرایط فعلی دنیا را تحلیل ‌کنیم، مشاهده خواهیم کرد که با وجود تمام پیشرفت‌ها بازهم بشر دچار فقدان‌ و نواقص بسیاری است.
امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه لازم است، بشر جایگاه واقعی خود را درک کند، گفت: برخی از انسان‌ها به‌دلیل این مشکل، به خود، نگاهی ابزاری و بازاری دارند که فرد خود را به‌مقدار ناچیزی می‌فروشد.
وی با بیان اینکه تکنولوژی باید در اختیار انسان باشد، مطرح کرد: به‌جای آنکه بتوانیم به‌درستی از این پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها استفاده کنیم؛ اما می‌توان گفت که بشر امروز، برده این تکنولوژی شده است.
نماینده ولی‌فقیه در همدان تصریح کرد: متأسفانه این موضوع باعث شده که آزادی، قوه تفکر و تحلیل از انسان گرفته شود و به‌جای آنکه عملکردی بر اساس انتخاب و آزادی داشته باشد، اعمالش دیکته‌شده این سیستم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه با ادعای آزادی و حقوق بشر، انسان آزاد نخواهد شد، عنوان کرد: راه حل نجات انسان، همان است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده و آن، ذکر خداوند است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه زندگی بدون «انالله و اناالیه راجعون»، معنایی ندارد، یادآور شد: آنچه باعث می‌شود، انسانی آزاده باشد، وجود معنویت می‌باشد؛ البته لازم به‌ذکر است که مراد از معنویت، معنویت‌های ساختگی مانند عرفان‌های کاذبی که غرب آن را تولید کرده، نیست و منظور معنویت واقعی و اصیل است.
وی با تقدیر از برگزاری جشنواره‌ اذان منتظران، اظهار کرد: هدف از این مراسم آن است که این اصل را در جامعه ترویج دهیم که بدون نماز و ارتباط با مبدأ اصلی، انسان هیچ‌گاه نمی‌تواند معنی واقعی زندگی را درک کند.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اذان و معنویت، برای آشتی انسان با خود است، گفت: اذان چشم انسان را به حقایق هستی باز خواهد کرد؛ چراکه آنچه زندگی انسان را به حیات طیبه تبدیل می‌کند، معنویت است.
وی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در رابطه با اهمیت نماز، خاطرنشان کرد: در این حدیث نقل شده است که «اگر مردم قدر اذان گفتن، رفتن به نماز جماعت و ایستادن در صف اول نماز را می‌دانستند، همواره از یکدیگر سبقت می‌گرفتند».
انقلاب اسلامی مقدمه ظهور منجی عالم بشریت است
سیداحمد زرهانی قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور هم در این مراسم، با بیان اینکه جامعه‌شناسان غربی بر این باورند که تمدن غرب رو به افول است، اظهار کرد: دشمن سال‌هاست، برای مقابله با انتشار اسلام در دنیا، در حال برنامه‌ریزی است؛ اما با وجود تمام این تلاش‌ها، نتوانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند؛ چراکه این سنت الهی است و آنها پیروز نخواهند شد.
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، انقلاب اسلامی را مقدمه ظهور منجی عالم بشریت دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌ساز دگرگون شدن دنیا و حرکت از مادی‌گرایی به سمت جهان‌بینی توحیدی بود.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، خاطرنشان کرد: دولت در کنار اقدامات اقتصادی، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در دستور کار قرار داده تا در جهت احیای تفکر دینی، حیات طیبه و معنویت نیز، در جامعه گام برداریم.
زرهانی با اشاره به ارسال بیش از ۲ هزار اثر از سراسر کشور به این جشنواره، گفت: یکی از اهداف اصلی در برگزاری جشنواره اذان منتظران، طنین‌انداز کردن صدای اذان در سراسر کشور بود.
وی با تأکید براینکه لازم است تا در سراسر کشور اقدام به برگزاری جشنواره‌های مختلفی در حوزه مسائل دینی و فرهنگی کنیم، یادآور شد: دشمن با تمام وجود و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید آثار به‌ظاهر هنری مخرب، به دنبال هدایت افکار نسل‌ جدید است؛ اما برگزاری امثال این جشنواره پاسخی محکم و قاطع به تهاجم فرهنگی دشمنان است.
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، از برگزاری جشنواره فرهنگی فجر تا فجر، در دهه فجر سال جاری خبر داد و مطرح کرد: استانداران، ائمه جمعه و متفکران سراسر کشور، در این جشنواره پای کار آمده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه